Gå til innhold

Tråden om min bil, E46 325XiAT - Nye felger/deler kommet s.3

Share

Anbefalte innlegg

Dersom du skal ha felger med litt kontrastfarge på så ville jeg definitivt lakkert bokstavene i samme farge som eventuelle felger. Ellers vil jeg tro at sorte bokstaver vil bli kledelig i kombinasjon med høyglandspolert shadowline. Lakkerer du over chromen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dersom du skal ha felger med litt kontrastfarge på så ville jeg definitivt lakkert bokstavene i samme farge som eventuelle felger. Ellers vil jeg tro at sorte bokstaver vil bli kledelig i kombinasjon med høyglandspolert shadowline. Lakkerer du over chromen?

Lite spennende i fargen på felgene jeg har da, de er jo standard grå, men er noe som gjør dem litt blanke.. Har vært på tanken å bare lakkere i bilens farge og la det være iogmed at dette ikke er noen original Alpina.. men samtidig kanskje det hadde vært tøft å lakkert det svart.. hm.. Det letteste er jo klart bilens farge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foressten noen som har en original frontfanger til E46 sedan/touring liggende å slenge i veien?

Kunne trengt en for å unngå at bilen blir stående når fanger blir lakkert.. Er dessverre litt for avhengig av bilen om dagen til at den kan stå.. Kjøper gjerne billig om noen har?

47855764 evt pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Kan du ikke bare kjøre uten frontfanger? Tar vel bare en dag å lakkere den :P

Jo, kunne nok ha gjort det.. men det kreves litt tilpassning av leppa jeg har kjøpt.. ønsker å gjøre det så prikkfritt som mulig.. derfor jeg ønsker en annen fanger å bygge på, så det ikke hindrer bilen i å bli brukt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Kai! Hyggelig å se deg tilbake i riktig merke også.. rart med disse illebefinnende når det kommer til andre bilmerker... vi finner alltid tilbake der man hører hjemme.. Noen som sa trekkfugler? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Kanskje på tide å oppdatere litt her igjen? Er veldig lenge siden sist så jeg og det har tross alt skjedd litt med bilen siden..

Chromen ble lakkert over og det har fungert meget godt, fargen sitter på enda...

Bensinpumpen takket pent for seg i senvinteren/tidlig vår, det var en kjempe fin jobb å tukle med ute i -15'! Da koste jeg meg skikkelig!

I våres røyk en bremsekalipper foran, fin enkel liten jobb å sysle med.

Servopumpen måtte skiftes da det kom et lite brak under en sving og masse bråk etterpå, disse flotte LUK30 pumpene har en tendens til å knekke i akselen, så var ikke så mye feilsøking som skulle til før ny pumpe ble bestilt og reparert på søndag kveld, 28/10.

I går hadde jeg denne bilen til jobb da frøkna og jeg byttet bil for en dag, på vei hjem ble bremsene stadig dårligere og dårligere. Pedalen begynte å pulsere og plutselig satt jeg med en krets ut av spill under en oppbremsing i byen.. Bremserøret på høyre side bak takket pent for seg etter 326000km på norske saltete vinterveier, så må vel sies å være lov at både servopumpe og bremserør begynner å gå nå..

Nytt komplett rørsett fra bakbremser begge sider og frem til skjøten ca. midt under er bestilt. Alt som er gjort er deilig, er det ikke det de sier?

Utover dette har bilen selvsagt fått Service Inspection 2 og ble Eu-godkjent uten feil. Kontrollør lurte på om km.stand var riktig for bilen opplevdes tight og fin, DET er positive nyheter for en gammel BMW med høy km.

Det var siste oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...