Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den forrige eieren av min E61 brukte kun en av nøklene som var med bilen. Da jeg nå skulle begynne å bruke den nøkkelen som har ligget i skuffen siden bilen var ny i 2007, nekter den å lagre min personlige innstilling.

Jeg stiller inn alt som jeg vil ha det. iDrive, seter og allting, men hver gang jeg låser opp bilen igjen står hele greia på tysk og alle innstillinger er nullstilt utenom kjørelys.

Jeg har kjørt konsekvent med denne nøkkelen for å være sikker på at den er oppladet. Opplåsing av dører og bagasjeluke fungerer fint.

Må denne programmeres eller noe? Tenkte at så lenge den hadde strøm og var programmert til å både låse opp og starte bilen, så skulle den også lagre innstillingene? Mulig jeg tar feil der.....Vil ikke bli første gangen i tilfelle :whatever:

Skrevet

Hva slags nøkkel er det? Er det den gammeldagse nøkkelen som på f.eks. E39 og E46 eller er det den mer moderne uten synlig metall og start/stopp-knapp (mulig den kom først i 2008?). Den nyeste har vel utskiftbart batteri, så kanskje du er heldig :)

Skrevet
start/stop kom fra og med e60 og e90. så har vært i mange år det.

Det er feil. E60 kom først med vanlig nøkkel som E39 og E46. Har en 2008 på garden med "moderne" nøkkel og en 2004 med "gammel" nøkkel på lån. Start-stopp kom ifbm. facelift i 2007.

Skrevet
start/stop kom fra og med e60 og e90. så har vært i mange år det.

Det er feil. E60 kom først med vanlig nøkkel som E39 og E46. Har en 2008 på garden med "moderne" nøkkel og en 2004 med "gammel" nøkkel på lån. Start-stopp kom ifbm. facelift i 2007.

ok, my bad,,, trodde alle e60 hadde det på lik linje som e90.

Skrevet

Jeg kan i allefall si at min e61 har start og stoppknapp. Prøvde memory på setet, og det løste seteinnstillingen. iDriven derimot holder knallhardt på tysk hver gsng jeg starter opp. Lydinnstillinger, navigasjon, språk, og sikkert en hel del mer er tilbake i null ved hver start.

Nøkkelen må begynne å bli fulladet ettersom den har rullet 1000km, samt at den fungerer på setet.

Skrevet
Jeg kan i allefall si at min e61 har start og stoppknapp. Prøvde memory på setet, og det løste seteinnstillingen. iDriven derimot holder knallhardt på tysk hver gsng jeg starter opp. Lydinnstillinger, navigasjon, språk, og sikkert en hel del mer er tilbake i null ved hver start.

Nøkkelen må begynne å bli fulladet ettersom den har rullet 1000km, samt at den fungerer på setet.

På side 38 står det i min tyske håndbok hvordan du bytter batteri på nøkkelen, så jeg tror du skal kjøre langt for å få ladet det opp igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...