larserso Skrevet Juli 5, 2011 Share Skrevet Juli 5, 2011 Skal ha vinterdekk til nybilen og har tenkt å følge med på bruktmarkedet en stund for rimelige originalfelger eller lignende. Lurer derfor litt på hva jeg skal gjøre. Bor på Lillehammer så har ordentlige vintre og rikelig både snø og is. Kona vil ha piggdekk denne gangen så mulig det blir det. 18" er jo penest, men 17" er kanskje mest hensiktsmessig mtp. sikkerhet og kontroll? Hadde 17" på E46-en jeg solgte også og føler jo liksom man bør gå opp til når man går opp i bilstørrelse, men 17" er kanskje et greit kompromiss om man får kjøpt noen rimelige kvalitetsfelger? Er kanskje dyrere gummi også i 18" for vinter? Hva ville dere valgt? (stygt redd jeg bare for svar i kategorien "bigger is better", men er optimist på saklige svar ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 5, 2011 Share Skrevet Juli 5, 2011 Jeg kjørte med 18" felger på vinteren med min E61 i dimmensjon 245/40 R18 Nokian Hakkapelita RSi. Min oppfatning er at kvaliteten på dekket er avgjørende. Jeg hadde noen dårligere vinterdekk på min tidligere E60 i 16" og E61'en var langt overlegen.. Kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå