KingOfBMW Skrevet Juli 5, 2011 Share Skrevet Juli 5, 2011 Hva innbære garanti / reklamasjon på kjøpt av bruktbiler i forhandleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juli 5, 2011 Share Skrevet Juli 5, 2011 Det varierer såklart fra forhandler til forhandler. Les papirene du evt. har fått eller ta kontakt med forhandleren............. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingOfBMW Skrevet Juli 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2011 Jeg lurte på hva kjøpsloven definere om garanti og reklamasjon. Hva som skille med disse 2 begrepene og hva forhandlere dekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 garanti: om f.esk navi enheten slutter å fungere under garanti tid, så skal reparasjon dekkes av forhandler/importør reklamasjon: f.eks om det er noen defekter som du finner innen reklamasjonstid som selger ikke har nevnt, eller det har blitt skiftet en del som ryker igjen innen kort tid, det går som regel under delereklamasjon i følge den norske kjøpsloven er det 5 års reklamasjon fra da varen var ny, om bilen er brukt og godt over nybil garanti så er det som regel en bruktbilgaranti på 5mnd tror jeg. er vell mere som kan legges til, men er vell noe ala slikt det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingOfBMW Skrevet Juli 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2011 Når bilen har vært til Eu-kontroll/NAF test og det er mangel, kan man benytter garantien? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 Alt kommer an på hvilke betingelser du kjøpte bilen under. Det finnes forhandlere som selger bilen uten noe form for garanti også, men da er dette somregel opplyst. Jeg har fått inntrykk av at "vanlig" bruktbilgaranti er 6 måneder, men om dette er noe man har krav på eller om det er en gode forhandleren tilbyr vet jeg ikke. Regner igrunn med det siste. Uansett er dette noe du bør sjekke opp i selv med forhandleren. Evt. lese kjøpskontrakten. Folk flest her inne kan dessverre ikke spå. Om du vet du har garanti og har funnet en feil innenfor garantitiden har du selvfølgelig krav på at denne utbedres. Er det snakk om typiske slitedeler spørs det litt, men det er verdt et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingOfBMW Skrevet November 22, 2011 Forfatter Share Skrevet November 22, 2011 Hei, Lurte på når gassfjær til bagasjeluken er treg, men ingen tegn til lekkasje. Er den kaputt? Sliter med å bevise forhandler at den er defekt. Hvordan kan jeg bevise forhandleren gjennom garantien? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaa Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Ved kjøp av bruktbil gjennom forhandler har kjøper 5 års reklamasjonsrett. I utgangspunktet uavhengig av hvor gammel den brukte bilen er, men her må det selvfølgelig brukes skjønn fra begge parters side. Defekt gassfjær til panser/bakluke på en 10 år gammel bil mener jeg ikke er reklamasjon. Men på en 5 år gammel bil, tja. meget mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå