Gå til innhold

Garanti / Reklamasjon?

KingOfBMW
 Share

Anbefalte innlegg

garanti: om f.esk navi enheten slutter å fungere under garanti tid, så skal reparasjon dekkes av forhandler/importør

reklamasjon: f.eks om det er noen defekter som du finner innen reklamasjonstid som selger ikke har nevnt, eller det har blitt skiftet en del som ryker igjen innen kort tid, det går som regel under delereklamasjon

i følge den norske kjøpsloven er det 5 års reklamasjon fra da varen var ny, om bilen er brukt og godt over nybil garanti så er det som regel en bruktbilgaranti på 5mnd tror jeg.

er vell mere som kan legges til, men er vell noe ala slikt det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer an på hvilke betingelser du kjøpte bilen under. Det finnes forhandlere som selger bilen uten noe form for garanti også, men da er dette somregel opplyst. Jeg har fått inntrykk av at "vanlig" bruktbilgaranti er 6 måneder, men om dette er noe man har krav på eller om det er en gode forhandleren tilbyr vet jeg ikke. Regner igrunn med det siste.

Uansett er dette noe du bør sjekke opp i selv med forhandleren. Evt. lese kjøpskontrakten. Folk flest her inne kan dessverre ikke spå.

Om du vet du har garanti og har funnet en feil innenfor garantitiden har du selvfølgelig krav på at denne utbedres. Er det snakk om typiske slitedeler spørs det litt, men det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Ved kjøp av bruktbil gjennom forhandler har kjøper 5 års reklamasjonsrett. I utgangspunktet uavhengig av hvor gammel den brukte bilen er, men her må det selvfølgelig brukes skjønn fra begge parters side. Defekt gassfjær til panser/bakluke på en 10 år gammel bil mener jeg ikke er reklamasjon. Men på en 5 år gammel bil, tja. meget mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...