Hollabaloo Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Jeg har en E39 med originale xenon-lys, og må skru ut lykteinnsatsene foran p.g.a. en jobb som må gjøres. Når jeg skrur på lykteinnsatsene igjen, må man da få lysene justert? Grunnen til at jeg spør er at det virker som det er en eller annen form for automatisk justering på disse lysene. Når jeg skrur på tenninga går lysene litt opp og ned, for så å stabilisere seg. Og på bakhjulsoppheng høyre side er det en xenonlys-sensor såvidt jeg har skjønt det.
todleif Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Det skal ikkje væra nødvendift viss du ikkje endrer på vinkelen på lyktene.
baremats91 Skrevet Juli 6, 2011 Skrevet Juli 6, 2011 man skal alltid justere/kontrollere lyset etter man har demontert og montert igjen, gjelder på alle biler, xenon eller ikke
DannyRS Skrevet Juli 6, 2011 Skrevet Juli 6, 2011 Du kan justere grunninstillingen på lyktene. Parker på flatt underlag mot en vegg, ca 6 meter unna. Mål opp avstanden fra bakken og opp til midten av lyktene dine. Mål opp den samme avstanden på veggen. Juster lysene så de lyser ca 5cm under dette. Det er bare å åpne panseret så kan man justere med 6mm unbrako eller noe lignende.
Haug530D Skrevet Juli 6, 2011 Skrevet Juli 6, 2011 Skal ikke være nødvendig om du setter de tilbake nøyaktig slik de sto, om du ser på de skruene som du fester lykten med så er det noen skiver der, når du skrur ut lykten så vil det være ett merke etter disse skivene, når du da setter de på plass igjen så er det lett å få de på samme plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå