Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg har en 2000mod BMW 520i, og jeg har klart å skjære motoren min. Nå har jeg fått pris på en motor fra en 2001modell 520i og da er det jo M54B22 istedenfor den som jeg har nå. Er det noen som vet nøyaktig hva jeg trenger for å bygge dette om? ledningsnett osv? setter stor pris på svar :)

Skrevet

Det er et annet motornett, også må du ha elektronisk gasspedal også. Cruise control sluter og virker om du har det så det må legges om. Noen andre ledninger for starter osv.

I tillegg så er det ikke bare bare og klegge opp el-gass heller. må ha ny hjerne MS43, i stedet for 42 som du kjører i dag.

Evtkan du jo kjøpe en adapter fra Turnermotorsport for å bruke ditt wire-gass opplegg og så kjøre MS42 hjernen på M54 motorn, men det blir bare kluss det og.

Se etter på www.bildelsbasen.se etter motor.

Skrevet

Ja ok men jeg kan trygt si deg at du har tråkket relativt i salaten nå. :)

Dette kommer til å bli mye jobb. Det letteste er faktisk og kjøpe et motor-nett fra sverige samt en hjerne, også få RPM Motorsport til å kode om dette.

Skrevet

Elnettet skulle tydeligvis følge med, og da er vel tingen bare å skaffe en hjerne og ta sakene kodet :) men det tar jeg når jeg har kommet så langt.. ennå ikke fått ut gamle motoren fra bilen

Skrevet

Vil det ikke være mulig å bare bytte over toppen fra din M52B20, og bruke blokka fra M54?

Samme boring, men vet ikke om toppen passer rett på?

Da kunne du i så fall bare brukt ledningsnettet du har og evt fått chipet hjernen du har fra før tilpasset 2.2 liter

Skrevet

Forskjellige ventiler og alt slikt, det blir mye tullearbeid igjen syns jeg da. men heregud, det går sikkret an også med mye jobbing og lite gevinst?

Joffen: Om elnettet følger med, KJØP en MS43(!) hjerne fra sverige, eller koed,e ller annet sted, send av gårde DME , EWS boks, og en fungerende nøkkel til RPM Motorsport, så koder de alt for deg. Det er ingen i Norge som jeg veit om som kan kode dette. Da jeg gjorde min ombygging fra 318 til 325 så måtte jeg gjøre akkurat dette, og jeg lette meg grønn etter folk i Europa \ Skandinavia, men fant ingen. Fant dog RPM Motorsport i Kanada, og har aldri opplevd bedre service \ support. Lærte omtrent alt jeg kan om BMWs elektronikk av Zac der. Utrolig hvor mye han kan.

Så hvis du skal ha dette til å funke 100%, så må du nesten ut med mer penger enn for bare motor.

Skrevet
Forskjellige ventiler og alt slikt, det blir mye tullearbeid igjen syns jeg da. men heregud, det går sikkret an også med mye jobbing og lite gevinst?

quote]

Hvor har du dette fra? Ifølge Realoem tar du feil.

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... series=E39

Toppakningen har og samme delenummer M52B20TU - M54B22

Selvsagt er det jobb, men er en mulig løsning som sikkert ikke tar noe lenger tid en å legge opp nytt ledningsnett.

Skrevet

Prøve bare å hjelpe trådstarter her.

Det er ikke så vanvittig mye jobb å bytte over en topp. Han må jo uansett ut med hele motoren om blokka hans er ødelagt.

Du kan vel heller begrunne litt bedre hvorfor det ikke passer?

Du har kanskje prøvde tilsvarende og vet derfor at det ikke går?

Det vi jo være veldig interresant å vite, om ting ikke passer om hverandre, når de har samme delenummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...