oveset Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Jeg har en BMW 318I(E36, 94 modell)) som i de siste har blitt overopphetet etter bare noen får minutters kjøring. En kamaerat av meg mente at det kanskje kan være at en slags kløtsj i forbindelse med viften som sitter mellom motorn og radiatorn, som har sluttet å fungere. Er det noen som vet noe om dette problemet og som vet om dette er en grei reparasjon å gjøre selv, så hadde det vært flott med noen tips!
Zuzivowo Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Sjekket at du har kjøleveske? Dersom motoren blir overopphetet når du kjører så kan det ikke være noe med viften. Går den rundt når bilen står i ro?
Haug530D Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Gåen vannpumpe sansynligvis. Start bilen med radioatorlokket av å gi litt gass, er det funk i pumpen skal det sprute ut vann ifra ett hull under ved lokket.
Brian Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Er slangen fra toppen av radiatoren varm eller kald? Hva med den fra motoren til radiatoren?
Kjexx Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Det kan være termostaten som har hengt seg opp, det kan være vannpumpa som er gåen, det kan være radiatoren din. Har du feks blandet flere typer kjølevæske? Da kan det klumpe seg og tette seg visse steder. Da kan det være lurt å skru av alle radiator slangene og kjøre igjennom vann fra hageslange eller lignende.. Marerittet er skjeiv topp eller toppakning eller begge, men da skulle du hatt vann i olja. Eller trykk i kjølevannet. Jeg hadde samme problemet med min 318, sprekk i en av kanalene på toppen. så det gikk trykk i kjølevæska, da røyk det en plastikk ting som sitter under innsuget koblet på motor og kjøleslange. Da er det ny topp som gjelder. Men jeg solgte den. Jeg orket ikke styre med det..
oveset Skrevet Juli 26, 2011 Forfatter Skrevet Juli 26, 2011 Hyggelig med flere svar. Virker som det kan være at varmeregistere er lekk. Er en søtlig lukt inne i bilen etter at varmeapperatet er brukt, og kjølevesken forsvinner veldig fort. Jeg må sjekke nærmere hva problemet er, men håper ikke dette er alt for dyrt å gjøre noe med. Er det noen som vet hva et nytt varmeregister kan koste?
Kjexx Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 Jeg sliter med min også. Skru på bilen å se om det kommer bobler i ekspansjons tanken til radiatoren, du må skru av lokket seff.. Annen måte å se om det kommer eksos i kjølevannet er å ta en co2 måler over ekspansjonstanken til radiator. Da må lokket også være av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå