Nytern Skrevet Juli 9, 2011 Skrevet Juli 9, 2011 Bestilte en haug deler nylig, henta i dag. Siden det står chf 11s på tanken til servo olje bestilte jeg det. Nå viser det seg at de har sendt meg castrol sin LHM + olje. Har prøvd å google meg til litt informasjon om evnet uten særlig hell.. Hvorfor ikke bare sende meg en chf 11s olje, må da være teit å blande disse? Mener jeg fant ut at lhm + er mineralsk og chf 11s er syntetisk.
Bandit Skrevet Juli 10, 2011 Skrevet Juli 10, 2011 Grønn LHM+ kan brukes i stedet for CHF11s, ikke noe problem å blande disse to...
iittala Skrevet Juli 10, 2011 Skrevet Juli 10, 2011 Tror det står i instruksjonsboken min at man til nød kan bruke LHM+ dersom CHF11s ikke er tilgjengelig, men at det skal byttes tilbake ved første anledning. Det kan jo være verdt å sjekke for deg også, med mindre du har en så ny bil at BMW har bestemt at du ikke trenger bry deg med slike ting..
Nytern Skrevet Juli 10, 2011 Forfatter Skrevet Juli 10, 2011 Nooo, motstridende svar her og Alt jeg har googlet meg frem til har også vært motstridende. Synes uansett det er teit at sjappa som faktisk kun selger bmwdeler ikke bare kunne sende meg det jeg faktisk bestilte.
Bandit Skrevet Juli 10, 2011 Skrevet Juli 10, 2011 http://catalog.meca.no/Catalog.aspx?sea ... yType_ID=0 Denne oljen har BMW godkjenning BMW 81 22 9 407 758, noe som tilsvarer Pentosin Chf11s. Har brukt denne på alle mine biler som skulle ha Chf11s på servoen.
Nytern Skrevet Juli 10, 2011 Forfatter Skrevet Juli 10, 2011 Aha! Jammen, da er det vel safe alikvel.. Tusentakk for ett meget godt innlegg, hjalp meg veldig!
iittala Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Nå fungerte ikke linken til Meca for meg så jeg får ikke sett på den. Men når jeg går til pentosin og ser på oljene kan jeg ikke finne noe tegn på at LHM+ er godkjent for bmw. http://www.pentosin.de/shop.php?c=214,228 CHF11S Kilde: http://www.pentosin.de/shop_produkt.php ... 4e8b24823e Pentosin CHF 11S ist ein synthetisches Hochleistungs-Hydrauliköl für den Lebensdauer-Einsatz in modernen Kraftfahrzeugaggregaten. Es kann bei allen extremen Bedingungen eingesetzt werden und hat volle Funktionsfähigkeit bei Systemtemperaturen von -40°C bis über 130°C. Liste over brukere Referenzen/Freigaben Weltweit von führenden Automobilherstel- lern eingesetzt/freigegeben, z.B.: Bentley BMW Fendt Ford DaimlerChrysler GM/Opel MAN ->M 3289 Porsche Saab Volvo ZF LHM+ Kilde: http://www.pentosin.de/shop_produkt.php ... 4e8b24823e Pentosin LHM+ ist eine Hochleistungs- Hydraulikflüssigkeit auf der Basis von thermisch sehr stabilen Grundölen, die speziell für den Einsatz in PSA -Kraftfahrzeugen entwickelt wurde. Liste over brukere Pentosin LHM+ erfüllt die Spezifikation PSA B71 2710 des PSA–Konzerns (Citro- en, Peugeot). Men nå skal ikke jeg legge meg mer opp i hvilken olje du bruker på bilen din. Har du forresten tittet i instruksjonsboken som jeg hintet om tidligere?
Nytern Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Har tittet i instruksjonsboken ja, men det viktigste er vel hva det står på klistremerket på oljebeholderen. Sagaen fortsetter.. Bmw mener jeg ikke skal fylle lhm + på systemet under noen omstendigheter. GS mener Castrol sin Lhm + olje er en erstatningsolje for chf11s. Gøy med bil!
Bandit Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Vel, jeg kan bare snakke av egen erfaring. Har som sagt brukt LHM+ på 3 av mine E34 og mener bestemt at den kan erstatte Pentosin chf11s. Men hvis du ikke vil bruke den er det vel bare å returnere den der du kjøpte den, og skaffe deg Pentosin
Nytern Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Jeg har igrunn bestemt meg for å bruke den, stoler på deg og GS Ser på ordrelappen at det står Castrol Lhm + (CHF 11S) så da er vel alt i sin skjønneste orden. Takker for hjelpa ihvertfall!
bjalle Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 GS har helt feil,LHM+ erstatter ikke pentosin olja,går nok bra så lenge du skifter allt og ikke blander.
Nytern Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 Jammen, det var da fælt da! Nå er det rett før jeg hiver denne olja til skogs, makan til hodebry for så lite har jeg sjeldent opplevd! Skulle gjerne ha etterfylt litt snart, men det kan jeg tydeligvis bare droppe takket være en eller annen som bestemte seg for at jeg skulle få lhm + når jeg bestilte chf 11s. Makan!
Nytern Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Takket være kjempegod service fra GS har jeg nå chf11s på vei, da får jeg ihvertfall peace of mind uansett hva som er tilfelle. Kjempebra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå