cesandberg Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Heisann, søkte på forumet her men ble ikke klok, så våger meg på å spørre i egen tråd: Har en 2006 E61 530XDAT M-tech understell, og skal sette på Palermo dark 8,5 og 9,5x20" i morgen, 245/35/20 foran og 275/30/20 bak. Dekkpusjeren mente på at det skulle kunne gå greit på, jeg mener på at Xdrive er følsom for ulik rulleomkrets. Ifølge tabeller så får vi 18mm forskjell mellom foran/bak ved denne kombinasjonen. Vi valgte å prøve dette på i morgen, hva slags problemer kan oppstå her, og hva slags tegn på at noe er galt skal jeg se etter? kan det være belastende for drivverk/kasse? Hvis det ble et problem så kunne han heller sette på 245/35 på 8,5" foran og bak, med spacer bak. Han hadde akkurat byttet felger på en X5, og på den originale felg/dekkpakken så skilte det 12mm på rulleomkretsen. Håper noen kan imponerere med sin viten her
Bazz Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Hadde du valgt 285 dekk bak, så ville det blitt tilnærmet lik rulleomkrets. Se : www.motormann.no
Larsemann82 Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Vet ikke hvordan det er med X-drive, men på andre bilmerker med permanent 4-hjulsdrift skal man være svært forsiktig med å ha forskjellig rulleomkrets foran og bak. På en quattro jeg hadde sa verkstedet mitt at jeg burde skifte dekk fordi bakdekkene var mer slitt enn framdekkene....
Lamek Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 285 går fint på e61 om innpresset på felgen er "Rett"
cesandberg Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Takk for raskt svar, da har jeg printet ut et par dekk/felg scenario og tar de med til butikken i morgen tidlig, dekkpusjeren holdt på å flytte butikken så de var ikke online på nett med pc og fikk ikke sjekket dette da jeg var innom. Ifølge motormann.no så var diff 245/275 1%, diff på 245/285 var 0,1%, 285 høres ut som et godt valg, og så ser det sikkert enda bøsere ut bakfra he he.
Saltkjelen Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 285 går fint på e61 om innpresset på felgen er "Rett" Det er helt riktig at det går fint med 285 bredde med riktig innpress, men det et noe helt annet med en xDrive. Det er ingen E61 med xDrive, ei heller en vanlig E61 som har blitt levert med ulike dekkdimmensjoner foran og bak. Det som kan være verdt å merke seg er at E60 er levert med ulike dimmensjoner foran og bak, men det er ikke utgavene med xDrive.
cesandberg Skrevet Juli 23, 2011 Forfatter Skrevet Juli 23, 2011 Liten oppdatering her Fikk endelig dekk og felger påmontert bilen, ble egentlig ganske bra synes jeg, ingen ulyder eller problemer med flat tyre elektronikken foreløpig. Er 8,5x20 felger med 245/35/20 federal dekk rundt om, 18mm spacer bak, denne må byttes til 12mm da det subber i hjulbuene bak ved generell kjøring i humpler/ fartshumpler etc. Ingen sporing eller andre unoter etter et par dagers kjøring. Er litt høybeint , men syter med å senke denne no mer enn M-tech, liker litt høyde til vinteren Litt dårlige HTC bilder:
HMW Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Grusomt høy foran.. Jeg kjører med h & r sammen med bilstein b8 og det fungerer meget bra. Om du går for senk så pass på stabstag foran i forhold til drivaksel spesielt venstre side. I forhold til rulleomkrets så ville jeg ikke kjørt med så mye forskjell. Det kan bli svindyrt! Har selv 0,1% forskjell og føler meg trygg på det. Dekkforhandleren din betaler nok ikke senterdiffen din når den ryker. X5 går ofte på forskjellig dekkdim, men rulleomkretser er alltid meget like. Noen av de store tuning/styling leverandørene til BMW leverer pakker til e6x x drive med forskjellig dim, derfor tok jeg utgangspunkt i dette og er meget fornøyd. Edit ; div iPad problemer Til deg som svarte at 285 går fint på e6x så burde du lese trådene litt nøyere...
cesandberg Skrevet Juli 29, 2011 Forfatter Skrevet Juli 29, 2011 Høy og høy he he Joa, ser fryktelig ut på det ene bildet ja.... har bestillt senkeskåler 10-20mm, prøver det først. Byttet fra 18 til 12mm spacer bak, og det hjalp, da subber det ikke overhodet. Kikka på endel Xdrives bilder på nettet, og så at de fleste har en liiten tendens til å være litt høyere foran enn bak, snodig.
HMW Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 På stasjonsvogn velger du enkelt høyde bak selv. Senkeskåler fant jeg ikke.. Må de sveises?
cesandberg Skrevet Juli 29, 2011 Forfatter Skrevet Juli 29, 2011 Kjøpte disse: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=1661102&type=alt Kan ikke se at de skal sveises, kun bytte ut den originale delen med disse. Ser at det lages justerbare nivåstag bak til E61, vil se på resultatet etter bytting av skålene før jeg evt gjør noe bak.
///Thomas Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Kjøpte disse:http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=1661102&type=alt Kan ikke se at de skal sveises, kun bytte ut den originale delen med disse. Ser at det lages justerbare nivåstag bak til E61, vil se på resultatet etter bytting av skålene før jeg evt gjør noe bak. Fått montert disse senkeskålene? Erfaringer / prosedyre ?? Funnet ut noe mer om dette med rulleomkrets?
OddaBMW Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Hei! Eg har 255/30-20 forran og bak, men med 15mm spacer bak og det fungerer heilt perfekt uten tendens til sporing. Bilen er senket til samme høgde som ein M-sport RWD. Rett og slett imponert over kjøreegenskapene med tankee på at eg frykta det ville bli for "hardt" med så liten profil, men fungerer kjempebra.
///Thomas Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Hva har du senket bilen med oddabmw?? Så ut som en grei høyde
OddaBMW Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Hei! Lurer på om bilen er senket med orginale M-sport fjærer, grunnen til at eg ikkje veit er at eg nettop har importert bilen bilen og då var allt ferdig. Har ei heil mappe med TUV godkjenning på dekk, felger og spacere/hjulbolter men finner ikke ut hva bilen er senket med. Bilen blei godkjent slik som på bildene av biltilsynet når den blei importert, så lurer litt på akkurat dette med senkingen selv Når eg ser inn i hjulhusene fremme kan eg ikkje se noen forskjell på min og ein m-sport RWD med tanke på farge/utseende fjærer! Bilen er importert og kjøpt av Sandven i Bergen så får se om eg kan få noen svar no når eg skal på service med bilen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå