e30 tic Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Tror det kittet må prøves ut av noen. høres veldig gøy ut men 61 k for og øke 120 hk høres vell stivt ut spør du meg ? Det finnes nok rimeligere måter å passere 400hk på om bare det er målet. 60000.- Sek er ikke mye penger når det kommer til motor, bare husk på at å overhale en S motor koster en del kr bare ved bruk av helt std deler. Vis du ikke har kronene til å bygge motor med overladning så er det nok best å kjøre sugis i starten
Ola. Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Haha jeg må le Hva er det du ler av? Du er på et forum, der en må være nokså tydelig på hva en mener, for å gjøre seg forstått Tror det kittet må prøves ut av noen. høres veldig gøy ut men 61 k for og øke 120 hk høres vell stivt ut spør du meg ? 61k skr, er 50k norske, og det øker effekt med irundt 150-160hk... Får du til dèt under 50k på en brukbar måte, så må du bare sette igang.. De monterer vel gratis og ut Juli tror jeg hehe.. Men jeg vet ikke om noen andre enn de selv som har testet det ut enda. Ligger forresten noen klipp på youtube ifra bilen deres. http://www.youtube.com/user/JAWSMotorsport Skal du bygge en litt seriøs S50 turbo, med smidd innmat, datasprut, med 600+hk, så regn med å bruke iallefall det dobbelte av det kompressorkittet koster. Men da kan typ 800hk være oppnåelig for nesten samme penger... Regn med å måtte oppgradere clutch i tilegg, uansett hvilken trimming du går for, over 400hk i motor. Fort 6-7k i pris på dette også.
bjornar-a Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 ja jeg skjønner at det er dyrt, men syntes det var stivt til og komme fra Sverige og da ikke har gjort noe med motoren, men jeg tenkte ikke på kronekursen, 50 høres mye bedre ut ja! Så ut som den gikk ganske bra og men som dere skjønner har jeg aldrig vært noe borte i en s50 og det er ingen ting i likhet med m50b25 som jeg har skrudd en del på.
brunsame Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Sånn jeg har hørt er det også et problem på b32 motoren ved overlading at veggen mellom sylinder og olje, vann kanal er så tynn, så di har lett for å sprekke der? Har aldri hatt s motor så skal ikkje utale meg så mye om den, men det er det jeg har hørt..
bjornar-a Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 høres ut som at alt er mulig men kan gå bra hvis man virkelig veit hva man driver med. og har en veldig god mapping.
Jørgen-A Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Haha jeg må le Har du noen erfaring med turbotimming av s50 eller noen annen motor i det heletatt?Har lagt merke til att du kometerer fort i slike tråder og det du sier henger ikke på greip i det heletatt. Di er ikke kjente for og sprekke. Og mange kjører over 1000hk med disse. Men dette seff med smidd bunndel. Orginal stemplene i s50 er serlig egnet til overladning. Og som tiligere nevnt er b32 bedre enn b30 på alle pungt. Har og sett att du skryter s54 oppi skyene, rart den er bra da som enda tynnere syll vegg. Blir så enormt dumt og skrive ting på forum som om du er den experten når du egentlig ikke har peiling på temaet.
Ola. Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Å da ble det stille. Det blir ofte sånn når de egentlig ikke vet hva de snakker om
JAWS Motorsport Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Hej Allihopa! Våran demobil har gått snart 220000Km, varav 8000km 460whp S/C. Motorn är helt orörd, vi har bara bytt olja 1 gång. Dom som säger att motorn är "dålig" har fel, det finns många sk tuners som tar bort vanos och monterar eftermarknadssprut, man har inte lika bra kontroll över vad som händer då, inte många sk tuners som kan mappa bilen lika fint med alla kompenseringar och knacksensorer (3st) aktiva som org sprutet kan. Turbo är en annan sak, där har du mycket vridmoment från lägre varv, detta kan döda motorn (vevstakar och kolvar), men har du mycket effekt vid högre varvtal är detta en mycket säker metod att ta ut effekt, att vi kan använda helt standard koppling bevisar detta! Org ecu med vanos och en bra tune, det ÄR melodin för att det ska hålla! 2 x JAWS VT500 Nuff said! Mvh JAWS Motorsport AB
brunsame Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Bruker dere kompressor? Om du ser på bildet så ser du jo d!
CrZyWiz Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Er det ikke alltid disse som "har hørt at,visst,om" som prater drit om 3.2 litern i E36 M3, og forsåvidt 3.8 litern i M5. Tror det har mye med at de fleste har den minste motoren, og lever\trøster\overbeviser seg om at "det jeg har er alltid best". Hvordan kompressorer er det dere bruker i disse kitene? Ser det er sentrifugalpresser. Veldig morsom motorkarakteristikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå