Gå til innhold

"For mye lyd" E30


Anbefalte innlegg

En ting du må huske på er å tenke på watt i RMS da det er det elementene og forsterkeren trenger/produserer konstant. Maks er bare hva de klarer å gi i et brøkdel av et sekund.

I min bil har jeg 3 forsterkere og har en kondenator. Orginalt batteri og dynamo og det fungerer utmerket. Ingen lys som blinker og kan spille en stund uten at bilen er på. Betalte 550 for kondensatoren helt ny. Hvis du trenger my strøm så får du jo kondensatorer på 5 farad til 1300. Min er på 1 farad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da bare nevner jeg det igjen, en kondensator har ingen hensikt, og er bare bortkastede penger... Har man for lite strøm, så får man absolutt ingen ekstra strøm med en kondensator, og blinker det i lysene, så kan det fikses med div nye kabler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da bare nevner jeg det igjen, en kondensator har ingen hensikt, og er bare bortkastede penger... Har man for lite strøm, så får man absolutt ingen ekstra strøm med en kondensator, og blinker det i lysene, så kan det fikses med div nye kabler ;)

Men det er jo litt underholdende å se andre lære på samme måte som vi gjorde det.. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke kondensatorer laget slik at batteri ikke skal "tappes" på hver "slag" for og unngå slitasje på batteriet eller noe slikt? lagre "middlertidig" strømm? vet bare at min bror hadde 2 kondensatorer og 4 eller 6 batteri på sitt anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke kondensatorer laget slik at batteri ikke skal "tappes" på hver "slag" for og unngå slitasje på batteriet eller noe slikt? lagre "middlertidig" strømm? vet bare at min bror hadde 2 kondensatorer og 4 eller 6 batteri på sitt anlegg.

Jo, dette stemmer til en viss grad, men dagens batterier har ikke dette "problemet" lenger, så derfor har ikke en kondensator noen effekt. Er batteriet ditt skikkelig gammelt, altså over 10år gammelt, så kan det ha effekt med en kondensator, men da burde du jo uansett bytte det batteriet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...