Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har planer om å bytte bil og har begynt å kikke på 5-serie stv (E61). Med hund og småbarn (og tilhørende barnevogn) er jeg avhengig av god plass i bagasjerommet.

Har googlet og googlet i hele dag for å finne ut bredden på bagasjerommet (mellom hjulbuene) uten å ha funnet svar. Er det noen som vet dette, eller som eventuelt kunne vært såpass greie å dratt en tommestokk over i sin egen bil? :)

Skrevet

Fra hjul til hjul ytterkant 1846mm. Fra vegg til vegg bagasjerom 112cm fra seterygg vegg til bagasje luke 105cm.

Skrevet

Samme problemstilling, hund og barnevogn. Vi har en ganske kompakt kombivogn (Emma CityCross, noen cm smalere enn de store kombivognene fra Emma og Simo) som gikk inn på langs, rett på siden av et hundebur med et klyvd og flatbanka fluefittehårs margin i min forrige E39. Måtte trykke vogna inn men det gikk greit. Kunne ikke benytte rollobjelken med sikringsnett til taket, så vanskelig å sikre last.

Bytta til E61 som har ca 5 cm bredere bagasjerom, ca 100 liter større volum totalt som er ganske mye. Oppdaga imidlertid at det er marginalt kortere, slik at vi igjen med minst mulige margin får plass til vogna i lengderetning uten å demontere. Det går imidlertid greit å bruke rolloen med nett til tak, så passasjerer sitter mye tryggere. Jeg ville ha lånt en og prøvd før kjøp.

Vurderte lenge å kjøpe et skreddersydd bur til bilen, men har heller valgt å ha hunden løs i en reiseseng vi har liggende. Den kommer seg uansett ikke gjennom sikringsnettet og det er mye lettere å utnytte bagasjerommet til andre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...