JarleMH Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Hei! Har et problem med min E46.. Etter å ha kjørt en liten stund begynner det å pipe høyt fra motoren (høres ut som om det kommer fra førersiden). Pipingen stopper gjerne om man gasser på, men starter igjen like etterpå. Lyden blir også borte når lokket til oljepåfylling skrus av. Snakket med en mekaniker som sa det kunne være noe med veivakselhus utluftinga (?). At det kunne være en tett slange, eller en slange som lekker. Så lurte på om noen hadde en idé om hvor man skulle lete, eller hva man skal prøve på? Har lett etter slanger som ser defekte ut, men ikke funnet noen.. Takk for svar!
thoslags Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Iallfall lurt å bytte veivhusventilasjons filteret om det ikkje er bytta.
JarleMH Skrevet Juli 15, 2011 Forfatter Skrevet Juli 15, 2011 Iallfall lurt å bytte veivhusventilasjons filteret om det ikkje er bytta. takk for svar! skal sjekke om det hjelper.
JarleMH Skrevet August 13, 2011 Forfatter Skrevet August 13, 2011 ... oppdatering: har funnet ut at den lekker vann.. må etterfylle etter ca 1-2 timers kjøring. når den har lite vann piper den. hva kan være årsaken til det?
Stonescream Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 mulig det er drivreima di som gnisser pga mye fuktighet. Dersom du har sprekk i radiatoren ved toppen, kan det være at frostvæske og vann sprutes rett bak i reima. Kaver med det samme problemet selv på min E39 og har til nå skifta radiator pga sprekk, drivreim og AC reim, rulle og strammer uten at lyden forsvinner helt. Må forske litt på min og se om det kan være noe lager i dynamoen som er på vei til de evige jaktmarker eller no.
JarleMH Skrevet August 23, 2011 Forfatter Skrevet August 23, 2011 mulig det er drivreima di som gnisser pga mye fuktighet. Dersom du har sprekk i radiatoren ved toppen, kan det være at frostvæske og vann sprutes rett bak i reima.Kaver med det samme problemet selv på min E39 og har til nå skifta radiator pga sprekk, drivreim og AC reim, rulle og strammer uten at lyden forsvinner helt. Må forske litt på min og se om det kan være noe lager i dynamoen som er på vei til de evige jaktmarker eller no. takk for svar! .. Tror ikke det er no sprekk i radiatoren, og ser ingen tegn til lekkasje, eller søl.. Men den drikker veldig mye vann, så skulle tro det kommer ut en eller annen plass. Men vet ikke om dette kan være relatert til pipingen/ulydene. En mekaniker sa det kunne være noen pakkninger eller slanger som ikke var tette, slik at det ikke blir ordentlig vakum. Pipelyden forsvant når vi bårret noen små hull i oljepåfyllingslokket, men det var ikke akkuratt noen god permanent løsning.
Stonescream Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Har du sjekka oljen om den er bra, mye damp av eksosen osv? Vannet må jo komme ut ett sted.
StigJ Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Nå vet jeg ikke hva slags motor du har, men på min så lakk det i bakkant av motoren. Koplingen som er merket med 9 på bildet. Tuten som går på skrå hadde knukket.
JarleMH Skrevet August 24, 2011 Forfatter Skrevet August 24, 2011 huff huff det ser mer og mer ut som om den trenger en tur på et verksted, ettersom det ser ut til at det kan være så mange forskjellige ting som kan være årsaken til ulydene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå