Gå til innhold

E46 99-mod, ulyder / piping fra motor.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har et problem med min E46.. Etter å ha kjørt en liten stund begynner det å pipe høyt fra motoren (høres ut som om det kommer fra førersiden). Pipingen stopper gjerne om man gasser på, men starter igjen like etterpå. Lyden blir også borte når lokket til oljepåfylling skrus av. Snakket med en mekaniker som sa det kunne være noe med veivakselhus utluftinga (?). At det kunne være en tett slange, eller en slange som lekker.

Så lurte på om noen hadde en idé om hvor man skulle lete, eller hva man skal prøve på? Har lett etter slanger som ser defekte ut, men ikke funnet noen.. Takk for svar!

  • 5 weeks later...
Skrevet

... oppdatering: har funnet ut at den lekker vann.. må etterfylle etter ca 1-2 timers kjøring. når den har lite vann piper den. hva kan være årsaken til det?

  • 2 weeks later...
Skrevet

mulig det er drivreima di som gnisser pga mye fuktighet. Dersom du har sprekk i radiatoren ved toppen, kan det være at frostvæske og vann sprutes rett bak i reima.

Kaver med det samme problemet selv på min E39 og har til nå skifta radiator pga sprekk, drivreim og AC reim, rulle og strammer uten at lyden forsvinner helt. Må forske litt på min og se om det kan være noe lager i dynamoen som er på vei til de evige jaktmarker eller no.

Skrevet
mulig det er drivreima di som gnisser pga mye fuktighet. Dersom du har sprekk i radiatoren ved toppen, kan det være at frostvæske og vann sprutes rett bak i reima.

Kaver med det samme problemet selv på min E39 og har til nå skifta radiator pga sprekk, drivreim og AC reim, rulle og strammer uten at lyden forsvinner helt. Må forske litt på min og se om det kan være noe lager i dynamoen som er på vei til de evige jaktmarker eller no.

takk for svar!

.. Tror ikke det er no sprekk i radiatoren, og ser ingen tegn til lekkasje, eller søl.. Men den drikker veldig mye vann, så skulle tro det kommer ut en eller annen plass. Men vet ikke om dette kan være relatert til pipingen/ulydene. En mekaniker sa det kunne være noen pakkninger eller slanger som ikke var tette, slik at det ikke blir ordentlig vakum. Pipelyden forsvant når vi bårret noen små hull i oljepåfyllingslokket, men det var ikke akkuratt noen god permanent løsning.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva slags motor du har, men på min så lakk det i bakkant av motoren.

Koplingen som er merket med 9 på bildet. Tuten som går på skrå hadde knukket.

285.png

Skrevet

huff huff :P det ser mer og mer ut som om den trenger en tur på et verksted, ettersom det ser ut til at det kan være så mange forskjellige ting som kan være årsaken til ulydene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...