vingebil411 Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 blir mitt første innlegg! Skal sjå på ein bmw 520d touring E39 i morgon, har null peiling på bmw. Er det noko spessielt ein skal sjå etter? Håper nokon kjem med nokon gode tips mvh martin
Bjornhbjelland Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Velkommen til Bimmers.no Rust på under kant av bagasjelokk og panser er lurt å se etter da det samler seg vann der og ruster. Typisk og veldig utbredt plass å få rust på en E39 sedan/touring. Hjulbuer er også kjent for rust. Ulyder i motorromer jo en klassiker Har ikke så veldig peiling på diesel, så det må nesten andre hjelpe deg med.
lasseln Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Jeg har "nylig" kjøpt en E39 Touring 520d. So far so good for min del. Men som kjent fra min egen bil så ville jeg kontrollert blant annet bakluka, da det er kjente feil med den (Ikke mulig å åpne glassluke, vindusvisker/spyler funker ikke, varmetråder defekt). Og jeg har alle de feilene som står i parrentes Forutenom det så ville jeg som tidligere nevt tittet på nedre del av dører, bakluke, panser, rundt vinduer, da dette er steder for det fort blir vannoppsamling. Uttover dette gjelder vel det vanlige, høre etter ulyder fra motor/understell.
vingebil411 Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Takker ok, då veit eg litt meir hehe, Den har snart gått 190k. Men går vell langt desse bilene?
codex Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Med godt vedlikehold og litt utskifting av slitedeler så går nok den motoren lett 500k(og mest sannsynlig lengre;) )
vingebil411 Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Er full service historikk på den. Men takker for alle tips
BMWE39turbo Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 SOm tidligere nemnt pass på at det er godt vedlikeholdt, og ser du skrive service historikk så er jo det ekstra bra, for disse motora kan leve lenge med rett hold. Også viktig at foringer , casterstag, generelt understell er tight og fint. Da 5-serien er tung bil og dette er vanlige slitedeler. Og som alle har nemnt, rust. Ellers er det å ønske deg lykke til med bilkjøp, du blir nok fornøyd med en E39 520d
Alpejohn Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Spark inn i forrhjula, "fremme i fra og bakover", om det fjærer/spretter mye er kasterstag foringene gåen Testa dette på fattern sin E39, der traff nesten hjulet bak i hjulbuen for dem var så gåen Er det vanlig at varmetrådene i bakruta ikke funker? Dem funker ikke hos meg heller Viskeren kan du også sjekke ved og opne glasset bak, og løfte den fra ruta og prøve og flytte på den. Er den treig er det på tide og ta ut akslingen og gjør reint og smøre opp med gris Dette har jeg også gjort, nå er den løs og fin! Og ta en rask titt på bakhjula om dem er synlig slitt på innsida, spesielt på høyre sida
lasseln Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Spark inn i forrhjula, "fremme i fra og bakover", om det fjærer/spretter mye er kasterstag foringene gåen Testa dette på fattern sin E39, der traff nesten hjulet bak i hjulbuen for dem var så gåen Er det vanlig at varmetrådene i bakruta ikke funker? Dem funker ikke hos meg heller Viskeren kan du også sjekke ved og opne glasset bak, og løfte den fra ruta og prøve og flytte på den. Er den treig er det på tide og ta ut akslingen og gjør reint og smøre opp med gris Dette har jeg også gjort, nå er den løs og fin! Og ta en rask titt på bakhjula om dem er synlig slitt på innsida, spesielt på høyre sida Vet ikke om det er en "vanlig" feil at varmetrådene ikke funker, men det pleier å komme i kombinasjon med alt det andre, siden alt styres gjennom motoren til vindusviskeren (så vidt jeg vet hvertfall). Eneste på bakluka mi som fungerer er å åpne/lukke hele luka, alt fra glasset og opp er defekt
broderaron Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Og ta en rask titt på bakhjula om dem er synlig slitt på innsida, spesielt på høyre sida Hva er feil da..? Bare lurer.
mbruer Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Og ta en rask titt på bakhjula om dem er synlig slitt på innsida, spesielt på høyre sida Hva er feil da..? Bare lurer. Slitte foringer/opphengskuler, og gal hjulstilling
TheEspenK Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Hei vingebil411. Noen motortips kan komme nyttig med Les denne, en ypperlig dieselguide selv om du ikke skrur, viewtopic.php?f=1&t=177720 motorbetegnelser er ikke mi sterke sie men tror din motor heter: M47d20tu:D Denne er også nyttig lesing: http://www.swirlflaps.co.uk/index.html Ikke la deg avskrekke! Dette mener jeg skyldes ene og alene, daukjøring! Ellers sier jeg som de andre: En bra bil men som alle "moderne" biler krever den sitt. Tenk litt kjørestil, jeg synes vi bytter unødig mye komponenter i Norge
Margido Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Bruker å bli brudd i ledningsnettet som ligger i bakluka ved hengslene. Dette gjør at pusser slutter å fungere samt åpning av glassluken.
vingebil411 Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Skrevet Juli 14, 2011 Har då vert å sett på bilen! kjempe bil, både utsjånad og kjørekomfort, Fant ikkje rust på den, vindusvisker og bakrute virkert !! Eineste som må gjerest med bilen, er kansje nye bremseskiver, men det koster vell ikkje allverden! Bilen blir min i Morgon Takker for alle gode tips
lasseln Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Gratulerer med en glimrende bil da, regner med at det dukker opp bilder når bilen er på gårdsplassen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå