Gå til innhold

1985 320i e30 original

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 years later...

Påkjørt bakfra og dyttet inn i bilen foran (begge sto stille), dvs ødelagt chrome-list, stenplate og radiator foran, samt bulket reservehjulsbrønn og (såvidt) litt bulker på bakfangeren. Bilen som raste inn i baken på meg, ~2000mod Corolla stv, traff hengerfestet mitt og ødela hele fronten: frontfanger, radiator, vifte, panser (!) osv. Bergemannskapene mente den var totalvrak.

Ang min egen glemte jeg i oppstyret og oppskakelsen faktisk å ta bilder av bilen min, men avisa foreviget øyeblikket (uten å spørre meg om de skulle sladde meg fra bildet, noe de ikke gjorde ....)  [-X

Mannen på bilskadesenteret var usikker ang. bilens fremtid, men utifra bruktprisene på e30 med m20b20 på finn tror jeg nok de tar seg råd til å fikse den opp igjen..

Bakerste bil i i kollisjonen påtok seg all skyld, men venter på respons fra forsikringsselskapet (papirer sendt nå på fredag..)

Har i ettertid googlet litt og sett  at noen har vært ute for å fått "delt skyld" i lignende saker, noe som skremte meg veldig. Jeg mener at jeg overhodet ikke har noen skyld, da både jeg og bilen foran meg sto helt stille da denne corollaen altså braste inn i meg i ~50km/t.

Noen som har noe peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Koed har front original til 3040,- og uoriginal til 855,- faktisk. Den bak finner jeg ikke, men utifra det lille jeg fikk med meg så det ikke ut som om den var veldig skadet. Så lenge den ikke blir teknisk vrak skal den nok settes i stand igjen. Har lenge hatt planer om å restaurere den og bruke den kun om sommeren. Bare så synd at den har en (dårlig) lakkjobb etter en blind rygge-kjærring planta hengerfestet sitt rett bak førerdøra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ifølge takstmann går det mot kontantoppgjør. :angry:  Spent på å høre hvor lite de tilbyr på første forsøk.. 

Legger inn noen bilder fra glansdagene her...  :mellow:

Satte inn håndbrekkmansjett (og matchende girmansjett som ikke kom med i bildet)

post-63616-0-58007400-1394538752_thumb.j

På fisketur med bruttern i sommer venta den tålmodig i sola

post-63616-0-98356600-1394538968_thumb.j

Etter noen runder med polering/korrigering ala DCN ble lakken relativt strøken til å være nesten 30 år..

post-63616-0-41742300-1394539198_thumb.j

post-63616-0-73088400-1394539392_thumb.j

post-63616-0-11398800-1394539493_thumb.j

Men så ble det altså slik:

post-63616-0-13165000-1394539541_thumb.j

Tok ingen bilder bakfra da skaden der ikke var så stor pga hengerfeste. Skjønner ikke at de går for kontantoppgjør på denne skaden, kan da umulig være så voldsomt vanskelig å bare fikse det.. :gunfire:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Fått retta ut igjen fronten og satt inn ny radiator som koed leverte nesten over natta. Bilen er på veien igjen!  \:D/

Fortsatt mye som bør (må) byttes. Har bestilt ny støtfanger i chrom fra koed, og må kjøpe stenplate og den lista mellom grillen og støtfangeren. Siden det uansett må litt lakk til er en stylingfrontfanger (f.eks mtech 1) til vurdering. Noen som har noen forslag? Blir garantert ikke noe stance-bil, så moderat styling som er bare ørlitt tøffere enn original-fronten er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny jernkufanger på plass! Koed imponerte nok en gang med rask levering på "utgått" del!

post-63616-0-43759500-1396440993_thumb.j

Som dere ser på bildet må jeg også bytte ut den tynne lista som skal være mellom grillen og støtfangeren. Den må også lakkeres, derfor drøyer jeg det litt. 

Stenplata er også bulkete og stygg, ser derfor (litt) på muligheten til å oppgradere til noe litt mer spenstig (men riktig tidsmessig, ikke noe jall) nå som den uansett må skiftes.
Gode forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se at denne er på vei tilbake til veien :) Keep up the good work!

Ang vinterfelgene så kan de faktisk bli ganske så kule og old school, puss dem opp litt og lakk dem sølv og behold senterkoppene så har du felger som minner om den gamle 328 modellen til BMW fra 30 tallet ;) Men sommerfelgene du har er jo bare helt riktig på en original E30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...