Weltzin Skrevet Juli 16, 2011 Share Skrevet Juli 16, 2011 Noen som har en ide om hvorfor jeg mangler lyd foran? Det har vært lyd og alt har vært bra. Jeg satte inn uoriginal spiller og forsterker og da spilte det lenge bra, men så forsvant lyden etterhvert. Prøvde nye høyttalere, men det hjalp ikke. Satte inn igjen originalspiller og ingen forsterker, hjalp ikke. Har nå innstalert en Blaupunkt th475pnp forsterker på originalspiller, utan at det hjalp. Det kommer lyd i diskantene foran, men ikke i mellomtonen, så det virker for meg som om det er kontakt i ledningene. Det er veldig svak lyd i diskanten, og må skru ganske høyt før det blir lyd. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 En jeg jobba sammen med har en E46 med litt "bedre" anlegg en det orginale, han mistet lyd i et par høytalere, og det fant dem ut at var inn i forsterkeren, eller noe slikt. Måtte lodde noen punkter på nytt. Vet ikke så mye om det, han fortalte det en gang og jeg spurte ikke så mye omd det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 Er vel vel berre å sjekke kor feilen ligger? Bytter du om framhøgtalerene og bakhøgtalerene, so finner du ut om høgtalerene er problemet. So bytter du om signalkablene på forsterkeren, so finner du ut om det er forsterkeren som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik845 Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 det høres jo ut kabel brudd da... eneste logiske.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet Juli 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2011 I og med at jeg har prøvd - originale høyttalere med forsterkere på uoriginalspiller og så - uoriginale høyttalere med forsterker på uoriginalspiller, deretter - uoriginale høyttalere på originalspiller uten forsterker, og så - originale høyttalere på originalspiller uten forsterker, mens nå - originale høyttalere på originalspiller med blaupunkt pnp forsterker, og ingen av disse kombinasjonene gir lyd foran frykter jeg for at det er kabelbrudd. Syns deg det er litt snodig at det kom lyd i diskantene, og ikke mellomtone i døra. Ledningene fra spilleren går først til mellomtone nede i døra til en dobbelkontakt, og så videre til diskantene. Må nok bare plukke den i biter igjen og sjekke med et multimeter eller lignende, det burde vel gi signal om det er kontakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poolers Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Halloen! Jeg er den kameraten som alpejohn over snakka om...og feilen din ligger i en såkalt At-radio som ligger i bagasjen på bilen...rett bak seta...fjern trekket så ser du den...jeg har d største anlegget,altså proff anlegget...men regner m du har samma At-radioen...enten så må du lodde alle hovedpunkta i radioen...eller så må du skifte til en brukt/ny en...en ny koster rundt 10000...men en brukt kan du få for et par tusen på ebay...eller 6000 for en ny på ebay...men her hjemme er de alt for dyre....etter jeg har fixa min funker alt som bara d....sjekk d ut...håper dette hjelper... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2011 hm, skal sjekke om jeg finner den. Trodde ikke det var noe ekstra bokser på anlegget, da det her helt enkelt med spiller og høyttalere i dørene og hattehyllen. Men verdt en sjekk. Med rett bak seta, mener du da i golvet eller bak sidetrekkene i bagasjerommet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poolers Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Da mener jeg i gulvet ja...men har ikke du navi så tror jeg ikke du har en At-radio...den er ca like stor som en vanlig cd spiller...den radioen styrer lyd på stereo og navi....lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå