Gå til innhold

Toby91: Bmw E39 540i/6 og andre prosjekter i verkstedet


Toby91
 Share

Anbefalte innlegg

ny dag med skruing nye problemer... byttet fra lcm 2 til lcm 3 og fikk i forbindelse med dette et lite problem...

får opp "check brake fluid" i displayet..

sjekket bremseveskebeholder og denne er bra..akkuratt passelig med veske også..

har heller ikke vært i nærheten av denne eller tilhørende ledninger når jeg skrudde..

blir litt lei av motgang nå haha..

senkesettet passet ikke, m5skivene var litt dårlige så blir å flytte over på 540 bakstillingen å heller kjøpe nye skiver senere å flytte over igjen da..

bestillte feil støtdemperlager i tillegg.. eller rett iforhold til bilen men passet ikke senkesettet, sto heller ingenting på sidene til P&R om at man måtte ha andre støtdemperlager fremme enn originale(må ha fra en 97 520i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en skvætt olje i innsuget mitt også.

Kan jo være at "syklonen" som skal skille ut oljen fra oljedampen begynner å bli dårlig.

[ Bilde ]

syklon? olje skilleren du mener?

så at dette var et "vanlig" problem på disse motorene..

så oljeskilleren nå.. får man ut denne bare ved å demontere toppdelen av dekselet og toppdeksel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke finne noe non-vanos spesifikt, men ser for meg at fremgangsmåten er temmelig lik.

attachment.php?attachmentid=288517&d=1312874119

Regarding the crankcase ventilation system:

Should removing the dipstick produce a gurgling noise?

The answer is it depends on the amount and viscosity of the oil in the sump. The vacuum in the crankcase should be 10-15 millibars, so air will be drawn into the crankcase via the dipstick tube, whether it makes a noise is dependant on the oil level reaching the end of the tube, viscosity and temperature of the oil.

Should removing the oil filler cap change the idle speed?

Yes, it should as un-metered air is reaching the inlet manifold, you will also get a good spray of oil from the timing chain!

Should it be difficult to remove the oil filler cap with the engine running?

It needs around a 8oz pull to remove the cap when the internal vacuum is at the correct 10-15 millibars.

http://www.meeknet.co.uk/e31/BMW_M60_M6 ... lation.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke finne noe non-vanos spesifikt, men ser for meg at fremgangsmåten er temmelig lik.

[ Bilde ]

Regarding the crankcase ventilation system:

Should removing the dipstick produce a gurgling noise?

The answer is it depends on the amount and viscosity of the oil in the sump. The vacuum in the crankcase should be 10-15 millibars, so air will be drawn into the crankcase via the dipstick tube, whether it makes a noise is dependant on the oil level reaching the end of the tube, viscosity and temperature of the oil.

Should removing the oil filler cap change the idle speed?

Yes, it should as un-metered air is reaching the inlet manifold, you will also get a good spray of oil from the timing chain!

Should it be difficult to remove the oil filler cap with the engine running?

It needs around a 8oz pull to remove the cap when the internal vacuum is at the correct 10-15 millibars.

http://www.meeknet.co.uk/e31/BMW_M60_M6 ... lation.htm

takker :)

får ulelyd dersom jeg drar ut peilepinnen om dette har noe å si. er ikke helt sikker på hvordan denne ulelyden egentli skal høres ut så mulig den lager en litt lavere lyd med peilepinnen i og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter litt mer surfing nå så viser det seg at M5 diffen ikke passer på min 540, må ha bakre del(eventuellt hele) M5 mellomakselen.. får se hva jeg gjør ang. dette, men vurderer faktisk å selge bakstillingen..om jeg ikke får tak i mellomaksling til en billig penge da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan høre med 535Terje inn på forumet her, han hadde en 535i og monterte M5 bakstilling, kan kortet ned 535i akslingen, og dreide en hylse, satt inni og sveiste den sammen, om jeg husker rett. :)

takker:) blir kanskje til å kjøpe en brukt hel aksling så har man muligheten å bytte tilbake også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

update:

bilen har sluttet å surkle :D

har tatt meg litt tid til bilen å fikset en irriterendes småfeil..

fikset pixelfeil på speedometer.. (mye knotearbeid)

desverre en røket pære men dette tar jeg en annen gang:)

og installert ringer :D

zaz7kehe1tfgvg1n207c.jpg

irsyk4dn6fdlb7qqx6fc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. interessant. jeg og har dette problemet... hvilken guide brukte du? prøvde meg på en jeg fant på nett en gang, men feiga ut i redsel for å ødelegge noe.. .

fulgte guiden som var med på lcd kabelen jeg kjøpte på ebay:)

http://www.ebay.com/itm/BMW-X5-E53-E39- ... 3cccd4e446

der får du login detaljer med en guide :)

ganske til knote arbeid men går fint sålenge en er forsiktig og tar seg god tid:)

men husk test speedometeret mange ganger, ikke monter sammen med engang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Toby91 changed the title to Toby91: Bmw E39 540i/6 og andre prosjekter i verkstedet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...