FredrikWake Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Er på ferie på Gran Canaria nå, og har bestilt Porsche 911 Turbo S som leiebil i morgen. Stor sjanse for at det blir litt testing av grenser, naturligvis. Lurer på om jeg mister lappen i Norge og hvis jeg blir tatt for å kjøre fort her nede. Hvis de inndrar lappen her, kan jeg da bare si til biltilsynet at jeg mistet lommeboka på ferie, og få tilsendt et nytt?
Kvasi Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Blir du stoppa og mistenker at lappen ryker er det vel like lurt å si at du ikke vet hvor den er.
Dirty Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Mister du den i sverige! mister du den bare i sverige. om det er samme reglene der nede tørr jeg ikke svare på men. kan sikkert ikke misten lappen der nede for å kjøre for fort uansett
Wendel Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Mister du førerkortet i utlandet og de utenlandske myndighetene vidresender raport om dette til Norge innen 6 mnd (Var ihvertfall det før), så har faktisk den norske stat rett til å frata deg førerkortet..
bmw_123d Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Hehe, tøff bil du har leid deg! Men det du beskriver har jeg opplevd i Frankrike med en BMW M6. Ble tatt i 181 i 130 sonen. Grensa var 180 for å miste førerkortet. Det politi mannen sa var at beslaget BARE gjaldt Frankrike! Så jeg gikk på biltilsynet i Norge og sa at kortet mitt var blitt borte og trengte nytt. Fikk nytt etter 2 uker Men husk at hvis du mister det der nede så må du noen andre kjøre! Ingen forsikring gjelder. Kos deg masse med bilen og kjør som du eier bilen! Beste tipset
FredrikWake Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Skrevet Juli 17, 2011 Hehe vi er 3 stk som har spleiset på en, satser på at alle 3 kan reise hjem med førerkortet i lomma Har bare leid en formiddag, så den skal få gjennomgå ^^,
hagenisse Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Dere er tre stk som skal "teste grenser" i en 911 Turbo? Hvorfor er jeg skeptisk?
FredrikWake Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Skrevet Juli 17, 2011 Dere er tre stk som skal "teste grenser" i en 911 Turbo? Hvorfor er jeg skeptisk? Jeg er også skeptisk! Dere får lese VG i morgen da
SiggenK Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Dere er tre stk som skal "teste grenser" i en 911 Turbo? Hvorfor er jeg skeptisk? Jeg er også skeptisk! Dere får lese VG i morgen da
Tom K Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Kan opplyse deg om at Spansk politi ikke er til å spøke med, de har OFTE kontroller og da spesiellt av utlendinger med leiebil, hvis lappen ryker så ryker den her hjemme også.
FredrikWake Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 Har levert fra oss bilen nå, og alle 3 har lappen i god behold! Helt sinnsyk opplevelse å kjøre en slik bil på disse veiene: http://andrewsmission.com/wp-content/up ... ca-191.jpg Lyden i tunnellene på motorveien var ubeskrivelig Faktisk overraskende at tre 18-åringer fikk låne en slik bil i 3 timer med full forsikring
Sjøbuse Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 hvorfor tok dere ikke ferrarien istede? hviss det var i puerto rico dere leide da. gjør du noe galt i spania bør men egentlig håpe man blir tatt av policia lokal. de er ganske ok. guardia civil er helt syke.
FredrikWake Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Skrevet Juli 20, 2011 Det var i Puerto Rico, ja. Porscha er sprekere og har plass til alle 3, pluss at ferrarien var dyrere Hadde lyst å leie ferrarien en liten tur, men det var så latterlig dyrt for småturer. 130 euro for 15-20 min.... I vinter leier dem ut gallardo, så håper på å få en tur dit da
E34Stvg Skrevet August 15, 2011 Skrevet August 15, 2011 Hvor leide dere denne bilen? De leiebilfirmaene jeg har vært borti på Gran Canaria har bare kjipe Seater.
FredrikWake Skrevet August 15, 2011 Forfatter Skrevet August 15, 2011 Var på noe som heter Exotic Rides eller noe sånt. Var egentlig bare et firma som leide ut korte prøveturer på en halvtime med instruktør, men vi betalte GODT, og fikk låne den 3 timer på en VIP roadtrip med full forsikring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå