kvammis Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 (endret) Tenkte jeg skulle legge ut mitt prosjekt.Det er en om bygging fra E39 520ia – 540i/6.Prosjektet er nå ferdig med første fase, som da var å få den byggd opp og godkjennt på biltilsynet.Nå gjenstår det bare mye kosearbeid, som koster mye penger så vil nok ta litt tid Første del av prosjektet tok ca. 1 år...Det som er gjort: Teknisk: Bygget om til 540i Byttet div foringer til både powerflex og vanlige. FK Coilovers Sebring eksos Eksteriør: Rette opp liten frontskade M Frontfanger M bakfanger M SidespeilMørke blinkers forran og angeleyes.Mørke lykter bak35% soting på alle siderutene Lakket 18" m-paralell kopi. Hellakkert i Monte carlo blå Interiør: M5 Interiør Blå / Svart Sort taktrekkEttermontert El. Gardin i bakruten Original spiller med Ipod/aux adapter. Kenwood equalizer Hertz ML1800 / ML280 Frontsett 12" Sub baki sammen med forsterkere til høytalere. To do list:Tone sideblinkere.M5 diff eller quaife enhet.Kompressor ?Har også en million andre planer. Men det får man se underveis..Har nå brukt bilen i sommerferien og den har fått prød seg på over 5000km.Måtte bytte et hjullager som begynte å romle litt i tromsø men ellers ingen problemer.Utrolig mye kjekkere å kjøre bil med litt motor på feire, men har merket det på bensinforbruket også.. heheLegger ut litt bilder underveis:Som perler på en snor: Engelsk 540 – min brors 01` 520 og min 01` 520Var egentlig meningen å bruke min 01` 520 som objekt.Men handlet en 97` 520ia med en liten frontskade istedetfor.Så var det bare å sette igang:Innerskjerm kappet ut på 520en:540 klar til å donere deler:Oppdekking for å grunne litt:Broderen med og sliper:Og vips så har man en hel bil:Så er motorbytte på gang, motor utav 520en:Broderen er nok en gang med og hjelper:Kos med V8er En av maaaange kvelder med el. arbeid.Bygde om den engelske bilen til venstre ratt: (gjort på den enkle måten, kun for å taue den rundt)(pga venstrestyrt 520 forstilling på den nå)Ligger noen timer ekstraarbeid bak for å få denne også: Var det jeg fant av bilder på denne pcen. Er på ferie nå så kommer noen bilder av det "halvferdige" resultatet kanskje imorgen ? Endret Juli 26, 2015 av kvammis Haukefer reagerte på dette 1
jacobsen91 Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 ENDELIG ett E39 prosjekt!! Her skal jeg følge med
Tzunami Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 Er ikke mange som bytter motor osv i e39 nei, så dette blir spennende! er jo noen som bytter bra 520 til 528, men alikevel, dette er noe større prosjekt:) lookin' good;)
kvammis Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Skrevet Juli 20, 2011 Tok en kjapp vask og knipset er par bilder av hvordan det ligger an nå.. Kan godt komme med forslag til farge også. Nå heller jeg mot lemans blå e.l. M|Fjeld reagerte på dette 1
Tzunami Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 Skal se om jeg finner siden jeg bladde i når jeg valgte farge på min, er bare e39-farger, men mye pene farger som kom originalt på dette karosseriet;)
Tzunami Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 http://forum.bmw5.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=33989
Tzunami Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=340986
ErikSimo Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Heftig bil! Hvordan gikk du frem for å få dette godkjent hos BT? Noen tips for å takle motstand hos dem?
kvammis Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Skrevet Desember 2, 2011 Må helt ærlig si at jeg ikke møtte noe som helst motstand hos BT. Sendte inn en enkel søknad og fikk utfyllende svar på hvordan jeg skulle gå fram. Hyggelig og hjelpsom fyr hos BT så alt gikk på "skinner". Er det noe spesifikt du lurer på er det bare å spørre. 540en er nå mer eller mindre parkert mens jeg venter på plass på vinterlagringen. Så blir den forhåpentligvis hentet ut en gang iløpet av vinteren og hellakert. Har ennå ikke bestemt meg for farge. Tenkte å prøve noe nytt (gammalt) i vinter så jeg og min bror tømte ene verktøyskapet på jobb i bagasjen på bimmeren og satte kurs mot fredrikstad for å hente meg pajero. Turen gikk greit utenom en overhaling av bremsekalipper en halvtime etter kjøp (ref. bilde) Også knelte girkassen en halvtime hjemmefra. Så har desverre mått bruke litt penger på den også. Holder samtidig på å fikse opp en e46 til damen så har nok å gjøre ja..
ErikSimo Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Kanon! Da tillater jeg meg å spørre hvis det blir aktuelt! Har hatt en kort 1. generasjons Paj selv, svært artige biler! Skru opp diesel- og turbotrykk så er det lite som stopper dem Husk på den obligatoriske ekstra halvliteren når du fyller olje på den nye kassa di. Nivåpluggen er vist for lav på dem, så femtegiret får ikke nok smøring. Samtidig er kanskje ikke du plaget med å bruke 5-gir med de store hjula? Mener forresten jeg har liggende en kufanger, skjermbreddere og noen utslitte 32"*11"/15" på whitespoke (noe smalere en de du har på bildet) hvis du skulle trenger noe i reserve
Anvaage Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 synsest selv orient blå er fint på e39, med crome lister og hvit blink. ser nesten sort ut i mørket
Saltkjelen Skrevet Desember 17, 2011 Skrevet Desember 17, 2011 Herlig prosjekt med valg av riktig motor. Personlig ville jeg ha valgt Imolarød.. Elegant og sjeldent..
kvammis Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Skrevet Desember 17, 2011 Takkar ! Heller faktisk veldig mot imola for tiden. Er sykt vanskelig. Har noen mørkegrønne sport-skinn stoler som jeg tenkte jeg skulle farge. Svart til imola eller ? Rødt kommer ikke på tale! Hehe Kjørte bilen til vinterlagring på torsdag, er et litt annet drag enn i pajeroen kan man si ErikSimo: Kan være interessert i breddere og kufanger. Bilder ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå