spaix Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 hei lurer på hva jeg må bytte når jeg skal gå fra m40 til m42? trenger jeg bare motor hjerne å ledningsnett? eller må jeg flytte over bensin pumpe etc etc etc
ronnyskretting Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Trodde ikke du trenger bytte bensinpumpe hvertfall. Den skal være den samme på alle. Men en 318is mener jeg har litt større bremser.
scoot Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Motor - hjerne - ledningsnett? Bensinpumpe osv kan du vel la stå, passer m42 rett på girkassa du har a? Motorfester osv?
spaix Skrevet Juli 22, 2011 Forfatter Skrevet Juli 22, 2011 Motor - hjerne - ledningsnett? Bensinpumpe osv kan du vel la stå, passer m42 rett på girkassa du har a? Motorfester osv? får med girkasse.
635csi Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Gjorde akkurat dette på touringen jeg hadde tidligere, og motoren er rimelig grei å tilpasse. Du må ha ledningsnett/hjerne fra m42 naturligvis, men motorkontakten passer rett på bilens originale (hvertfall på touring). Coilene må festes der de vanligvis sitter på en 318is (originale fester kan kjøpes på GS/Koed). Du må også ha grenrør/eksos fra m42. Når det gjelder motorfester bruker du bare de som står på m42`n (bolt-on). Som tidligere nevnt her så bruker du bilens originale bensinpumpe. Husker ikke om det var noen flere tilpasninger i farta, men du vet hvertfall litt hva som må til nå vil jeg tro.
spaix Skrevet Juli 23, 2011 Forfatter Skrevet Juli 23, 2011 Gjorde akkurat dette på touringen jeg hadde tidligere, og motoren er rimelig grei å tilpasse. Du må ha ledningsnett/hjerne fra m42 naturligvis, men motorkontakten passer rett på bilens originale (hvertfall på touring). Coilene må festes der de vanligvis sitter på en 318is (originale fester kan kjøpes på GS/Koed). Du må også ha grenrør/eksos fra m42. Når det gjelder motorfester bruker du bare de som står på m42`n (bolt-on).Som tidligere nevnt her så bruker du bilens originale bensinpumpe. Husker ikke om det var noen flere tilpasninger i farta, men du vet hvertfall litt hva som må til nå vil jeg tro. tusen takk for et ordentlig svar!!! henta en hel delebil igår! så blir nok mye skruing i morgen!
bmwkizn Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 For å få det godkjent så må du bytte til skivebremser bak Om det er større bremser fram, er jeg usikker på. Men tvilsomt.
spaix Skrevet Juli 23, 2011 Forfatter Skrevet Juli 23, 2011 For å få det godkjent så må du bytte til skivebremser bak Om det er større bremser fram, er jeg usikker på. Men tvilsomt. er det alt som må til får å få det godkjent ? hørtes flott ut! veit du om hjernen fra m42 passer over på m40? den under dashen tenker jeg på.?
bimmerfun Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Bytte caliptere foran (og såklart skiver og klosser) for å få like bremser Er ventilerte skiver på 318is og opp til 328.
spaix Skrevet Juli 23, 2011 Forfatter Skrevet Juli 23, 2011 Bytte caliptere foran (og såklart skiver og klosser) for å få like bremserEr ventilerte skiver på 318is og opp til 328. hørtes flott ut! veit du om hjernen fra m42 passer over på m40? den under dashen tenker jeg på.?
635csi Skrevet Juli 24, 2011 Skrevet Juli 24, 2011 For å få det godkjent så må du bytte til skivebremser bak Om det er større bremser fram, er jeg usikker på. Men tvilsomt. Og antageligvis stabstag bak, da dette er like tykt på 318is som 325i, dersom jeg ikke tar helt feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå