Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei lurer på hva jeg må bytte når jeg skal gå fra m40 til m42? trenger jeg bare motor hjerne å ledningsnett? eller må jeg flytte over bensin pumpe etc etc etc

Skrevet

Motor - hjerne - ledningsnett? Bensinpumpe osv kan du vel la stå, passer m42 rett på girkassa du har a? Motorfester osv?

Skrevet
Motor - hjerne - ledningsnett? Bensinpumpe osv kan du vel la stå, passer m42 rett på girkassa du har a? Motorfester osv?

får med girkasse.

Skrevet

Gjorde akkurat dette på touringen jeg hadde tidligere, og motoren er rimelig grei å tilpasse. Du må ha ledningsnett/hjerne fra m42 naturligvis, men motorkontakten passer rett på bilens originale (hvertfall på touring). Coilene må festes der de vanligvis sitter på en 318is (originale fester kan kjøpes på GS/Koed). Du må også ha grenrør/eksos fra m42. Når det gjelder motorfester bruker du bare de som står på m42`n (bolt-on).

Som tidligere nevnt her så bruker du bilens originale bensinpumpe.

Husker ikke om det var noen flere tilpasninger i farta, men du vet hvertfall litt hva som må til nå vil jeg tro.

Skrevet
Gjorde akkurat dette på touringen jeg hadde tidligere, og motoren er rimelig grei å tilpasse. Du må ha ledningsnett/hjerne fra m42 naturligvis, men motorkontakten passer rett på bilens originale (hvertfall på touring). Coilene må festes der de vanligvis sitter på en 318is (originale fester kan kjøpes på GS/Koed). Du må også ha grenrør/eksos fra m42. Når det gjelder motorfester bruker du bare de som står på m42`n (bolt-on).

Som tidligere nevnt her så bruker du bilens originale bensinpumpe.

Husker ikke om det var noen flere tilpasninger i farta, men du vet hvertfall litt hva som må til nå vil jeg tro.

tusen takk for et ordentlig svar!!! henta en hel delebil igår! så blir nok mye skruing i morgen! :D

Skrevet

For å få det godkjent så må du bytte til skivebremser bak ;) Om det er større bremser fram, er jeg usikker på. Men tvilsomt. :)

Skrevet
For å få det godkjent så må du bytte til skivebremser bak ;) Om det er større bremser fram, er jeg usikker på. Men tvilsomt. :)

er det alt som må til får å få det godkjent :D? hørtes flott ut! veit du om hjernen fra m42 passer over på m40? den under dashen tenker jeg på.?

Skrevet
Bytte caliptere foran (og såklart skiver og klosser) for å få like bremser

Er ventilerte skiver på 318is og opp til 328.

hørtes flott ut! veit du om hjernen fra m42 passer over på m40? den under dashen tenker jeg på.?

Skrevet

Og antageligvis stabstag bak, da dette er like tykt på 318is som 325i, dersom jeg ikke tar helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...