Hemidog Skrevet Juli 23, 2011 Share Skrevet Juli 23, 2011 Hei alle sammen Gått til innkjøp av ny bruksbil, og har lenge vært svak for 7 serien til BMW. Som amcar entusiast, måtte jeg nesten ha en v8 modell, og jeg kan ikke si at jeg angrer. Bilen går som en drøm! Denne 740'en har gått litt over 170k, og er meget godt bevart, lite slitasje på interiør, drivverk og lakk. Har så langt ikke funnet noe nevneverdig rust Har ikke lagt merke til noe problem med M60B40 motoren (Nikasil problemet). Alt elektrisk fungerer (sjokkert over dette ennå faktisk). Utstyr: -Automat -Xenon lys -El. seter -Dobbelt glass i ruter -Auto. avblend på bakspeil -rullegardin i bakrute -varme i seter foran og bak -soltak -skipose -skinnseter -Parkeringsensor foran og bak (har ikke skjønt hvordan disse fungerer ennå, manualen er på tysk) -Byttet til facelift baklykter og hvite blinkere rundt om. -Senket 40 mm. Ting som skal forbedres: -En lekkasje på servoen (2 slanger som må byttes) -Håndbrekket funker ikke -Fylle A/C'en -Eksoslekkasje (tror det er begge pottene bak) -Rense ICV'en (ujevn tomgang) -Noe dårlig lakkarbeid på høyre bakskjerm og venstre forskjerm som må utbedres -Bedre stereo (null bass på orginal anlegget!) -Litt større sommerhjul (åpen for forslag, både dimensjoner og typer) -Får park og tåkelys litt likere xenonlysa i farge.... -Pikselfeil på MID radioen (ikke i dashbordet ) Tror sjøbuse kjenner til denne bilen? Kjøpt av en kamerat av han.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Juli 23, 2011 Share Skrevet Juli 23, 2011 Parkeringssensorene går jo på når du setter den i revers, evt trykker på knappen PDC forran girspaken.. Så piper det fortere og fortere etter hvor nærme du er... Trenger ikke lese bruksanvisninga for det;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 Pen slede dette, har alltid hatt litt lyst på en sånn. Kun fordi den ser så utrolig deilig ut å cruise i Også er den det peneste 7-er karosseriet da. *Du kan godt få lov til å legge ut et bilde av `68 Chargeren også, min all-time favoritt muskelbil * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2011 Takk for det! E38 har definitvt de flotteste 7er karrosseriet (Liker E32 også). Hører ikke piping når jeg slår på parkeringssensoren, kun en konstant piping i revers, kanskje det er noe galt med sensorene? sikringen har ikke gått. Mein Mopar: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 Ja om du setter den i revers å den kun lager en lang pipelyd, så har du nok en defekt sensor =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 herlig bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2011 Ja om du setter den i revers å den kun lager en lang pipelyd, så har du nok en defekt sensor =) Sorry, skrev feil. lager standard revers lyd, ikke en lang en, men den endrer ikke frekvens etter som jeg nærmer meg en vegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2011 herlig bil! Takk! begger regner jeg med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 Herlig stuk på Chargeren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 grom Charger, digger mad max-inspirerte muskelbunter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 gratulerer med en meget pen e38 feit charger også ja nikasil-problemet er ikke noe problem her til lands. det forekom kun i land med dårlig kvalitet på bensina, men mye svovelinnhold. bla usa. men du bør derimot sjekke oljepumpa. disse har en tendens til å løsne med tiden på disse motorene. den var løs på begge mine biler. på 730n var det faktisk så ille at den tikket når den var kald før jeg strammet opp. ang pdc, så kan du sette bilen i revers, også kan du gå bak å høre på sensorene. de skal lage en liten lyd når de fungerer. ny sensor finner du billig på ebay. det samme med mid displayet også. ellers ville jeg puttet på den noen penere felger, det fortjener denne bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Juli 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2011 Takk for kommentarene! Funnet ut litt mer om PDC'en. Ifølge denne videoen: Så skal alle senorene lage en klikke lyd når PDC er på og bilen står i revers. 3 av sensorene mine lagde ikke klikkelyder, så får se etter noen nye på ebay. space-ace: sjekk av oljepumpe er på to-do lista, og større felger er et must, har bare ikke klart å velge ennå. Er 19" en fin mellomting mellom utseende og komfort/kjøreegenskaper, eller må det større til på en slik bil? Bilen er senket 40 mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 herlig bil! Takk! begger regner jeg med? nei bare BMW`en... haha NEIDA! Å ha en av de 2 i garasjen hadde vært en drøm, må si jeg hadde gjort mye for den amerikaneren der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 Grattis med bilen, du har god smak for bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 bilen blir selvfølgelig litt bedre å kjør på med 19 enn 20". men synes ikke 20" er noe ille å kjøre på med disse bilene! har siklet litt på 21" alpina felger, men fant ut at det blir aaalt for dyrt. mtp dekkskifte å sånn. koster jo skjorta i forholdt til 20 toms.. selv liker jeg style 95 felger veldig godt da. jeg hadde de på min forrige e38 som kan sees her : viewtopic.php?f=6&t=146040&hilit=min+730ia i signaturen min ligger link til 740n og. den har 20". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå