Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg hadde slitte foringer foran ved bærebrua. Skifta ut hele bærebrua med den bakre foringa og ristinga forsvant.

Ok. prøve og se om risting fortsetter når jeg setter på gamle felgene framme. hvis det slutter og riste så er det kast i ny felgene

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg hadde slitte foringer foran ved bærebrua. Skifta ut hele bærebrua med den bakre foringa og ristinga forsvant.

5-serien har ikke samme forstilling som 3-serie. Den har ikke bærebru.

Men kjekt at trådstarter er et steg nærmere løsning.

Skrevet

Jeg har akuratt samme problem som deg, splitter nye skiver og evnt. kast i dem alt..

Jeg har bærearm, stabstag og hjul-lager jeg skal bytte på den nå idag, så får se om det blir bedre etter dette..

Et hjullager skal nå ikke lage slike vibrasjoner så det rister i rattet, da må det isåfall være noe veldig galt som har skjedd!

Hjullager skal bare bråke og støye når det tar kvelden, kjørte over 10.000 km på gåent hjullager, til slutt så hørtes det ut som et ordentlig gamaldags propell-fly som skulle ta av.. Hehe :P

Jeg tror problemet ditt er kast i skivene eller bærekula som er sliten.. :-)

Skrevet

Kan kanskje eventuelt være at forstillinga ikke rett etter jeg ble kjørt på bakfra.

Ser at fram dekka skreve litt, hva og snakka me en på naf, han hva litt usikker på om det kunne være det

Skrevet

trur det er forstilliga som ikke er rett etter jeg ble kjørte på bakfra

siden når jeg står foran bilen ser jeg at dekk skreve ut til sia på begge sidene

Skrevet

siden når jeg står foran bilen ser jeg at dekk skreve ut til sia på begge sidene

da får deu dra inn på naf å ta en forstillinsg kontrol :)

Skrevet
skivene er nye?

er det orginale eller alternativ vare?

vet det er flere som har fått febi skiver med kast i.

skivene er så og si nye kun 1-2 mm slitt. vet ikke om det er orginal men trur no det.

Skrevet

da får deu dra inn på naf å ta en forstillinsg kontrol :)

har planer om det men hva lang vente tid:(

Skrevet

Om du kan SE at dekka skrever ut til hver sin side framme så tror jeg du hadde merka det når du kjørte. Bilen hadde vingla og svinga som den selv hadde hatt lyst til :P I tillegg hadde det slitt noe jævlig med dekk :P

Skrevet

Om du kan SE at dekka skrever ut til hver sin side framme så tror jeg du hadde merka det når du kjørte. Bilen hadde vingla og svinga som den selv hadde hatt lyst til :P I tillegg hadde det slitt noe jævlig med dekk :P

Nei jeg vet ikke, ser no hvertfall sånn ut. ratter går til venstre og høyre når jeg bremser ikke bare litt men mye

Skrevet

Hmm... Tror likevel ikke at hjulstillinga er så skeiv at du ser det. Hele min rullestolbrukende IQ mener at da hadde bilen vingla insane mye hele tiden :P

Skrevet

Kan det være casterstagene som er litt slitne?

(vil riste mest når du bremser fra en 90 og nedover + at bilen kan ha en tendens til å vandre litt på motorveier feks.)

Hvilke hastigheter merker du det best?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...