Gå til innhold

BMW E24 Coupetråden.


ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Ja, den blei igjen der nede. Hadde en liten oppstart og varmkjøring i garasjen for ett par uker siden. Så du gjennom Wheeler Dealers-programmet? Det fristet litt å få sjekket understellet og eventuelt stivet opp litt. Til og med staget mellom støtdempertårnene fristet litt selv om det ser blodharry ut :?

Jeg skulle også gjerne fått på ett Tüv-godkjent justerbart senkesett av god kvalitet, men er grønn på området. Den skal absolutt ikke senkes til bunn, men jeg ønsker å få den på samme nivå foran og bak. I dag er den lavere bak enn fremme og det ser ikke særlig bra ut. Med litt last baki blir det enda verre. Kjører nå med originale fjærer (relativt nye, ikke M) og autolevelsystemet er bytta ut med Bilstein dempere fremme og (justerbare) bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt Bilstein B6 og H&R 30mm senkefjærer igjennom Strandveien, fjærene har kommet og demperne er på tur. Er spent på hvordan dette oppsettet blir, men har trua.

Vil ikke ha ett for stramt eller for lavt understell, så tror dette blir passelig. Prisen ble ikke så værst heller. Vil også informere om at det meste av Alpina tilbehør til E24 er å skaffe igjennom BMW forhandlere. Skal se om jeg får lagt ut katalogen jeg fikk.

Edit: her er den:

http://www.alpina-automobiles.com/filea ... an_E24.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Flott tråd om E24. Jeg ble tipset av Sveen og legger derfor inn et innlegg om den ene av mine to seksere...

Da har vi vært og luftet oss, Harry og jeg. Harry har fått på sommersko og da ble alt så meget bedre. Strålende sol og tørr asfalt lar seg høre......

7qh97ftlarvcsttjrfc8.jpg

Vel, bedre og bedre? Michelin X som er nærmere 30(!) år gamle, var alt annet enn bra, for å si det mildt :mrgreen:

Harry, du, Harry

180.jpg

Resedagrün er ikke spesielt fotogen, men desto finere i virkeligheten....

164-2.jpg

168-1.jpg

Deilig spoilerløs Sharknose

162-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalpolizei, hadde du bilder av min fra Sverige? Har du navn på tidligere eier? Vet du noe om bilen min?

Jeg finner ikke bildene, jeg har nok byttet PC siden den gang, dessverre. Det som gjør at jeg mener å kjenne den igjen er at jeg fikk opplyst at den opprinnelig var grønn og så opplakkert til rød. Jeg mener også at den da sto i Uppsalatraktene. Trerattet er også noe jeg mener å huske. Det kan da ikke være SÅ mange tidlige slike, selv ikke i Sverige?

Uansett så har du en herlig bil, mister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo tusen takk for det, ingen strøken bil, men i svært god bruksstand! Siste eier i Sverige var i Falun, har snakket med siste eier i Sverige ved flere anledninger. Blant annet hadde en av de tidligere eierene røket av en av 3 bolter i bunn på fjørbeinene på begge sider forran. Istedefor å borre ut/skaffe nye fjørbein for å få alt på plass ble det skrudd sammen igjen og bolthodene på de avrøkede boltene limt på!

Dette merket jeg etterhvert i mitt eie at den ble løsere og løsere på styringa og da jeg skulle bytte demperne forran var skruene helt løse hehe.

Jeg sitter i tenkeboksen om jeg skal selge bilen nå til våren på grunn av studier eller beholde den videre. Lurer derfor på om jeg skal få tak i nytt interiør som passer rød lakkfarge bedre. Jeg liker det grønne interiøret godt, men til rød så hadde svart vært mye bedre.

Jeg synes preface E24 er noe av det bedre sammen med den spoilerløse fronten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei.

Tenkte å samle alle prosjekttrådene på framsiden så det bli letter å følge framdriften. Trådene forsvinner fort i forumet, så greit med en snarvei.

Fint om dere kommer med prosjekttrådene, så jeg kan legge de inn. Kommer ikke på alle sammen. Om noen ikke vil ha prosjekttråden på framsiden, så si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...