Gå til innhold

BMW E24 Coupetråden.


ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

det lurer jeg og på om jeg har sperre diff. 78 modell 635csi. med orginal oljekjøler og orginal ekstra EL radiator vifte samt manuellgir m 1 gir ned.

Jeg har det som "Option" i utstyrslisten, så jeg vet ikke om det er standard eller ei.

Hvordan er dørene deres å lukke? Føler jeg må ta i litt, har prøvd å justere så godt jeg kan, men må fortsatt bruke litt makt... Noen som har noen tips til hva/hvordan?

Jeg sliter med det samme. Laget meg noen shims til å lime på undersiden av "sporet" på selve døra. Smøre opp hengslene hjalp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vidar :).

studerte bildene dine her og det var en flott bil!. ser du er i fra haugesund.

jeg bor selv på karmøy og driver og fikser om en 635 csi 78 modell om dagene.

en sølv grå. kjøpte den for ett par ukersiden. nermer seg eu kontroll og skilter for snart! :)

Heia.

Takk for det, synes selv bilen er rimelig strøken:-)

Grattis med ny bil. Idag er det vår ute, håper du er å se på veien snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott bil, Vidar! Shadowline er nydelig med den fargen. Jeg skal ikke leke besserwisser, men antar bilen er en 1988 modell med tanke på fangerne.

Takker og bukker:-)

Mulig du har rett mtp fangerene, jeg har ikke noen særlig peiling. Det står i alle papirer at det er en 1987mod så jeg håper virkelig jeg får veteran status i 2017….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dørene deres å lukke? Føler jeg må ta i litt, har prøvd å justere så godt jeg kan, men må fortsatt bruke litt makt... Noen som har noen tips til hva/hvordan?

Samme her. Fra innsiden har jeg vendt meg til å åpne vinduet ørlite på gløtt tilsvarende nyere 3-serie coupè har automatikk for. Så stenger jeg døra og lukker vinduet den lille centimeteren eller to. Dette gjør jeg også når passasjerer skal inn, ellers hender det de smeller døra både to og tre ganger før de får den igjen. Fra utsiden er det litt "verre", og jeg holder alltid førerdøra åpen til passasjeren har stengt sin dør. Så lukker jeg førerdøra med nødvendig kraft. :?

Takker og bukker:-)

Mulig du har rett mtp fangerene, jeg har ikke noen særlig peiling. Det står i alle papirer at det er en 1987mod så jeg håper virkelig jeg får veteran status i 2017….

Registreringsåret avgjør dette så det skal du ikke bekymre deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jay-O, har du bilder? Skjønner ikke helt hvor du er..:)

ESveen, hvilken plasthette? Det må jeg sjekke!

Challenger, vi har nok ca samme fremgangsmåte hører jeg..:)

Fant den ikke på ETK, men kan ta bilde av den i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jay-O, har du bilder? Skjønner ikke helt hvor du er..:)

ESveen, hvilken plasthette? Det må jeg sjekke!

Challenger, vi har nok ca samme fremgangsmåte hører jeg..:)

Fant den ikke på ETK, men kan ta bilde av den i kveld.

Flott..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et velkjent "problem" på E24 at dørene er litt treige å få igjen pga spennet i pakningen som ligger ann mot de rammeløse siderutene, min er også slik og jeg har de plasthettene i behold. Tar jeg ned ruten omlag en halv cm eller mer er dørene derimot helt nydelige å lukke. Har ingen form for slakk i hengslene og det ser ut til at klaringene er riktig justert, kanskje det bare er noe vi må leve med? :)

Spørs om ikke nye dør/rutepakninger hadde gjort susen, mine har ihvertfall begynt å bli ganske harde i gummien. Men det er jo litt synd at det skal koste mer for nye pakninger enn for det pulveret man får på gata.. Er det rart folk blir narkomane nå til dags..? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...