challenger Skrevet September 1, 2011 Share Skrevet September 1, 2011 635 nevnt i media http://www.rb.no/bil/article5717537.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Ikke direkte E24, men det er sikkert flere innom denne tråden som setter pris på den nye 6-serie coupè også Vi var på BMW Welt og BMW Museum i München denne helga og fikk en gledelig overraskelse med visning og prøvesitting av den kommende 650 coupè. Offisiell premierevisning blir på bilmessa i Frankfurt senere denne måneden, og jeg hadde ikke regnet med å få se denne nå. Herlig bil som jeg har likt fra første bilde jeg så av den Cabutgaven som ble lansert tidligere stod selvsagt også der, men coupè er tingen for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 7, 2011 Forfatter Share Skrevet September 7, 2011 Ikke verst. Kjenner litt misunnelse nå Skal kanskje nedover til Munchen neste sommer, håper på museums besøk da. Bare legg ut flere bilder fra museet om du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Skal nedover på Oktoberfest neste uke jeg, så da skal jeg en tur innom BMW Museet jeg og Gleder meg som en unge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet September 8, 2011 Share Skrevet September 8, 2011 Ikke verst. Kjenner litt misunnelse nå Skal kanskje nedover til Munchen neste sommer, håper på museums besøk da. Bare legg ut flere bilder fra museet om du har. Helt nydelig bil som etter all sannsynlighet blir sjelden å se på norske veier. Eller hos forhandlernettet for den del. Det var noen E24 og klassiske BMWer i musèet, skal se om jeg får ut bildene av disse. Skal nedover på Oktoberfest neste uke jeg, så da skal jeg en tur innom BMW Museet jeg og Gleder meg som en unge. Kjempetrivelig! Vi gikk der både lørdag og søndag, ble visst ti-tolv timer til sammen Anbefaler deg å delta på en guidet tur (engelsk for vår del) om du er litt over middels interessert i merkets historie. Det tok ca. halvanna time og kosta bare tre euro i tillegg til inngangen. Flinke guider og imøtekommende verter overalt vi gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet September 8, 2011 Share Skrevet September 8, 2011 Er vel langt over gjennomsnittet interessert i BMW generelt så det skal jeg prøve å få til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 E24 har jo ingen egen Haynes/Bentley manual, men jeg kom over denne på en tysk side, og jammen kunne dem ikke skaffe den på bokklubben.no. Så da slo jeg til, og den dukket opp i posten i dag. Har skummet brått igjennom, og den virker ganske så grei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Chiltonboka er sikkert prisverdt å ha, grattis med den. Jeg har kjøpt Bentley manualen for E28 og den er veldig nyttig for oss som har E24 fra 83 og nyere. Det meste av tekniske spesifikasjoner samt motor, drivverk og understell er likt. I tillegg fikk jeg med E24 rep manual på cd-rom fra forrige eier og det er kjekt å ha. Men jeg liker bedre å slå opp i bok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 På forespørsel, flere bilder fra musèet og pågående Art Car utstilling. Herlig kunstsamling Andy Warhol's 1979 M1 Guiden vår demonstrerte Isetta 1968 2002 ti. I bakgrunnen henger nostalgiske bildesamlinger med blant annet feriebildene til et nygift ektepar med 2002 Touring gjennom Sverige, Finland og Norge til Nordkapp. 1975 3,0 CSL Pauseunderholdning midt blant publikum hos BMW Welt Minnerik tur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 11, 2011 Forfatter Share Skrevet September 11, 2011 Endelig! Var nære med å purre på bildene tidligere i dag, men ville ikke mase. Den 3,0csl'en var bare enormt fet. Ser jeg må begynne å planlegge turen allerede til neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 Jepp, 3,0 CSL'n var mektig. ett til av den I racerbilrommet 1972 BMW Turbo konseptbil bygget i to eksemplarer. 1978 BMW M1 Gullbil, 1983 M635 CSi med under 3.000 km på telleren. Strøkent! Forresten litt gøy å se så mange biler med TRX-dekk samlet forskjellige steder rundt i musèet. Jeg stusset over en skalamodell av E31 8-serie stod på TRX-dekk, og husker ikke å ha sett TRX levert på denne serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 Hva er TRX dekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 Dekkene som ble levert originalt til 6- og 7-serie m.fl. på 70- og 80-tallet. Vognkortet til min bil står oppført med TRX-dimensjoner, men de er svindyre i innkjøp og jeg engasjerer meg ikke i å skaffe dem. Wikipedia sin forklaring: The Michelin TRX is a radial tire introduced by the Michelin Group in 1975. Its introduction as the first "low profile" tire marked an advance in tire technology. Tension was more evenly distributed in TRX tires, affording better directional stability and more precise steering, as compared to contemporary tires. TRX tires require the use of wheels that were specially mated to the tires; standard tires do not fit TRX wheels. TRX tires were available either as standard or optional equipment on certain models of European makes such as BMW, Audi, Mercedes-Benz, Citroen, Peugeot, Ford, Ferrari, Alfa Romeo, Renault, and SAAB. They were also available on certain models of the Mercury Capri during the 1980s. In due course tire technology caught up with the TRX line, and TRX tires are now produced only as special-order replacements for vehicles which were originally fitted with them. In the U.S. they are commonly associated with Ford Mustangs, and have gained a lot of respect from the Mustang community. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 Hehe, heiv på mine 390mm TRX hjul idag, og vurderer 415 M5/M635 felgene, men sjekket pris på de dekkene, og de koster mellom 2300 og 3000 kr stykket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 11, 2011 Forfatter Share Skrevet September 11, 2011 Legger ut noen felger fra finn.no som jeg kom over. Vet ikke om disse kom på 6'serien, men er ikke langt unna tidsriktig. Vurderer bare å ha de i bakhånd om bilen skal veteranregistreres. Da med TRX dekk. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=30163419 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå