Frazzy Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Jeg skulle bytte olje/oljefilter på min BMW E36 320i.. Men når jeg begynte og skru opp oljepluggen, så går den bare rundt og rundt.. Og jeg får ikke skrudd den utav.. Noen som har vært borti dette før?!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Ja. Forrige eier (eller du) har dratt til for hardt og dratt rundt gjengene. Nå sitter den bare i seg selv inni der, må borre ut bolten (eller skjære av om du har noe du kommer til med, og gjenge opp igjen) Borr med olje i panna så du kan drene ut sponen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frazzy Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2011 Okey, må ha vært forrige eier da.. Hrmf.. Det pleier og gå greit å gjenge opp igjen, og sitte i ny bolt? Nå renner jo det litt olje ut, men jeg hadde i en motorrens også, vet ikke hvordan det er om den blir liggne i systemet? Evt om jeg burde startet opp for å få varme i den igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Trenger ikke starte den igjen, "gørra" er blandet i olja den nå. Må da kunne få ut denne uten å måtte borre osv. Prøv å få noe press på den utover mens du skrur. Ang å gjenge opp må du trolig ha neste størrelse, dvs større plugg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Sett på en stor Visegriptang/klemtang/sveisetang, spenn den på og vri rundt mens du drar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frazzy Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2011 Da fikk jeg løs bolten, når jeg skulle prøve og feste den igjen.. Virker som bolten er knekt? Får kjøpe en ny bolt i morgen, og trikse litt for og få det i orden igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå