Grenadier Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Jeg har nettopp hatt min 2007 modell 520d LE (e61) hos merkeforhandler for å fikse klimaanlegget. I den forbindelse ble programvaren i bilen oppdatert. (For dette måtte de ha bilen inne gjennom hele natten). Verkstedet forklarte meg at hele bilens software er oppdatert, ikke bare det som dreier seg om klimaanlegget. I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd? Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før. Spørsmål: Er dette bare innbilning, eller kan ny software ha endret programmene for girskift osv også? Bilen er en "norsk" LE-utgave som er fabrikkchipet ned fra 163 hk til 150 hk. Kan det kanskje tenkes at bilen har blitt satt tilbake til standard-HK 163? Det hadde jo vært fin-fint... Forøvrig legger jeg også merke til at iDrive har blitt oppdatert, nye farger og litt ny grafikk, ser litt mer moderne ut. Spørsmålet er altså: Hvor stor betydning har det å få ny software på bilen? Hva blir egentlig oppdatert? Noen som vet?
mudbug Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd? Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før. +1,føles som å kjøre ny bil . Jeg har oppdatert min E39 2000 model hjemme fordi BMW vil ikke oppdatere min bil.
tomasb Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd? Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før. +1,føles som å kjøre ny bil . Jeg har oppdatert min E39 2000 model hjemme fordi BMW vil ikke oppdatere min bil. Fristende. hvordan fikset du oppgraderingen selv?
mudbug Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd? Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før. +1,føles som å kjøre ny bil . Jeg har oppdatert min E39 2000 model hjemme fordi BMW vil ikke oppdatere min bil. Fristende. hvordan fikset du oppgraderingen selv? ved brukt av sss-progman og winkfp
Yngvejos Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Må du installere DIS for å bruke sss progman og winkfp? Jeg har inpa oppe å gå, men fikk problemer med å sette opp nettverk mellom de to virtuelle maskinene jeg brukte til Windows xp (inpa) og DIS.
Kennethe34 Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd? Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før. +1,føles som å kjøre ny bil . Jeg har oppdatert min E39 2000 model hjemme fordi BMW vil ikke oppdatere min bil. Litt ot, men sa de hvorfor de ikke ville oppdatere din bil?
mudbug Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Må du installere DIS for å bruke sss progman og winkfp? Jeg har inpa oppe å gå, men fikk problemer med å sette opp nettverk mellom de to virtuelle maskinene jeg brukte til Windows xp (inpa) og DIS. DIS har ikke noe med SSS progman å gjøre. Jeg bruker SSS kun for å finne DME part nummer. Det er mye kjappere å bruke winkfp for å oppdatere DME (10 min). Det er litt farlig ved bruk av sss progman hvis du ikke har orginale interface. Det er best å bruke winkfp . For å kommunisere med sss: 1. I Ediabas.ini , setter INTERFACE=OBD 2. OBD II interface 2. Windows kjører Ediabas Server (inpa og exit (ediabass.ini kjører i bakgrunn)), IFH32.exe 3. Run SSS under VMware.
mudbug Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd? Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før. +1,føles som å kjøre ny bil . Jeg har oppdatert min E39 2000 model hjemme fordi BMW vil ikke oppdatere min bil. Litt ot, men sa de hvorfor de ikke ville oppdatere din bil? De sa at de ikke hadde nye software for min bil. Kanskje er min bil for gammel, så gidder de ikke å oppdatere nye software.
Yngvejos Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Må du installere DIS for å bruke sss progman og winkfp? Jeg har inpa oppe å gå, men fikk problemer med å sette opp nettverk mellom de to virtuelle maskinene jeg brukte til Windows xp (inpa) og DIS. DIS har ikke noe med SSS progman å gjøre. Jeg bruker SSS kun for å finne DME part nummer. Det er mye kjappere å bruke winkfp for å oppdatere DME (10 min). Det er litt farlig ved bruk av sss progman hvis du ikke har orginale interface. Det er best å bruke winkfp . For å kommunisere med sss: 1. I Ediabas.ini , setter INTERFACE=OBD 2. OBD II interface 2. Windows kjører Ediabas Server (inpa og exit (ediabass.ini kjører i bakgrunn)), IFH32.exe 3. Run SSS under VMware. Ok så SSS kjøres opp mot inpa? Går Winkfp også mot inpa?
mudbug Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Må du installere DIS for å bruke sss progman og winkfp? Jeg har inpa oppe å gå, men fikk problemer med å sette opp nettverk mellom de to virtuelle maskinene jeg brukte til Windows xp (inpa) og DIS. DIS har ikke noe med SSS progman å gjøre. Jeg bruker SSS kun for å finne DME part nummer. Det er mye kjappere å bruke winkfp for å oppdatere DME (10 min). Det er litt farlig ved bruk av sss progman hvis du ikke har orginale interface. Det er best å bruke winkfp . For å kommunisere med sss: 1. I Ediabas.ini , setter INTERFACE=OBD 2. OBD II interface 2. Windows kjører Ediabas Server (inpa og exit (ediabass.ini kjører i bakgrunn)), IFH32.exe 3. Run SSS under VMware. Ok så SSS kjøres opp mot inpa? Går Winkfp også mot inpa? NEi! SSS kjøres opp ikke mot inpa, kun EDIABAS.exe kjører. Winkfp er eget program, ikke forbinder med inpa.
F 11 Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Jeg har nettopp hatt min 2007 modell 520d LE (e61) hos merkeforhandler for å fikse klimaanlegget. I den forbindelse ble programvaren i bilen oppdatert. (For dette måtte de ha bilen inne gjennom hele natten). Verkstedet forklarte meg at hele bilens software er oppdatert, ikke bare det som dreier seg om klimaanlegget.I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd? Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før. Spørsmål: Er dette bare innbilning, eller kan ny software ha endret programmene for girskift osv også? Bilen er en "norsk" LE-utgave som er fabrikkchipet ned fra 163 hk til 150 hk. Kan det kanskje tenkes at bilen har blitt satt tilbake til standard-HK 163? Det hadde jo vært fin-fint... Forøvrig legger jeg også merke til at iDrive har blitt oppdatert, nye farger og litt ny grafikk, ser litt mer moderne ut. Spørsmålet er altså: Hvor stor betydning har det å få ny software på bilen? Hva blir egentlig oppdatert? Noen som vet? N54 � Aftermarket "Engine Performance Tuning" Kits MODEL E60, E61 with N54 engine E90, E92, E93 with N54 engine E82, E88 with N54 engine E71 with N54 engine SITUATION Various aftermarket "N54 � Engine Performance Tuning" kits are being aggressively advertised to BMW owners. Depending on the manufacturer, these modifications may consist of a "turbo-tuner control module" (piggyback box) plugged directly into the TMAP sensor / DME connector, waste-gates vacuum plumbing alterations, or the DME "performance" software programming. In general, each aftermarket tuner claims a significant increase in engine power and torque of up to 40% over the stock N54 engine specifications (which are, respectively, 300 hp and 400 Nm). These alleged performance gains are achieved by an increase of the turbochargers boost in a wide range of engine speeds, in some cases exceeding the maximum designed turbo pressure of 8.8 psi by 50%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå