Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp hatt min 2007 modell 520d LE (e61) hos merkeforhandler for å fikse klimaanlegget. I den forbindelse ble programvaren i bilen oppdatert. (For dette måtte de ha bilen inne gjennom hele natten). Verkstedet forklarte meg at hele bilens software er oppdatert, ikke bare det som dreier seg om klimaanlegget.

I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd?

Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før.

Spørsmål: Er dette bare innbilning, eller kan ny software ha endret programmene for girskift osv også?

Bilen er en "norsk" LE-utgave som er fabrikkchipet ned fra 163 hk til 150 hk. Kan det kanskje tenkes at bilen har blitt satt tilbake til standard-HK 163? Det hadde jo vært fin-fint...

Forøvrig legger jeg også merke til at iDrive har blitt oppdatert, nye farger og litt ny grafikk, ser litt mer moderne ut.

Spørsmålet er altså: Hvor stor betydning har det å få ny software på bilen? Hva blir egentlig oppdatert? Noen som vet?

Skrevet

I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd?

Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før.

+1,føles som å kjøre ny bil :D . Jeg har oppdatert min E39 2000 model hjemme fordi BMW vil ikke oppdatere min bil.

Skrevet

I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd?

Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før.

+1,føles som å kjøre ny bil :D . Jeg har oppdatert min E39 2000 model hjemme fordi BMW vil ikke oppdatere min bil.

Fristende. hvordan fikset du oppgraderingen selv?

Skrevet

I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd?

Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før.

+1,føles som å kjøre ny bil :D . Jeg har oppdatert min E39 2000 model hjemme fordi BMW vil ikke oppdatere min bil.

Fristende. hvordan fikset du oppgraderingen selv?

ved brukt av sss-progman og winkfp :D

s99k1zxu8ktfgdrv2j8t.jpg

b95xyx7wu8umbfw6j3o0.jpg

skg2z8k8wd0og9m8xreu.jpg

7ifqxwx5nydkydx3j6bo.jpg

Skrevet

Må du installere DIS for å bruke sss progman og winkfp? Jeg har inpa oppe å gå, men fikk problemer med å sette opp nettverk mellom de to virtuelle maskinene jeg brukte til Windows xp (inpa) og DIS.

Skrevet

I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd?

Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før.

+1,føles som å kjøre ny bil :D . Jeg har oppdatert min E39 2000 model hjemme fordi BMW vil ikke oppdatere min bil.

Litt ot, men sa de hvorfor de ikke ville oppdatere din bil?

Skrevet
Må du installere DIS for å bruke sss progman og winkfp? Jeg har inpa oppe å gå, men fikk problemer med å sette opp nettverk mellom de to virtuelle maskinene jeg brukte til Windows xp (inpa) og DIS.

DIS har ikke noe med SSS progman å gjøre. Jeg bruker SSS kun for å finne DME part nummer. Det er mye kjappere å bruke winkfp for å oppdatere DME (10 min). Det er litt farlig ved bruk av sss progman hvis du ikke har orginale interface. Det er best å bruke winkfp :D .

For å kommunisere med sss:

1. I Ediabas.ini , setter INTERFACE=OBD

2. OBD II interface

2. Windows kjører Ediabas Server (inpa og exit (ediabass.ini kjører i bakgrunn)), IFH32.exe

3. Run SSS under VMware.

Skrevet

I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd?

Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før.

+1,føles som å kjøre ny bil :D . Jeg har oppdatert min E39 2000 model hjemme fordi BMW vil ikke oppdatere min bil.

Litt ot, men sa de hvorfor de ikke ville oppdatere din bil?

De sa at de ikke hadde nye software for min bil. Kanskje er min bil for gammel, så gidder de ikke å oppdatere nye software.

Skrevet
Må du installere DIS for å bruke sss progman og winkfp? Jeg har inpa oppe å gå, men fikk problemer med å sette opp nettverk mellom de to virtuelle maskinene jeg brukte til Windows xp (inpa) og DIS.

DIS har ikke noe med SSS progman å gjøre. Jeg bruker SSS kun for å finne DME part nummer. Det er mye kjappere å bruke winkfp for å oppdatere DME (10 min). Det er litt farlig ved bruk av sss progman hvis du ikke har orginale interface. Det er best å bruke winkfp :D .

For å kommunisere med sss:

1. I Ediabas.ini , setter INTERFACE=OBD

2. OBD II interface

2. Windows kjører Ediabas Server (inpa og exit (ediabass.ini kjører i bakgrunn)), IFH32.exe

3. Run SSS under VMware.

Ok så SSS kjøres opp mot inpa? Går Winkfp også mot inpa?

Skrevet
Må du installere DIS for å bruke sss progman og winkfp? Jeg har inpa oppe å gå, men fikk problemer med å sette opp nettverk mellom de to virtuelle maskinene jeg brukte til Windows xp (inpa) og DIS.

DIS har ikke noe med SSS progman å gjøre. Jeg bruker SSS kun for å finne DME part nummer. Det er mye kjappere å bruke winkfp for å oppdatere DME (10 min). Det er litt farlig ved bruk av sss progman hvis du ikke har orginale interface. Det er best å bruke winkfp :D .

For å kommunisere med sss:

1. I Ediabas.ini , setter INTERFACE=OBD

2. OBD II interface

2. Windows kjører Ediabas Server (inpa og exit (ediabass.ini kjører i bakgrunn)), IFH32.exe

3. Run SSS under VMware.

Ok så SSS kjøres opp mot inpa? Går Winkfp også mot inpa?

NEi! SSS kjøres opp ikke mot inpa, kun EDIABAS.exe kjører. Winkfp er eget program, ikke forbinder med inpa.

Skrevet
Jeg har nettopp hatt min 2007 modell 520d LE (e61) hos merkeforhandler for å fikse klimaanlegget. I den forbindelse ble programvaren i bilen oppdatert. (For dette måtte de ha bilen inne gjennom hele natten). Verkstedet forklarte meg at hele bilens software er oppdatert, ikke bare det som dreier seg om klimaanlegget.

I tillegg til at klimaanlegget nå virker, synes jeg nesten jeg har fått "ny bil". Hva har skjedd?

Bilen har automatgir, og jeg synes girskiftene er kjappere, akselerasjonen bedre, i det hele tatt - at bilen har blitt mer sporty. I tillegg synes jeg den har fått mer futt enn før.

Spørsmål: Er dette bare innbilning, eller kan ny software ha endret programmene for girskift osv også?

Bilen er en "norsk" LE-utgave som er fabrikkchipet ned fra 163 hk til 150 hk. Kan det kanskje tenkes at bilen har blitt satt tilbake til standard-HK 163? Det hadde jo vært fin-fint...

Forøvrig legger jeg også merke til at iDrive har blitt oppdatert, nye farger og litt ny grafikk, ser litt mer moderne ut.

Spørsmålet er altså: Hvor stor betydning har det å få ny software på bilen? Hva blir egentlig oppdatert? Noen som vet?

N54 � Aftermarket "Engine Performance Tuning" Kits

MODEL

E60, E61 with N54 engine

E90, E92, E93 with N54 engine

E82, E88 with N54 engine

E71 with N54 engine

SITUATION

Various aftermarket "N54 � Engine Performance Tuning" kits are being aggressively advertised to

BMW owners.

Depending on the manufacturer, these modifications may consist of a "turbo-tuner control

module" (piggyback box) plugged directly into the TMAP sensor / DME connector, waste-gates vacuum

plumbing alterations, or the DME "performance" software programming.

In general, each aftermarket tuner claims a significant increase in engine power and torque of up to 40%

over the stock N54 engine specifications (which are, respectively, 300 hp and 400 Nm).

These alleged performance gains are achieved by an increase of the turbochargers boost in a wide range

of engine speeds, in some cases exceeding the maximum designed turbo pressure of 8.8 psi by 50%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...