Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge sider ja..

Husker ikke hvor langt jeg fikk hevet, men jeg jekket til viften foran på motoren tok i vifteskjoldet. Så du kan måle avstanden mellom vifta og skjoldet så vet du hvor langt jeg hevet.

Skrevet
Begge sider ja..

Husker ikke hvor langt jeg fikk hevet, men jeg jekket til viften foran på motoren tok i vifteskjoldet. Så du kan måle avstanden mellom vifta og skjoldet så vet du hvor langt jeg hevet.

det skjoldet har ikke jeg :roll: men jeg jekker til jeg kommer inn med riktig verktøy. Prøver meg igjen imorgen :)

Skrevet

Har nå fått strammet litt på snekka, og styringa ble meget mye bedre! Men jeg har enda en stygg klakkelyd når jeg vrir fram og tilbake på rattet fort.. Har sjekket alle ledd videre og det er bittegrann slakk i hjelpesnekka på passasjersiden. Men lyden kommer fra enten snekka eller rattakselkrysset.. Skal det være slik lyd? Hører den ikke inni bilen, jeg hører det kun når jeg ligger under bilen, og noen andre ratter..

Men rattet mitt står enda skjeivt i posisjon, men jeg kan se på dekkene at dem sliter litt mer på ytterkant. Så kansje det bare hadde vært lurt av meg og sendt bilen til verksted og få tatt hjulstillingskontroll?

Skrevet

Batteriet bør/skal koples fra pga airbagen, hvis jeg har forstått det rett. Men det går nok bra å la være også. Jeg opplevde en slik klakkelyd som du snakker om på en tidligere bil jeg hadde. Den fant jeg heller aldri når forstillinga var på bilen. Men når jeg kjøpte et slikt forstillingssett fra ebay og demonterte centerlinken oppdaget jeg at kulen som festes i pitmanarmen var litt gåen og trolig var årsak til lyden. Lyden ble uansett borte etterpå.

Du bør absolutt koste på deg en skikkelig firehjulskontroll ja, og du bør kontrollere at snekka og rattet er "synkroniserte" hva midtstilling angår. Dette fordi det skal være minst dødgang i snekka når du kjører rett frem, og da er det en fordel å utnytte dette. Min erfaring er at det er best å kontrollere sistnevnte selv..

Skrevet
Ka motor du har ? er mykje betre plass på dei fleste e34, er enn på v8arane :P derfor han måtte jekke opp motoren - veldig trangt der desverre!

Er det meg du sikter til med dette innlegget? I så fall foreslår jeg at du leser gjennom det jeg har skrevet en gang til. Jeg kan da ikke ha vært så utydelig at det ikke kommer frem at jeg har gjort denne (dritt)jobben på e34 med v8?

• 2 weeks later...
Skrevet

meg du sikter til nå? jeg hat utført jobben, og jeg måtte jekke opp motoren ganske mye for å komme til.. Ble stor forbedring på kjøreegenskapene :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...