kabeldeigen Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Fått låne meg ett nytt klimaanlegg panel i e39 min, da mitt gamle ikke regulerte skikkeligt. Så fikk montert dette, startet opp, alt ok....trodde jeg. Etter en liten stund veltet det ut røyk av motorrommet, først trodde jeg det kom mye eksos da bilen gikk på tomgang, men det var ikke det. Fikk åpnet panseret, og så at det hadde vært lekkasje en eller annen plass, siden eksosmanifoilen var blitt litt våt, og dette med resultat at væsken fordampet (hvit røyk) Så regner med at aircon. væske (kjølemedie) har blitt blåst ut i sikkerhetsventilen pga høyt trykk i systemet. Og klimaanlegget kjøler ikke så mye lengre. Ser ut som kompressoren virker, da jeg trykker på snøkrystall knappen så slår denne seg inn... Så lurer på hva som har skjedd? Noen som noen ide på hva som kan gjøres? Noe som har tatt kvelden osv??? Og noen som vet noen i Bergen som kan trykkteste/fyller på nytt kjølemedie uten at det koster skjorten. Takker for mange konstuktive svar fra guruene her inne...
bricks Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Jeg fikk testet/etterfykt klimanlegget i dag hos Via nor, betalte 875,-(falken medlem, vet att andre kjeder har sammarbeid med bla naf), betalte 1,5 pr gram gass
Virtual Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Fått låne meg ett nytt klimaanlegg panel i e39 min, da mitt gamle ikke regulerte skikkeligt.Så fikk montert dette, startet opp, alt ok....trodde jeg. Etter en liten stund veltet det ut røyk av motorrommet, først trodde jeg det kom mye eksos da bilen gikk på tomgang, men det var ikke det. Fikk åpnet panseret, og så at det hadde vært lekkasje en eller annen plass, siden eksosmanifoilen var blitt litt våt, og dette med resultat at væsken fordampet (hvit røyk) Så regner med at aircon. væske (kjølemedie) har blitt blåst ut i sikkerhetsventilen pga høyt trykk i systemet. Og klimaanlegget kjøler ikke så mye lengre. Ser ut som kompressoren virker, da jeg trykker på snøkrystall knappen så slår denne seg inn... Så lurer på hva som har skjedd? Noen som noen ide på hva som kan gjøres? Noe som har tatt kvelden osv??? Og noen som vet noen i Bergen som kan trykkteste/fyller på nytt kjølemedie uten at det koster skjorten. Takker for mange konstuktive svar fra guruene her inne... Prøv http://www.vikservice.no/ kjempeservice og de kommer hjem til deg. Brukte de rett før ferien. Fungere kjøleviften din til ac? Er en tråd her på forumet om hva som skjedde med min i ferien, har nå kjøpt nye motstander til kjøleviften.
kabeldeigen Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Fått låne meg ett nytt klimaanlegg panel i e39 min, da mitt gamle ikke regulerte skikkeligt.Så fikk montert dette, startet opp, alt ok....trodde jeg. Etter en liten stund veltet det ut røyk av motorrommet, først trodde jeg det kom mye eksos da bilen gikk på tomgang, men det var ikke det. Fikk åpnet panseret, og så at det hadde vært lekkasje en eller annen plass, siden eksosmanifoilen var blitt litt våt, og dette med resultat at væsken fordampet (hvit røyk) Så regner med at aircon. væske (kjølemedie) har blitt blåst ut i sikkerhetsventilen pga høyt trykk i systemet. Og klimaanlegget kjøler ikke så mye lengre. Ser ut som kompressoren virker, da jeg trykker på snøkrystall knappen så slår denne seg inn... Så lurer på hva som har skjedd? Noen som noen ide på hva som kan gjøres? Noe som har tatt kvelden osv??? Og noen som vet noen i Bergen som kan trykkteste/fyller på nytt kjølemedie uten at det koster skjorten. Takker for mange konstuktive svar fra guruene her inne... Prøv http://www.vikservice.no/ kjempeservice og de kommer hjem til deg. Brukte de rett før ferien. Fungere kjøleviften din til ac? Er en tråd her på forumet om hva som skjedde med min i ferien, har nå kjøpt nye motstander til kjøleviften. Hvordan sjekker man om ac viften funker da? Jeg mener og tro at alt virker, bare at det ikke er kaldt luft som kommer ut fra klimaanlegget når jeg trykker på snøkrystall knappen.
Virtual Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Fått låne meg ett nytt klimaanlegg panel i e39 min, da mitt gamle ikke regulerte skikkeligt.Så fikk montert dette, startet opp, alt ok....trodde jeg. Etter en liten stund veltet det ut røyk av motorrommet, først trodde jeg det kom mye eksos da bilen gikk på tomgang, men det var ikke det. Fikk åpnet panseret, og så at det hadde vært lekkasje en eller annen plass, siden eksosmanifoilen var blitt litt våt, og dette med resultat at væsken fordampet (hvit røyk) Så regner med at aircon. væske (kjølemedie) har blitt blåst ut i sikkerhetsventilen pga høyt trykk i systemet. Og klimaanlegget kjøler ikke så mye lengre. Ser ut som kompressoren virker, da jeg trykker på snøkrystall knappen så slår denne seg inn... Så lurer på hva som har skjedd? Noen som noen ide på hva som kan gjøres? Noe som har tatt kvelden osv??? Og noen som vet noen i Bergen som kan trykkteste/fyller på nytt kjølemedie uten at det koster skjorten. Takker for mange konstuktive svar fra guruene her inne... Prøv http://www.vikservice.no/ kjempeservice og de kommer hjem til deg. Brukte de rett før ferien. Fungere kjøleviften din til ac? Er en tråd her på forumet om hva som skjedde med min i ferien, har nå kjøpt nye motstander til kjøleviften. Hvordan sjekker man om ac viften funker da? Jeg mener og tro at alt virker, bare at det ikke er kaldt luft som kommer ut fra klimaanlegget når jeg trykker på snøkrystall knappen. Har du samme vifte som meg så ligger det to motstander ( Kontakt med 4 ledninger ) bak viftebladene i fronten, da skal viften gå på det laveste når du kobler inn kompressoren. Så skal den øke etter behov. Har du kun 3 ledninger til viften blir den styrt av pulstog etter det andre her på forumet har tipset om.
kabeldeigen Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 Vifta starter ikke når kompressoren fyres igang
Otis Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Jeg mener ganske sikkert at den vifta ikke skal samtidig som kompressoren fyres. Men derimot så går den rimelig fort når det er varmt ute, og man står i ro.
kabeldeigen Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 Jeg mener ganske sikkert at den vifta ikke skal samtidig som kompressoren fyres. Men derimot så går den rimelig fort når det er varmt ute, og man står i ro. Er j..... varmt her nede i horten, og stod i ro, men den gikk ikke rundt. Regner med at det er vifta som er montert bak "nyrene" som er til air con.
Otis Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Ja, den er rett vifte. Hvor lenge ventet du på viften da?
kabeldeigen Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 Ja, den er rett vifte. Hvor lenge ventet du på viften da? Ok...nei, si det.10 min kanskje.. Men før jeg skiftet panelet, så kom det kaldt luft ut kanalene, men vet ikke om vifta sveiv rundt..
kabeldeigen Skrevet August 5, 2011 Forfatter Skrevet August 5, 2011 Demonterte høyre frontlykt for å komme til el.pluggen til vifta. Denne hadde 3 ledninger.. 2 store, og 1 liten ledning Prøve å sette spenning direkte på pluggen på vifta, men ingenting skjedde....Kun noe klikking Målte når air con stod på, og hadde 12V. Noen som har ide?
oleo Skrevet August 5, 2011 Skrevet August 5, 2011 Viften du har skal ha 12v mellom de tykke ledningene og et pulstog på den tynne, som forteller vifta hvor fort den skal gå rundt.
kabeldeigen Skrevet August 5, 2011 Forfatter Skrevet August 5, 2011 Viften du har skal ha 12v mellom de tykke ledningene og et pulstog på den tynne, som forteller vifta hvor fort den skal gå rundt. Prøvde det, men skjedde ikke noe. Hvordan kan man simulere pulstog da? Bare for å se om vifta i det hele tatt sviver,,,
oleo Skrevet August 5, 2011 Skrevet August 5, 2011 Viften du har skal ha 12v mellom de tykke ledningene og et pulstog på den tynne, som forteller vifta hvor fort den skal gå rundt. Prøvde det, men skjedde ikke noe. Hvordan kan man simulere pulstog da? Bare for å se om vifta i det hele tatt sviver,,, Vanskelig å simulere pulstog uten å vite hvordan det skal se ut. Men alternativt kan man se om der er et pulstog tilstede. Det gjøres med et Osciloscoop... Radio/Tv verksteder bl.a har dette... du kan også få kjøpt scoop som koples til PC... koster ca. 1200,- og oppover.
kabeldeigen Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Viften du har skal ha 12v mellom de tykke ledningene og et pulstog på den tynne, som forteller vifta hvor fort den skal gå rundt. Prøvde det, men skjedde ikke noe. Hvordan kan man simulere pulstog da? Bare for å se om vifta i det hele tatt sviver,,, Vanskelig å simulere pulstog uten å vite hvordan det skal se ut. Men alternativt kan man se om der er et pulstog tilstede. Det gjøres med et Osciloscoop... Radio/Tv verksteder bl.a har dette... du kan også få kjøpt scoop som koples til PC... koster ca. 1200,- og oppover. Regnet med det ja.....er vel bare å få tak i ny vifte vel....Siden den får signal, men vifta sviver ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå