Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

BMW E24 635CSi er veteranbil og den finnes det i likhet med de nevnte Porschene (dog ikke 924 Turbo) plenty av i statene. E28 528i/535i er veteranbil samt E23 745i.

Ja, men personlig syns jeg US spec fangerne er grelle...så det hadde ikke blitt aktuellt for min del. Men å gå sammen med venner og fylle en 20 foter med utstyr, da begynner det å lønne seg. Selv om tråden var om å hente bil... :oops:

Jeg vet om flere som har hentet "amerikanske" BMW´er og konvertert disse til Europa spec på et senere tidspunkt. De gamle amerikanske BMW fangerne er just plain ugly og må som du påpeker uten tvil skiftes til ditto europeiske.

Jeg er egentlig ikke så bekymret for fraktkostnadene. New York-Rotterdam koster ikke all verden og det går daglig en hel armada med trailere tur/retur Nederland-Norge. Flere av disse kjører tomme tilbake til Norge og gjør nesten hva som helst for å fylle opp bilen. Med litt research burde det være mulig å få til en fornuftig løsning.

En god venn utnyttet for noen år siden avgiftsamnestiet som den gangen fantes for folk som hadde vært bosatt utenlands i minst 5 år. Han tok i 1998-99 med seg en Audi 90 Quattro 20V fra statene til Norge i en container. Jeg mener å huske at dette den gangen kostet i underkanten av 10K helt frem til Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...