Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter det jeg forstår er det bensinmotorene til E60/61 som har heated fuel filter..finner ikke noe på gs når det gjelder dette utenom på bensin motorene...

Skrevet

Men at det er tett i følge meldingen er litt rart. Kanskje det bare skal skiftes?

Det var lite info om dette på internett, ihvertfall spesifikt mot BMW.

Skrevet

kan du forklare mer rundt dette filteret ? hva er det, er det farlig at jeg hadde èn feil på den for noen tusen km siden osv...pris for nytt? vanskelig å bytte? hva skjer hvis jeg ikke bytter osv ?

Skrevet

Siden jeg ikke vet eksakt hva slags feilkode du har fått er det vanskelig å si. Det kan hende at dette er en feilkode som ligger igjen fra i vinter der du tilfeldigvis har vært i kaldt klima med diesel ikke helt beregnet for formålet.

Tåkepunktet til vinterdiesel er -22*C og er den temperaturen hvor de første vokskrystallene begynner å falle. Dieselen blir matt men er fullt brukende.

Med vinterdiesel er blokkeringspunktet -32*C som er den temperaturen hvor vokskrustallene blir så store at det er fare for at de kan klebe seg sammen og tette dieselfilteret.

Er det en permanent feil eller en tilfeldig feil? Er det en permanent feil er det stor mulighet for at DDE har funnet ut at selve varmeenheten er gåen.

Skrevet

Nja, den var der sist gang å. Altså i vinter. Husker ikke om jeg slettet den forrige gang, altså på våren. Men vil tro det. Slettet den i går også, så kan vi se etter servicen på tirsdagen eller.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...