Gå til innhold

Z4 som sommerbil, erfaringer ?

gica
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå befinner jeg meg i hjemmelandet mitt, og skal skaffe med en sommerbil. Den skal brukes 1 mnd hver sommer, i sør Italia. Ca 2000 - 3000 km hvert år har jeg regnet på. Bilen vil ellers stå stille fra når jeg reiser til Norge til jeg drar tilbake igjen.

Ser at prisene på en i fin stand med en del utstyr ligger på ca 65000 - 80000 kr, noe som passer mitt budsjett ganske bra.

Men, hvordan er disse teknisk ? Det er 3.0i modellen jeg kunne ha tenkt meg.

Edit: Kanskje denne skulle ha stått på teknisk?!? Moderator kan sikkert flytte på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Har lest den tråden, ser ut som en bil som passer best i gode sommerdager!

Hvordan er disse teknisk ellers ? Motor, girkasse (manuell) og understell ?

Bilene jeg ser på har gått ca 80 000 km - 110 000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Har lest den tråden, ser ut som en bil som passer best i gode sommerdager!

E85 er basert på E46 og deler følgelig de aller fleste tekniske og mekaniske komponentene med den modellen. Såvidt jeg vet har modellen ingen store svakheter og selv rekkesekseren på 2,2 liter (M54B22) går meget bra... eksoslyden er fantastisk. Jeg er usikker på om 2,5 literen er verdt de ekstra kronene med tanke på at den kun har marginalt mer effekt, men 3,0 literen burde gå som et skudd... dog kanskje litt overkill i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E85 er basert på E46 og deler følgelig de aller fleste tekniske og mekaniske komponentene med den modellen. Såvidt jeg vet har modellen ingen store svakheter og selv rekkesekseren på 2,2 liter (M54B22) går meget bra... eksoslyden er fantastisk. Jeg er usikker på om 2,5 literen er verdt de ekstra kronene med tanke på at den kun har marginalt mer effekt, men 3,0 literen burde gå som et skudd... dog kanskje litt overkill i Norge.

Ok, men det hørtes bra ut. Ja, har hørt den deilige 6ser lyden fra disse bilene. Helt fantastiskt!

Har dere noen anelse ang høyden på disse bilene også ? Mitt problem her nede, er at veiene er "dårligere enn ok standard" og det er en del bratte bakker som skal kjøres opp til huset til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var i Sardinia fra forrige onsdag til i går, relativt mange z4 å se der i forhold til kalde Norge, alpinhvit gjorde seg godt! :)

Nice, kan tenke meg at den fargen er best i Italia. Mtp temperaturen, så er f.eks mørke farger en dårlig investering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøpe! ;)

Ang. høyden så er den alt for høy med standardunderstell, for høy med M-tech, og helt passe med Eibach Pro-Kit :)

Om de fleste veiene du skal kjøre på er rimelig dårlige ser jeg ikke noe problem med høyden på hverken standard eller m-tech. Jeg vil da tippe den er like høy som en vanlig e46 med tilsvarende spec.

Det er herlige biler å kjøre, og jeg har savnet min i hele sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...