Robin L Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 hmm. har prøvd å bytte om coiler og byttet tennplugger til de gamle igjen osv i dag. men det jeg merket når jeg tok ut pluggene var at det var olje på de. så da lurer jeg på om det kan være veivhusventilasjonen som slipper olje i forbrenninga slik at pluggene blir litt våte og bilen går dårlig på tomgang? den gikk jo dårlig på tomgang tidligere og liksom.... har forresten letet etter falskluft med startgass uten å finne noe.
AlpinaV8 Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 hørtes ut som den nappet av en og en ledning på coilene og det høres ut som den bakerste syl på førersiden ikke er med. rart ass. Om du ser nøye etter vil du se at ledningene til coil # 4 på førersiden går ut gjennom en gummiforing bak, helt ulikt på passasjersiden. Har opplevd brudd i gummiforing og vann / fuktighet trekker nedover til coil-tilkobling. Så sjekk denne om du mistenker tenningsfusk. Trenger du en erstattningskontakt så gi beskjed. Kjøpte et komplett sett for å erstatte den ene siden det var vanskelig å kjøpe delene løst fra BMW.... Knut
Robin L Skrevet September 5, 2011 Forfatter Skrevet September 5, 2011 hmm. det er jo verdt å sjekke! takk for tilbudet og, roper ut om det blir aktuelt skal teste dette først, men har bestilt time til gs. og om jeg ikke finner noe selv no og de ikke finner noe innen rimelighetens grenser så blir det bestilt ny motor trur jeg. blir så lei av hele bilen når det ikke fungerer jeg...
Robin L Skrevet September 5, 2011 Forfatter Skrevet September 5, 2011 hvordan er det forresten å kjøpe motor i sverige? om jeg får den sendt, da må jeg betale mva? men hvis jeg henter den selv så kan jeg lure meg over grensa uten å betale det?
Robin L Skrevet September 7, 2011 Forfatter Skrevet September 7, 2011 trur der det er risky å kjøre bilen til verksted?? vil tippe det er ca 5-6mil dit...
Robin L Skrevet September 10, 2011 Forfatter Skrevet September 10, 2011 ingen som har noen formening om å kjøre den til verksted? kan bli vanskelig å få tak i trekkbil som kan dra så tungt... (tenker da på bilhenger..)
Robin L Skrevet September 10, 2011 Forfatter Skrevet September 10, 2011 startet den opp og flyttet bilen i sta. vasket motoren litt. da jeg startet en så var det en forferdelig rakklelyd. er redd hele greia har havarert jeg.. . merket at det røyk litt opp fra høyre side av motor og. olje som lekker ned på eksos?? er vell ikke så mye annet nedi der det kan være mener jeg. luktet iaffal olje.
LarsBMW Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Om det rakler kan det hende den mutteren har blitt med inn i motoren. Ta en komptest. Toppdekselpakningene lekker sikkert ned på eksosen så ryker det.
Robin L Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 får da for guds skyld håpe ikke jeg mistet en av muttrene inni motoren. var ganske nøye da jeg tok av innsuget. tettet innsugskanalene med papir osv. men om den har havnet inni der så er det vell kveld tenker jeg : /
bricks Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 ingen som har noen formening om å kjøre den til verksted? kan bli vanskelig å få tak i trekkbil som kan dra så tungt... (tenker da på bilhenger..) Hva med bergingsbil via forsikring?
Robin L Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 jau, har jo full kasko + at jeg er naf medlem. men kjører ikke de til nærmeste verksted bare da? bmw her i byen har jeg ikke trua på så jeg vil ha den til gs bildeler på bud. ca 6-7 mil tipper jeg
Robin L Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 fant en guide på framre olje ventil. må nesten bare være denne som lager ulelyden. ser ut som litt skruing.... http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1704962
aigin Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Hvorfor ikke bruke et verksted til sånne jobber? Ville priset en sånn jobb til ca 3000,- . Det er ikke så dyrt, og du kunne sluppet motorhavari. Tipper at mutteren du letet etter ligger inni motoren.. En god regel jeg har læt meg, og det er at hvis noe mangler så let til du finner den før du starter opp!! Omså du må ta fra hverandre alt du har gjort og gjøre det på nytt..
gkw89 Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 er en dullion M62'r på bildelsbasen.se ihvertfall
Robin L Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 fant endel på bildelbasen ja: fikk pris fra bildesign.no eller hva de heter. en motor med 130k.km og 3mnd garanti til 18000. 12000 ekstra om jeg ville ha den montert. ikke ille det. har iallefall lært at JEG ikke skal montere den nå da men i kveld kommer det en og henter bilen og frakter den til gs, så får jeg vell dommen om ett par dager er det havari så blir bilen satt inn for vinteren muligens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå