Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke 100% sikker, men ut i fra forklarte symptomer kan det høres ut som vanos ikke henger med.

b25 og b28 har også forskjellig delenr på denne solenid'en.

Er som sagt ikke sikkert at dette er løsningen til problemet, bare deler min mening :D

Mvh

Skrevet
Er ikke 100% sikker, men ut i fra forklarte symptomer kan det høres ut som vanos ikke henger med.

b25 og b28 har også forskjellig delenr på denne solenid'en.

Er som sagt ikke sikkert at dette er løsningen til problemet, bare deler min mening :D

Mvh

Setter pris på det vettu :D skal sjekke det opp:)

Skrevet

Hei. Jeg har solgt en del tunete M52B28 hjerner uten EWS. De fungerer meget bra. Men de er bare beregnet på Siemens hjerner og ledningsnett.

Min tuner i Tyskland har også laget en chip til meg for M52B28 motor med M50B25TU ledningsnett, sensorer og hjerne. Og da skal jeg bruke M50B25 dysene og 413 hjerne. Jeg bytter til M50 bunnpanne og toppdeksel også for å slippe mye av problemene som M52 motorene har med veivhusventilasjonen. Er i alle fall stor sjanse for at jeg bruker denne løsningen.

Bruker du 413 Bosch hjerne og M50B25 Vanos sensorer og ledningsnett nå på din motor? Eller bruker du ledningsnett og Siemens hjerne fra M50B20TU Vanos? Siden motoren din sviver greit har du nok ledningsnett og hjerne som passer til hverandre. Bruker du 2.8 eller 2.5 dyser? Kanskje dysene ikke er de riktige til programmeringen i hjernen. Bruker du 413 hjernen og 2.8 dyser kan det være årsaken til problemene. Det at Vanossolenoid fra M50 eller M52 er forskjellige, har jeg ikke tenkt over før. Kan pakningene i Vanosen være utette? Motoren mister jo veldig mye ytelse hvis vanosen ikke fungerer som den skal.

Tuneren sier at det er viktig å få dysene renset og også skifte bensinfilteret. Det har du gjort. Trodde ikke at en kan bruke LMM fra 2.8 liter på Bosch ledningsnett eller 2.5 liter Bosch LMM på 2.8 Siemens ledningsnett.

Bosch og Siemens passer ikke om hverandre etter det jeg kjenner til. I alle fall ikke uten å modifisere. Det er sikkert ingen stor feil du har, men den må finnes. Kanskje hjelper noe av det jeg har skrevet?

Hilsen Eirik.

Skrevet

Jeg bruker Bosch hjerne og M50B25 sensorer og ledningsnett nå på min motor.

LMM er ifra 2.5 vanos bil den også. Om jeg har 413 hjerne aner jeg ikke, er kanskje bare den?

Dysene er grønne, og det er vel b25 dyser det?

Bensinfilter, trykkregulator og bensinpumpe er nytt alt sammen, og bensintrykk er målt til 3.5 bar. Så problemet skal ikke ligge der.

Jeg har lyst til og prøve en annen m50b25 vanos hjerne, da min er chippa. Man veit jo aldri... har prøvd det meste nå. Om pakningene til vanosen er tette? Må vel demontere litt for og finne ut av det? Er hvertfall ingen ulyder ifra Vanos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...