Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bunn og grunn så kan man være veldig heldig få tak i et godt eksemplar hvor du klarer begrense utgiftene dine som skifte girkasse mellom akslinger osv eller være max uheldig hvor kassen er det første som ryker og du har det gående, min erfaring er at det er veldig enten eller.. Så jeg vil anbefale sjekk historikken nøye og ikke minst hvordan bilen er blitt kjørt og behandlet er bilen godt holdt og skiftet olje når det skulle vært gjort så tror jeg ikke du skal være redd for kjøpe en 2001 modell x5, men husk det er jo en eldre bil og man må regne med ting kan gå galt, hvis du ikke ønsker den risikoen så legg i mer penger i bil handelen kjøp deg en litt nyere x5 ;-)

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja det er lett å glemme at disse bilene begynner jo å dra på årene selvom prisene er temmelig høye, vi snakker om 10-12år gamle biler, og det er jo egentlig gamle vrak, så det er kanskje ikke så rart at noe feil dukker opp på disse X5.

Men det er dyrt å reparere såpass gamle biler, regningen kan fort sprette opp mot 100 000.- hvis du er uheldig, men at du må regne med å legge ut 50 000.- det må du bare ta med i kalkulasjonen din.

Skrevet

Må jeg regne med like dyrt bilhold på en 04 X5 og. Har fått tilbud på en 2004 X5 3.0d med alt utstyr til 410 000kr.

Byttet masse slitedeler på den. Leveres med nye bremseskiver og klosser. Byttet glødeplugger + en del andre slitedeler.

Bilen står hos Bavaria Gardermoen.

Skrevet

Å kjøpe en "sagnomsust" bil som X5 ifra forhandler MED GARANTI er vel aldri feil...si 400,- ferdig reg så får du den helt sikkert og husk garanti :)

Skrevet

flott bil, men vær OBS på hardt understell på X5 med sport understell.

Men det kan jo hende at du liker det hardt å du da...

Skrevet

Liker det hardt og kontant! Hehe... Tror nok det går bra:). Skal nå prøve bilen først, så får vi se. Men kommer nok til å falle for den, har det på følelsen allerede.

Denne er vel mer driftssikker enn pre-facelift?

Få en god garanti på kjøpet, så blir det nok bra. Er baklukene hele på denne faceliften eller er den fremdeles delt?

Skrevet
Ja det er lett å glemme at disse bilene begynner jo å dra på årene selvom prisene er temmelig høye, vi snakker om 10-12år gamle biler, og det er jo egentlig gamle vrak, så det er kanskje ikke så rart at noe feil dukker opp på disse X5.

I mange I-land hadde dette vært vrak for lenge siden. I Norge derimot må vi

nok "slite" med dem mye lengre enn som så med statens nåværende strategi

om beskattning av nybiler. De legger opp til av vi skal ha en gjennomsnittelig

gammel bilpark og da er det lite annet å gjøre enn å ta vare på dem.

Skrevet

Drar å ser på den etter jobb i dag, er redd for at jeg kommer til å bli solgt når jeg setter meg inn i den og kjører en tur.... Huff... Dette er ikke sunt :P

Bare til info så har denne stått på Gardermoen leeenge, 6mnd tror jeg hvertfall, så sikkert litt prutningsmonn! Fin bil!!

Skrevet

Har vært ute der og prøvd bilen nå. Nydelig motor på den, gikk godt!

Litt pågående selger, som prøvde de fleste triksa, men må vel få lov til det. Bilen er import. Hentet til Norge på 22 000km, eller den fikk hvertfall service i Norge da. Siste service i var på 96 000km og nå var bilen gått 130 000km. Bavaria Gardermoen har ikke tatt service på den, mem byttet noe i glødingen fordi den ikke ville starte. Bremsene vibrerte, men de skulle bytte skiver og klosser rund baut før salg. Samtidig var det noe kødd med parksensor, men det skulle de også fikse.. Noen som vet om denne da snart skal inn på noen storservice? Dyrt? Selger mente det bare var å bytte filter og olje i så fall, vet ikke om det men..

Så.. Skal man da kjøpe?? Joda, nydelig bil. Fin både inn- og utvendig, men 410 000 for en 04 X5. Sier ikke at bilen er dyr, men jeg kan jo få mye biler til denne prisen, fine og!

Selger skulle absolutt ha meg til å signere før jeg dro, men jeg sa jeg ville tenke på det.

De sa at bilen hadde stått en stund, men hadde nå senket prisen en god del. Var visst kommet noe interesse på den fra andre også.

Usikker jeg altså... Ikke lett.

Skrevet

Krev prisavslag hvis de ikke er villige til å ta servicen. Er vesentlig mer enn olje og filter hvis det er storservice på gang.

Skrevet

Noen som vet serviceintervallene? Km er som sagt 130 000km. Jeg blir liksom litt i tvil, når de ikke gir meg info om oppkommende servicer, hva de innebærer osv. Sikkert ikke noe problem men uansett..

Skrevet

Hvis bilen har stått en stund,så er det på tide å ta en full service.Be de også om å bytte veivhusventilasjon,så sparer du turboen noen km til.Be de også om å bytte girkasse olje med nytt filter+pakning,og motorolje + filter.Glødepluggene er vel også greit å bytte ut+ nytt gløderele.

Dette er ting som er kostbart å bytte hvis du må stå for regningen selv.

Kjenner de gutta der godt jeg,de har gode biler og bra service også.Bor 10 min unna bare :)

Skrevet
Hvis bilen har stått en stund,så er det på tide å ta en full service.Be de også om å bytte veivhusventilasjon,så sparer du turboen noen km til.Be de også om å bytte girkasse olje med nytt filter+pakning,og motorolje + filter.Glødepluggene er vel også greit å bytte ut+ nytt gløderele.

Kjenner de gutta der godt jeg,de har gode biler og bra service også.Bor 10 min unna bare :)

Glødeplugger er byttet - tror kanskje gløderele er byttet og. De går vel kanskje med på å bytte veivhusventilasjonen og olje på motor og girkasse + filter som du her nevner ink i prisen?

Andre ting? Skulle gjerne likt å visst når storservicene er på X5 og hva som gjøres der.

Ser vel for meg at det er en mer omfattende service på diverse komponenter, men kanskje ikke?

Skrevet

De skulle ordne dette som du her nevner - hvis jeg signerte kontrakt i dag:) Hehe..

Også skal de jo som sagt ordne parksensoren bak og bytte bremseskiver rundtom på bilen.

Hva tror dere da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...