Allrad Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 Du må jo selv avgjøre hva du har kroner til, men jeg synes vel at om du liker den og får dette gjort er det allikevel mye bil for pengene. Til sammenligning så ga jeg 387.000 for min 04 i påskeuka i år. den har gått 160.000 (158' ved kjøp) Mye av det samme, sølv, sort skinn, samme sportspakka, panorama tak, adaptive xenon, etc etc...
Otis Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 Det høres jo nesten ut som de er VELDIG interessert i å bli kvitt bilen da. Kanskje du kan presse enda mer? Neida, jeg vet ikke. Men jeg henger på den siste kommentaren til denne tråden.
StO Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Har også prøvd den X5-en en lørdag, veldig lett å bli forelsket i både lyd og guffe. Den går godt og remus-anlegget låter bra. Men tok til vettet og kjøpte en 2008-mod 525XD til rundt 480' i stedet. Tror det er et bedre alternativ i lengden.
pedro Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Jeg er bruktbil selger. Jeg har 4 forskjellige X5 til salgs nå, e53. Jeg har sikkert hatt 10-12 X5er gjennom tidene.De med 3.0d er jævlig fine og gode biler. De sliter med girkasse feil, men alle X5 ute på markedet har fått byttet girkasse,mellomaksling,og noen har problemer med turbo, fuilrail bryter, tett veivhus og noe annet små pell.Bensin utgaven i 3.0i er også en god bil, men er en bensin sluker. Er ikke girkasse problemer i de. Men de sliter med at toppdeksel pakninger ryker veldig ofte, iblant så bøyer hele toppdekslet seg. I den grad dette er småpell, så må jeg si som andre her. Pass på lommeboka og styr unna. Da min 530dat begynnte å krangle i mai i fjor, så jeg flere verksteder som Elektrozubi og Gik(turbo), ATS, B Martinsen Maskin osv, som driver med girkasser, hadde flere X5ere inne til reparasjon. Stenshagen feks, sender flere av X5ene bort til firmaer som har spesialisert seg på automatkasser og elektronikk. Så av den overnevnte testen her på X5 at de ligger 10% under på fornøydhet kontra feks. Lexus. Gjett hvorfor. Småpell kan bli dyrt. 60, 70000 kroner er mye småpell. Min 530dat gikk istykker og ble reparert og feilsøkt for over 160,000kr på 13 mnd. Tror fruen var mer keen på nytt kjøkken og bad! P
aottesen Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Er ikke dette slik man forsikrer seg mot? Jeg tenker, hva er ellers poenget med Gjensidiges' "Motor og drivlinje"-forsikring? If, Frende, Gjensidige .. Alle har jo kommet med forsikringer som skal dekke "Total Ruination", som X5 og dyrere motoriserte BMW'er ofte ender opp i med litt årgang. Jeg for min del har hatt nesten 100.000 i rep. på en 118d det siste året også, så BMW generelt er fanden meg dyrt å vedlikeholde..
aigin Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 X5 er jo laget på basis fra E39, Og er skissert av selveste Chris Bangle. Ikke at han har skylden i alle feilene som oppstod, mener han gjorde en god jobb der. Faktisk så har X3 større plass innvendig en gamle X5 , utrolig men sant. Denne modellen kom jo da BMW fikk innpass i Range Rover Teknologi, om det har gjort noe for å ødelegge kvaliteten, tør jeg ikke påstå. F.eks så er HDC tatt fra Range Rover. Man kan jo være heldig selv med X5 fra før 2004, så det er feil å dømme den nord og ned mener nå jeg
aottesen Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 X3'en rager jo dessuten høyt over listene med biler med minst feil .. (ref: klikk.no http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/ ... 696923.ece )
aigin Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 X3'en rager jo dessuten høyt over biler med minst feil .. (ref: klikk.no http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/ ... 696923.ece ) Joda det kan nok stemme, men ikke glem at BMW har laget begge modellene. Og nye X5 er svært så feilfri den også
Allrad Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Folk er jo nesten like negative til X5 her som på bmwccn forumet... Ligger kanskje noe der med at den går litt andre veier enn sine lavere mer sportslige søsken....? Ikke helt akseptert blant entusiaster.
Allrad Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Er jo alltid noe tull med 10 år gammle biler.Noen er meir heldige enn andre sånn er de vel me alle biler. Men Foreldrene mine hadde x5 4,4 2001 bensiner gått 150 k. Fekk motorhavari etter 150 tusen km.. Da burde du jo passe på... Du har jo omtrent samme motor i din e34... Men det vet du vel.. M60 i din da, men m62'n i x5 4.4 finnes i mange modeller så er nok feil å skylde på "x5" i dette tilfellet...
torbfer Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Ja e klar øve de.. Men har nå hørt meir skryt øve dei 4 literane. Men har kje så god peiling på de. Men når han på bavaria seie at girkassene er noe drit, så låve de jo kje så bra. Ja de er kansje feil å skylde på x5 .. Liker dei bilene utrolig godt å heilt fantastiske å kjøre!! Er ein grunn får eg kjøpte V8 og lyden er jo bare heilt fantastisk!
torbfer Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Er jo alltid noe tull med 10 år gammle biler.Noen er meir heldige enn andre sånn er de vel me alle biler. Men Foreldrene mine hadde x5 4,4 2001 bensiner gått 150 k. Fekk motorhavari etter 150 tusen km.. Da burde du jo passe på... Du har jo omtrent samme motor i din e34... Men det vet du vel.. M60 i din da, men m62'n i x5 4.4 finnes i mange modeller så er nok feil å skylde på "x5" i dette tilfellet... Men syns og at automat kassa i ein så dyr bil som den 4,4 enn va bør tåle meir enn 150 tusen km...
Allrad Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Ja! Mer enn 150tkm burde en kasse tåle, det gjør de nok også.. Sto ZF kasser i bensin X5ene er jo de gamle dieselene hvor dette var / er et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå