paggen Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Jeg har en 2000 530d som stoppet under kjøring. Glødelampa eller dde lampa begynte å lyse så døde den bare. Den startet med tauehjelp litt etterpå,men gikk kun hvis jeg ga gass. Nå starter den ikke i heletatt. sjekket med en diagnose fra wurth og der stod det noe med trykk på dysene,byttet sensor på galleriet med samme resultat. det er ganske bra trykk i diesel slangen mellom filteret og motoren. Noen som har noen god idè eller vet hva det kan være? har lite lyst til å bytte commonrail pumpa,ser for meg at det er mye jobb hvis det er den som er gåen. hvordan sjekker jeg det? På forhånd takk.
TRF Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Jeg "vet" hva som er feil med bilen din, og jeg har svart på dette utallige ganger. Les dieseltråden som henger øverst på siden, så mye kan du gjøre for å finne utav problemet selv.
Svendis Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Hvis bilen din er 2000mod så skal det ikke være commonrail på den, men direkteinnsprøytning med VP44 pumpe. Hvis det stemmer med 2000mod, hvilken sensor har du byttet da?
paggen Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 forstår jeg det rett hvis du sikter til kamaksel føleren?? er det da noen måte å "teste" den? byttet sensoren til dyse galleriet. trodde 184hk var commonrail motor.
TRF Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 184hk er common rail ja (kun 2,0d på 136hk som har vp44) Jeg sikter til indre lekkasje i dyser
paggen Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 åssen går jeg fram for å sjekke det? men vil den feilen komme uten forvarsel?
TRF Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 ja. Du må sjekke mengden som kommer i retur fra dysene, dette kan du ikke gjøre selv om ikke du har i det minstre overganger til å koble på dysens. Fremgangsmåte, symptomer osv står på i "artikkelen":
paggen Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 klarte ikke å finne fremgangsmåten. ser at du driver med tuning,er det mye å hente på å bytte til litt større turbo og ic? eller blir det mere jobb enn morro?
TRF Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 mye å hente før en trenger å bytte dette send meg en mail med litt info om bilen din, så skal jeg sette opp et tilbud til deg. for å sjekke dyser må du ha "koblingene", så er det bare å la bilen gå på tomgang mens du sammenligner returmengden fra dysens med hverandre.
paggen Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 bilen går ikke på tomgang. Den er forresten chippet,men prøvd både med å uten den. Før den stoppa gikk den litt ujevnt på tomgang som om den gikk på 5 sylindere innimellom. Mail kommer.
paggen Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 hvordan er levetida på dem? bytta 1 og 4 sommeren 2009, er det da så jeg kan eliminere dem som problemet?
hanskr Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 kjøpt deg eit common rail sett på biltema http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... mmon-rail/ - om du vil finne ut kass injektor/er som e gåen - men sannsyleg vis ikkje dei to som du har bytta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå