Øystein E30 M3 Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 Hei! Jeg har ett sett 3-delte Mille Miglia 1000+ som jeg vurderer å overhale. Og (om mulig) en ombygging for å tilpasse innpress for E30 M3! Det er i mine øyner en omfattende reprasjon, så her trengst det nok proffesjonelle felg repratører. Felgene har ikke blitt behandlet så fint. Forgje eiger har vært bortpå framfelgene med vinkelsliper e.l for å få bedre plass til bremsekalipteren Slenger ut ett par bilder av felgene! Som du ser på det nederste bildet har det vært en vinkelsliper e.l innvolvert! Noen som har erfaringer fra lignende reprasjoner? Eller vet om noe jeg kan kontakte for ett prisoverslag?
Øystein E30 M3 Skrevet August 9, 2011 Forfatter Skrevet August 9, 2011 Dersom ingen gjer da kan eg kjøpa dei hos deg Har hatt mangen PM`er med akkuratt det spørsmålet! Og faktisk hatt bud på 10lapper Men jeg liker felgene alt for godt til å gi slepp på de. Men skulle reprasjonen komme på langt over 10.000,- så vurderes felgene solgt. Men jeg håper det lar seg gjøre å fikse de, slik at de kan havne på en av M3ene i familien! Veldig tidsriktige felger til en E30!
StigJ Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 Kan jo høre med han her. http://www.felgfix.com Holder til i Stavanger.
Øystein E30 M3 Skrevet August 10, 2011 Forfatter Skrevet August 10, 2011 Takk for tipset Har sendt mail, men ingen svar foreløbig!
Øystein E30 M3 Skrevet August 13, 2011 Forfatter Skrevet August 13, 2011 Felgfix kunne dessverre ikke utføre slike oppdrag. Andre tips mottas med takk! Er i dialog med Claus fra felgen-garage. Men det er litt råflott å sende felgene til Tyskland viss det finns andre alternativer i Norge.
TheEspenK Skrevet August 13, 2011 Skrevet August 13, 2011 Hei Øystein E30 M3 Jeg er ikke no felgrep men har surra mye med mekaniske verksted. På felgene dine vil en vel bare legge på gods i porene/slipehakk og så dreie over for og få en plan flate og selvf få igjen balansen i felgen. Jeg vet ikke hvor mye gods som er fjernet (litt vanskelig å se på bildet hvordan det skal være) men det vil vel neppe la seg gjøre og legge på millimeter med gods over hele slipeflaten. Begrenser du rep til og få en fin flate er jeg sikker på at nærmeste sveiseverksted og fyller igjen for deg mens nærmeste mek-verksted dreier for deg. Ser ikke for meg en 10T kr løsning da! Jeg vill nok prøvd den veien.........
Øystein E30 M3 Skrevet August 14, 2011 Forfatter Skrevet August 14, 2011 Ser ut som vi skal prøve "TheEspenK" sin variant! Har vært inne på den tanken før! Det vi kommer til å prøve på er å dreie det jevnt igjen inni framfelgen! Da vil vi nok få plass til bremsene uten spacer også (Tar bare borti noen få plasser per dags dato) Så kommer vi til å vurdere å bytte til en smalere felgbane foran, slik at de ikke stikker så langt ut. Vi vil også sjekke opp i om det går an å dreie noen millimeter av "bosset" på bakfelgene slik at vi slipper å gå ned på dimensjon på felgbanen bak. Har postet disse bildene i "showoff" tråden min også. Men jeg syns bilen til brodern kledde disse så godt at jeg tillater meg selv litt repost
TheEspenK Skrevet August 14, 2011 Skrevet August 14, 2011 Det vi kommer til å prøve på er å dreie det jevnt igjen inni framfelgen! Da vil vi nok få plass til bremsene uten spacer også (Tar bare borti noen få plasser per dags dato)Så kommer vi til å vurdere å bytte til en smalere felgbane foran, slik at de ikke stikker så langt ut. Vi vil også sjekke opp i om det går an å dreie noen millimeter av "bosset" på bakfelgene slik at vi slipper å gå ned på dimensjon på felgbanen bak. Glemte det i farta, sjekk også minimums-mål, eiekene blir tynnere og du nevner også "bosset"! Vet mange dreier de av men jeg er litt usikker på hvor langt en kan gå....... kravet til hjulbolter tror jeg er gjenge-inngrep tilsvarende diam på bolten så da bør du kunne gå ned til en hjulbolt-dim i bredde på "bosset" om "bosset" tåler det............ Men igjen, jeg vet ikke, sjekk det opp Men jeg syns bilen til brodern kledde disse så godt at jeg tillater meg selv litt repost Behold felgene du , kledde e30n j.... godt \:D/
Øystein E30 M3 Skrevet August 14, 2011 Forfatter Skrevet August 14, 2011 Ja, det er litt slike ting jeg må finne ut av! Skal høre med Claus fra felgen-garage! Vet ikke han det, så vet vel ingen det! Det ser ut som brodern kjøper de av meg! Da er de vertfall i familien Jeg liker de felgene veldig godt selv, men ser ikke for meg at jeg kommer til å legge AC Schnitzer felgene på hylla for å sette på disse! Isåfall så får jeg bare byttelåne med bror min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå