Ove B Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 Hallo. Lurte på kossen rustgarantien fungerer? Veit den er til bilen er 12 år. Men eg har merket at framme undergrillen er det noen bobler også kanten som ligge ned mot fangeren er det ikkje lakk igjen på overflate rust. allså undergrillen. Har funnet noen bobler på ein framskjermen og på eine a-stolpen er det noen bobler. Kan eg gå til bavaria me dette og si at det går på garantien eller må eg ta dette på selvkost? Takker for svar. Ove Breistein. Bilen er 320D 02 Touring Mtech 2
Otis Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 Siden det er en 02 modell, så har man 6 års rustgaranti og ikke 12 år. 12 års rustgaranti kom ikke før 2004. Det kan hende at jeg tar feil, isåfall så dekker nok BMW dette, såfremt dette ikke er forårsaket av steinsprang.
Ove B Skrevet August 10, 2011 Forfatter Skrevet August 10, 2011 Så lenge det ikkje er steinsprut så dekker BMW det da? Får høre med dei på fredag.
gica Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 rustgarantien din gjelder kun ved gjennomrusting! Lakkbobler og overflaterust dekkes ikke av garantien din lengre dessverre!
Odd-M Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 gica skrev: rustgarantien din gjelder kun ved gjennomrusting! Lakkbobler og overflaterust dekkes ikke av garantien din lengre dessverre! Det håndterer de i såfall forskjellig. Vet av et par E60/61 der de har tatt mindre overflaterust på garanti. Mulig BMW er mer smidig på biler solgt gjennom deres eget apparat..?
gica Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Når jeg fikk min fikset på garanti sa de at lakkgarantien var kun 3 år, mens gjennomrusting var 12 år. Så hvis en person har en 4 -6 år gammel bil eller eldre (bmw), så vil man ikke få bobler/overflaterust fikset på garanti. Om dette har blitt endret på i de siste 6 mnd siden den gang jeg forhørte meg er en helt annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå