kabeldeigen Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Hei, la merke på langtur i sommer at det rister/skjelver i ratt ved litt krafting nedbremsing, og at rattet trekker med høyre. Noe ide på hva dette kan være???
Otis Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Her er et lite søk hos bimmers.no search.php?keywords=risting&terms=all&author=&fid%5B%5D=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k Men det kan hende du har skeive skiver eller dårlige casterstag foringer. Men samtidig så kan det hende du har dårlig smurt calipere slik at du får ujevn bremsevirkning. Eller det kan være klossene som gjør det.
Virtual Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Hei, la merke på langtur i sommer at det rister/skjelver i ratt ved litt krafting nedbremsing, og at rattet trekker med høyre. Noe ide på hva dette kan være??? Kast i skiver, den ene calipperen henger / går tregt siden den trekker til høyre. Sjekk om bremsene blir mer varm på ene siden når du har kjørt et stykke. Casterstagforinger er vel noe som går igjen på disse bilene, men jeg heller litt mer mot bremsene siden den trekker til ene siden og dette oppstår ved kraftig oppbremsing. Der var Otis et sekund foran
Morbus Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Sånn for å ha sagt det, så er det mange meninger om at det ikke finnes kast i skiver. Det er avleiring fra bremseklossene, dette kan man fikse ved å ta et par heftige oppbremsinger. 7-8 ganer ned fra 90->20km/t. Kast i skiver krever vist utrolig misshandling. http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml http://www.stoptech.com/tech_info/wp_padremoval.shtml Byttet selv skiver 3 ganger i vinter før jeg fant ut at det var billig klossene fra koed som var synderen. Nye EBC klosser fikset problemet.
Bchris Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Sånn for å ha sagt det, så er det mange meninger om at det ikke finnes kast i skiver. Det er avleiring fra bremseklossene, dette kan man fikse ved å ta et par heftige oppbremsinger. 7-8 ganer ned fra 90->20km/t.Kast i skiver krever vist utrolig misshandling. http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml http://www.stoptech.com/tech_info/wp_padremoval.shtml Byttet selv skiver 3 ganger i vinter før jeg fant ut at det var billig klossene fra koed som var synderen. Nye EBC klosser fikset problemet. Skivene kan bli skeive bare du bremser veldig hardt (varmer dem veldig opp) også kjører i mye dammer eller noe som gjør at skivene blir for raskt nedkjølt. Men er nok dårlige klosser som folk sier her Eller ta deg 2-3 timer og gå over bremse kalipperene dine og rengjør og smør dem opp igjen dette bør du uansett gjøre når du bytter klosser og/eller skiver Hører du ulyder fra hjulene, en dunking eller svak hyling når du svinger til høyre eller venstre? da kan hjullager være ødelagt, har vert borti at det avog til er problemet med risting i rattet.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now