Robin L Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 hei. skal lakke toppdekslene på 740n. er biltema varme-lakk noe tess? trengs det noe grunning, eller matter man bare ned det gamle og har det rett på ? takk for hjelp
Bmwrob Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Nja, aldri hatt erfaring med varmelakken derfra.. Men er ikke den sånn som herder ved 100 ett elr annet grader? Hvis du skal ha grunning så bør u kjøpe sink/varme grunning
Eirik nils Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Hei Toppdekslene er vell laget av aluminium?? Viss du ikke har tilgang på luft og lakksprøyte så ville jeg heller tatt turen til noen i nærheten som selger billakk å kjøpt syregrunning og lakk som di blander å dytter ned i en spraybox til deg.Disse sprayboxsene pleier ha en dyse der lakken kommer ut på en skikkelig måte.Å en trenger ikke noe annet en vanlig bil lakk på disse delene. Men di må jo mattes ned med sannpapir helst 500 korning å sliper du gjenom til alu så må du bruke syregrunning for å få vedheft,etter det jeg husker så er det langsgående riller som det er liten avstand mellom rillene,det fins noe som heter ripefiller di ligner på stålull 3M har disse å med di kommer du lett ned i mellom rillene med Lykke til Eirik nils
Elwood Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Biltema har også motorlakk. Jeg prøvde den og syntes det ble bra. Tåler 150 grader,ingen grunning og tørket på 10 min.
Eirik nils Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Jada Fiat lager også biler endå!!! Eirik nils
S.Hafsmo Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Toppdekslene på M6x motorene er av magnesiumlegering, og er som sådan noe herk å få pent ved lakkering. Sandblåsing må du ihvertfall ikke prøve deg på, da dekslene er for myke. "medieblåsing" (?) skal visstnok være mildere og fungere bra. vedr. lakk er jeg litt usikker, da jeg fikk mine lakkert av en "profesjonell".
Eirik nils Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Blåsing med glass eller nøtteskall skal fungere.Og syregrunning eller etch primer som det også heter biter seg fast i slike legeringer som dette .Di aller fleste alu felger har også en del magnesium i seg tenker det er fordi at ren aluminium blir raskt sprekker i. viss en sveiser i slike legeringer så vill en få en annen farge når en sveiser med magnesiunslegeringer vill fargen bli mer blålig en når en sveiser i vanlig aluminium. Eirik nils
baremats91 Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 jeg sandblåste toppdekslene på min M60 motor, gikk fint det. ville ikke gått for biltema varmelakk, har bare dårlige erfaringer med den. over tid starter den å flasse. jeg gikk for pulverlakkering av mine toppdeksler, noe som ble veldig bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå