Gå til innhold

Min F11 520dAT M-sport


caaatooo
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget lekker denne også:-)

Mulig jeg er litt sær da men jeg synns faktisk at de m-sport felgene er de som kler f11 aller best

Takk for det :)

Flirer ikke til synspunktet ditt ang. felger, selv om jeg synes at disse 19" M-sport felgene er myyye penere enn 18" som normalt leveres til disse. Uansett er originalfelger (og felger som ligger nært opp til slike, f.eks. Hartge) det som jeg kommer til å holde meg til for fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lite nytt å berette om her... bilen har blitt lite brukt i vinter siden jeg for det meste har humpet rundt i bruksbilen, men har likevel rukket å runde 20.000 km. Går som en klokke, og fungerer utmerket til mitt bruk :)

Har ingen spesielle planer for våren annet enn å legge om til sommerhjul og ta den årlige firehjulskontrollen (preventivt tiltak, ingen nødvendighet). BMW Performance nyrer har jeg ennå ikke handlet inn til den, men mulig dette vil bli gjort. Ellers skal jeg, når bakdekkene begynner å bli utslitt, bestille meg nye. Blir nok å gå opp fra 255/30-21" til 295/25-21", selv om dette igrunn blir nokså bredt på en 9,5" felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nytt å berette om her... bilen har blitt lite brukt i vinter siden jeg for det meste har humpet rundt i bruksbilen, men har likevel rukket å runde 20.000 km. Går som en klokke, og fungerer utmerket til mitt bruk :)

Har ingen spesielle planer for våren annet enn å legge om til sommerhjul og ta den årlige firehjulskontrollen (preventivt tiltak, ingen nødvendighet). BMW Performance nyrer har jeg ennå ikke handlet inn til den, men mulig dette vil bli gjort. Ellers skal jeg, når bakdekkene begynner å bli utslitt, bestille meg nye. Blir nok å gå opp fra 255/30-21" til 295/25-21", selv om dette igrunn blir nokså bredt på en 9,5" felg.

20 tkm. allerede! Bruker bilen litt du :D

Godt og høre at den fungerer problemfritt, ihvertfall etter historien med din forrige bil.

Istedenfor og gå opp til 295, kan du jo hive på 10mm. spacer bak.

Da ville de fullt ut litt mer i hjulbuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 tkm. allerede! Bruker bilen litt du :D

Godt og høre at den fungerer problemfritt, ihvertfall etter historien med din forrige bil.

Istedenfor og gå opp til 295, kan du jo hive på 10mm. spacer bak.

Da ville de fullt ut litt mer i hjulbuen.

Synes nesten ikke jeg har brukt bilen :lol: Særlig ikke siden i høst, da jeg kjøpte meg en bruksbil igjen. På den halvannen måneden jeg var uten bruksbil kjørte jeg jo knappe 11.000 km, og det ble litt råflott syntes jeg - vil jo ikke "bruke opp" en ny bil med det samme :D

Har allerede 10 mm spacer bak, men det bygger for lite ut ;) Så også Hartge hjulene ved siden av et bakdekk jeg hadde til CLS'en (305/25-20"), og da så 255-dekket nesten ut som en pizzakniv :lol: Men hvis jeg ikke legger på bredere bakdekk så blir det nok en større spacer, ja.

Liker 295 planen, jeg. ;)

Ser barskt ut med skikkelige lugger på felgene.

Jeg er også glad i feite lugger, men siden Hartge felgene er så smale til F10/F11 så vanskeliggjøres jo dette litt, selv om BMW leverer originalt 275 breie dekk på 9" felg. Til E60/E61 satt Hartge hjulene som et skudd, så godt som ut imot skjermkanten. Synd de ikke fulgte opp denne trenden på Hartge hjulene til F10/F11'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
kjørte forbi der f11 bruke å stå å glise t mæ :mrgreen: ...kjøpt e34stv??min drøm d..f11 bruksbil å e34stv til banebruk ;):twisted::twisted:

Morsomt at du legger merke til F11'en :D Den står stortsett i garasjen nå vinteren, men når det blir vår i været og sommerhjulene kommer på bruker den å få stå litt mer ute... ;)

Har nok ikke kjøpt E34'en, den tilhører en kompis av meg som skal selge den over påske. Kunne godt tenkt meg den selv, da; sen 1995 modell, kun to eiere på den (og han som har den nå har hatt den siden 1997, da den var kjørt 60.000 km), og nå er den akkurat rundet 200.000 km. Begynner å bli sjelden vare :) Har den røde Transporteren til bruksbil selv, er i alle fall praktisk nok :lol:

Hva heter du, og hva kjører du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Legger ved et lite "stemningsbilde" av en mini-jubileum på kilometertelleren. Føler jeg knapt har brukt bilen, særlig nå i vinter, men likevel har den fått 22.000 km inn på tellerverket. Den fungerer upåklagelig; starter og går trofast, ingen tøv og tull overhodet! Var på "langtur" med den i påsken (Tromsø - Svolvær, tur/retur), og den er en fryd å kjøre flere timer i strekk med.

Har få planer for den nå som våren kommer, utenom at dens første offisielle service skal tas 23. april. Skal også, av ren rutine, få sjekket hjulstillingen siden jeg mistenker at firehjulskontrollen som ble tatt i høst ved monteringen av senkesettet ikke ble helt 100% siden den slet litt innerkant på bakdekkene på sommerhjulene. Mulig dette blir en reklamasjonssak, håper på det.

Skal også i løpet av våren/sommeren få bestilt meg BMW Performance grill i sort høyglans, LED pærer til tåkelysene samt "deksler" rundt blinklysene og til dørhåndtakene i sort høyglans. Har ikke funnet tak i slike "deksler" enda, og finner jeg ikke det regner jeg med jeg får lagt folie på disse. Da er vel bilen "ferdig" og slik den skal være, selv om jeg godt kunne tenkt meg høydejusterbart understell på den - noe som nok blir vanskelig pga. EDC demperne foran og nivåreguleringen bak...

m9l58wm4yb0bpxxg2lkm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er fredag på jobb og arbeidsmotivasjonen har gått noe ned i påvente av å ta helg ble jeg sittende å se på noen bilder jeg har liggende på jobb PC'en. Fant bilder av størsteparten av bilene jeg har hatt til nå, i alle fall de jeg har eid over en kortere eller lengre periode og hatt skilt på. Og når man kjeder seg kan man like godt gjøre noe ufornuftig mens man venter på å slippe fri :o

18-årsbilen, 2002 modell BMW E46 316i. Hadde denne fra mars 2002 til august 2004. Gjorde ikke så veldig mye med denne annet enn å senke den litt mer enn M-sport understellet gjorde, samt montere litt stereo og Eisenmann eksos. Originale 17" M-sport hjul.

IM000113.jpg

Byttet ut E46'en med denne sene 2002 modellen, en BMW E39 520iA, i august 2004. Denne bilen hadde jeg faktisk i tre og et halvt år, og påkostet den aaaltfor mye penger! Komplett AC Schnitzer optikk utvendig (frontleppe, sideskjørt, hekkleppe, hekkspoiler, takspoiler, speil etc.), samt en del ACS effekter innvendig. Veldig tidsriktig stylet hvis man ønsket noe annet enn "alle" som hadde M-sport (som heller ikke i 2004 - 2005 var så vanlig på BMW'er). Monterte H&R høydejusterbart understell på denne, og byttet tilsammen seks forskjellige hjulsett på denne bilen; fire sett med sommerhjul og to sett med vinterhjul, alt i størrelsene fra 18" til 20". Profflagt solfilm ble også gjort, og mye mer jeg ikke husker. Her avbildet siste sesongen i mitt eie på 8,5 og 9,5x19" RH ACS felger.

DSC00084-2.jpg

Pusi3.jpg

Pusi2.jpg

Så, i desember 2007 - da jeg bare hadde et halvt år igjen av studiene og allerede fått meg jobb - solgte jeg E39'en og oppgraderte til en 2007 modell BMW E60 525iA M-sport med bare 6000 kjørte kilometer på telleren og MYE utstyr. Foreldrene mine hadde kjøpt denne ny for å prøve BMW, men likte den ikke siden de er Mercedes entusiaster. Jeg fikk derfor kjøpt denne til en fordelaktig pris (rundt 70 - 80.000,- under markedspris på den tiden), men denne besparelsen og mer til ble "kastet bort" i oppgraderinger til bilen. Blant annet kan nevnes 8,5 og 10x20" Toora T190 felger, profflagt solfilm, H&R høydejusterbart understell, originale E60 M5 speil (kostet blod!), fire rørs Eisenmann eksosanlegg, M5 trunk lid finisher osv. Likte denne bilen godt, og dersom ESS kunne ha levert kompressorkit til denne motoren ville jeg nok enda hatt denne bilen :)

CIMG1229.jpg

CIMG0985.jpg

CIMG0983.jpg

CIMG0981.jpg

CIMG0979.jpg

CIMG1233.jpg

36_-244918180.jpg

36_-732964373.jpg

36_-835595364.jpg

36_1973413019.jpg

Våren 2009 begynte det å krible i fingrene etter å bytte bil selv om jeg var fornøyd med E60'en, og da sommeren for alvor kom i gang her oppe i nord begynte det å klø i fingrene - jeg måtte bytte! Så på litt forskjellig av biler, og siden jeg var "ungkar og spellmann" ville jeg ha noe snertent. Samtidig kjørte jeg da MYE i forbindelse med jobb, så det kunne samtidig ikke være så altfor ufornuftig. Derfor hentet jeg i juli 2009 en 2007 modell Mercedes CLS 320 CDI. Denne var tjukk av utstyr, blant annet full AMG 63 optikkpakke, Designo skinninteriør med utvidet skinnpakke, Airmatic (som den var senket 35 mm på) Comand, HK stereo osv osv osv. Den hadde også noen heftige Superstar Orden felger på sommerhjulene i dimensjonene 9,5 og 10,5x20", samt originale 19" AMG hjul til vinteren. Fikk profflagt solfilm på alle rutene. Dette er uten tvil den feteste bilen jeg har eid, og jeg var enormt godt fornøyd med den. Har dessverre ingen bilder av den etter jeg fikk senket den MAKS på Airmaticen vha. senkestag, samt breddet felgene en halv tomme både foran og bak med heftigere ytterringer og lakkert sentrene i annen farge, men dere får nå et inntrykk.

CIMG1216.jpg

CIMG1182.jpg

CIMG1219.jpg

CIMG1226.jpg

CIMG1228.jpg

IMG_0262.jpg

CIMG1245.jpg

CIMG1246.jpg

Fikk kjørt 37.000 km med CLS'en i mitt drøye ti måneders lange eie av CLS'en, før den måtte vike til fordel for noe mer familievennlig. På disse månedene hadde jeg rukket å funnet kjæreste, kjørt henne på tjukka, solgt leiligheten og kjøpt enebolig... lå ikke på latsia når jeg først skulle foreta endringer i livet mitt : eek : Solgte derfor CLS'en til bestekompisen min, og kjøpte i månedsskiftet mai/juni en 2009BMW 520dAT M-sport. Fikk lagt solfilm på siderutene foran, "familiesenket" den med Hartge senkesett og smelt på den 9 og 10x20" Hartge Classic II felger i antrasitt utførelse. Eide denne i nøyaktig ett år, og det var en av de beste dagene i mitt liv da BMW Norge frigjorde meg fra dette "vraket"! Hadde både motor- og girkassebytte, samt MYE annet feil som ikke skal forekomme på en bil som bare var kjørt knappe 43.000 km da jeg leverte den fra meg...

16_1609292890-1.jpg

16_442295732-1.jpg

16_1609292890-1.jpg

Og nå har jeg da bilen som tråden egentlig handler om, en 2011 modell BMW F11 520dAT M-sport, som jeg kjøpte fabrikkny i månedsskiftet mai/juni 2011. Denne har også fått noen Hartge detaljer, som bl.a. mattesett, senkesett og 21" Hartge Classic II felger.

IMG_3338-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også, samtidig som jeg har hatt disse bilene ovenfor, hatt noen mer eller mindre "seriøse" bruksbiler. Skal prøve å rable ned det jeg husker om dem i farta :P

Min første "bruksbil" ble kjøpt på høsten i 2004, og var en 1988 modell VW Golf 1,8 liter med 90 illsinte hester. Kjøpte denne "ferdig" rigget med 9x16" Brock B2 felger rundtom, Jamex senkesett med ekstra kappa fjærer, 90-fangere, GTI leppe, Remus "jukse-eksos", hjemmelagt solfilm og stor ståhei. Tenkte allerede da jeg kjøpte den med 235.000 km på telleren (og ja, selv på denne kilometerstanden var den heftig tilbakeskrudd - trolig kjørt langt over 300') at dette kom til å bli et konfliktfylt bilhold, men den overrasket meg til gangs! Altså, det var stortsett noe småtteri å irritere seg over (men overraskende lite av dette også igrunn), men jeg fikk - bank i bordet - aldri stopp på denne. Solgte den sommeren 2007 med knappe 290.000 km på telleren.

gofysiden2.jpg

gofysiden-1.jpg

6-1.jpg

7.jpg

Da Golfen var solgt ville jeg ha meg en ny-gammel bruksbil. Jeg kjøpte derfor høsten 2007 den type bil jeg nesten er "født og oppvokst i", nemlig Mercedes W124. Eller, helt korrekt S124; en 1990 modell MB 230 TE Sportline. 17" vinterhjul og 17" sommerhjul, profflagt solfilm og stooor Alpine stereo var stikkordene for denne. Denne var kjørt ca. 250.000 km ved kjøp, og ble byttet bort i en 1996 modell BMW 320iT M-tech tidlig på sommeren i 2009 - da var den kjørt 307.000 km, og bilholdet hadde vært helt problemfritt foruten bytte av dynamo og radiator.

CIMG0634-1.jpg

CIMG0630-1.jpg

CIMG0629-1.jpg

CIMG0625-1.jpg

BMW'en som jeg tok i bytte mot Mercedesen hadde jeg bare i noen få måneder. Den hadde original M-tech pakke både innvendig og utvendig, og så veldig bra ut til å være kjørt 220.000 km. Jeg fikk imidlertid fort erfare at BMW E36 er for folk som ikke er redd for å se problemene i hvitøyet, og med 9 1/2 tommeltott ble det til at jeg solgte denne til en kompis som er BMW mekaniker. Hadde ved salget rukket å koste på den profflagt solfilm, Supersport høydejusterbart senkesett og originale 18" BBS CH felger. Da jeg kjøpte den sto den allerede på 17" vinterhjul.

46617_10150259414095131_772860130_14647108_7253547_n.jpg

47916_10150259414825131_772860130_14647200_5001398_n.jpg

CIMG1137.jpg

CIMG1136.jpg

Etter at denne var solgt så hadde jeg kun CLS'en, og jeg begynte å bli nokså sprek og kjent med bussrutene siden jeg ikke turte å parkere denne i byen i frykt for parkeringsbulker etc. Gode råd ble dyre - eller, ikke fullt så dyre - siden jeg kjøpte meg en sliten 2002 VW Caddy 1,4 bensiner :D Denne var "horet opp" med stor stereo og 7,5 og 9x16" Brock B1 felger, og fungerte utmerket den lille tiden jeg hadde den på høsten 2009.

IMG_0263.jpg

Kjøpte dernest på høsten i 2009 en 2005 modell VW Caddy 2,0 SDI, med det nye karroseriet. Den var ikke akkurat et råskinn motormessig, men med en godt voksen eier, kilometerstand ved kjøp på 34.000 km og en røverbillig pris kunne jeg ikke annet enn å være kokfornøyd :D Den var "limegrønn" på farge og ikke akkurat et syn, men fikk profflagt solfilm også på denne og noen 17" RS4 replica felger på vinterhjulene, siden den var tiltenkt å være en vinter-racer. Solgte denne sommeren 2011 med 67.000 km på telleren, og med unntak av bagateller (dørhåndtak og håndbrekk som frøs, strømstjeler fra originalstereoen etc.) så var også dette bilholdet problemfritt. Har dessverre ingen bilder av denne for hånden.

Høsten 2011 fant jeg ut at vi ikke kunne klare oss med kun F11'en. Alt ifra VW Polo til VW Transporter ble vurdert, da med favorisering på Golf 5/6 hos fruen og Transporter hos meg. Siden hun styrer hjemmet og jeg styrer bilene fikk jeg viljen min, og en 2008 modell VW Transporter 1,9 TDI med knappe 37.000 km ble kjøpt inn. Denne er jeg i full gang med å budsjett-"pimpe", noe jeg har en egen tråd om her på forumet.

bilde-29.jpg

bilde-28.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...