Gå til innhold

Min F11 520dAT M-sport


caaatooo
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er jålete Cato... Kjenner bare et ørlite(..!!) snev av missundelse.. Innimellom det er irriterende å være på husjakt.. men lysten på nyere bil kommer vel snart igjen..

Hva er fremtidige planer på denne..? Selvom den allerede er perfekt som den er..

hehe... ja, må ærlig talt si meg enig i at dette er i overkant jålete og råflott. Spesielt med tanke på huskjøp i fjor, og at den "gamle" bilen vår også var i overkant fin til en småbarnsfamilie. Hadde jeg ikke blitt så sørgelig plaget med den så ville jeg aldri byttet! Er kjedelig med billån i tillegg til stort huslån...

Fremtidige planer blir det ikke så mange av når Hartge utstyret er montert, utenom å holde den godt vedlike, kjøre mye og kose meg i den. Vurderer foliering av tak og diffuser, men er samtidig ikke så overbegeistret for denne "moten". Vil kanskje bli en motoroppgradering til neste år engang, men det blir ikke før jeg har blitt kvitt noen av prikkene som er på førerkortet, for der er det i overkant mange enn så lenge :(

Hartge er og blir meget pent på disse bilene! Vi lever bare en gang, hvorfor kan man ikke kjøre skikkelig bil når man har muligheten for det? Dette må være en ypperlig familiebil, trygg og økonomisk m.t.p forbruk og trekkvilje.. Dropp folieplanene.. Det blir ikke riktig på en sånn bil.. Synes svært lite om det fra før egentlig.. Kjør på med en litt ekstra fra Hartge/Ac Schnitzer i motoren, så er vel bilen 110%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette var bilen jeg trengte for å få opp øynene for siste generasjon 5-serie, har til nå ikke hatt spessielt sansen for den, men her møtte jeg meg selv i døra :P

Er svært uenig med Saltkjelen her, jeg syns svart tak på hvite biler er helt kanon. Syns definitivt du skal gå for det, samt diffusoren, svarte detaljer på hvit bil er så riktig som man får det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaa, da ser jeg den nok ikke. Jobber i hele morgen, men ser den kanskje passere bardufoss da jeg kjører mye bil i jobben ;)

Men flytter til tromsø nå i høst så ser den helt sikkert en dag! :D

Da ser du den nok garantert :D Er bare å stoppe å slå av en prat, det. Er forholdsvis mye ute å kjører, på dagtid i arbeidssammenheng og på ettermiddagstid for å la lillemor få sove en blund der hvor hun sover best; i bilen :lol:

Gratulerer så mye med nybilen caaatooo. F11 fremstår i mine øyne som en svært voksen og luksuriøs bil at foliering av tak vil fremstå som alt annet enn pent. Denne moten er harry og ser egentlig bare helt forferdelig ut på biler som dette. Skal bli spennende å se bilen med 21" og senken. Ellers ville jeg som EHD ha lakkert refleksene eller i beste fall plastsveiset og gjort det skikkelig slik Drømmbil har gjort på en del av deres F10.. :D

Tusen takk for det :D F11 er en veldig bra bil, må innrømme det. Merker godt forskjellen fra E61'en, selv om jeg ikke helt synes den er verdt prisforskjellen. Mye bedre støydemping, penere interiør, bedre kjøreegenskaper etc. er vel det jeg vil fremheve mest, men utviklingen går jo også fremover. Imidlertid synes jeg den henger godt etter CLS'en jeg hadde mtp. eksklusivitet, men den var jo loaded med utstyr og er jo i en annen klasse så det blir vel ikke en helt riktig sammenligning.

Er selv spent på hvordan den blir med 21" og senken, særlig sistnevnte. Synes den er nokså elegant i original høyde, men de 3 cm som den kommer lavere vil nok gjøre sitt for utseendet, selv om jeg definitivt ville satset på høydejusterbart understell også på denne dersom det hadde latt seg gjøre på en enklere måte.

Da jeg ble pårygget tenkte jeg at det var utrolig kjipt, men samtidig litt hell-i-uhell siden jeg kunne utnytte situasjonen å få plastsveiset igjen reflekshullene. Disse var imidlertid åpne hull helt igjennom fangeren, og lakkeringsverkstedet som jeg brukte (som nok er byens dyktigste) sa at de ikke ville gjøre det for meg, for jeg ville ikke bli fornøyd med resultatet. Mulig dette var fordi de, av erfaring, vet hvor nøye jeg er med ting, men de mente at lakken hvor reflekshullene hadde vært før eller siden kunne sprikke opp. Tror nok det vil bli foliering av refleksene istedenfor.

Hartge er og blir meget pent på disse bilene! Vi lever bare en gang, hvorfor kan man ikke kjøre skikkelig bil når man har muligheten for det? Dette må være en ypperlig familiebil, trygg og økonomisk m.t.p forbruk og trekkvilje.. Dropp folieplanene.. Det blir ikke riktig på en sånn bil.. Synes svært lite om det fra før egentlig.. Kjør på med en litt ekstra fra Hartge/Ac Schnitzer i motoren, så er vel bilen 110%?

Er helt enig med deg; man blir ikke glad av å spinke og spare. I rettferdighetens navn kan det sies at jeg normalt kjører veldig mye (+/- 40 - 50.000 km i året tidligere, kanskje litt mindre nå), så da vil det være mest gunstig å ha en nyere bil med lav kilometerstand - selv om det snusfornuftige nok ville vært å kjøpt en ny Kia :lol:

Blir nok litt ekstra i motoren fra Hartge neste år. Kan nok være en grei oppgradering for kjøreopplevelsen sin skyld, selv om den aldri kommer til å bli et råskinn effektmessig :evil:

Nydelig :applause:

Hva med å lakkere diffuser i bilens farge istede for foliering i svart? eventuelt foliere den hvit

Takk det samme, Joakim :D Nybilen din var til å spise opp, aldeles lekker farge!

Tanken med hvit diffuser har slått meg, men siden eksosstussene er i samme farge som diffuseren vet jeg ikke helt hvordan dette vil bli..? Isåfall må jeg nok gå til anskaffelse av noen moteriktige Hartge eksosstusser... hmmm 8)

Dette blir utrolig bra :D

Godt du har tro på det, Sondre :D

Skulle ønske dere GS gutter var nærmere Nord-Norge, for da kunne dere godt fått i oppgave å gitt bilen den bakkekontakten den trenger i form av høydejusterbart understell :evil: Opplever det som veldig vanskelig siden bilen har EDC... :?

Fin sak du har dær :-) fin å kjøre? sia du har kjøpt ny bil tel "deg" kan du no like greit kjøpe 530D min t ho marlen så eg får oppfylt guttedrømmen ;)

Guttedrømmen din er grom, så jeg skulle gjerne hjulpet deg der ;) Marlen skal vel handle seg bil med tid og stunder, men den blir nok noe mindre (både i størrelse og motor) enn 530d'en din ;)

Dette var bilen jeg trengte for å få opp øynene for siste generasjon 5-serie, har til nå ikke hatt spessielt sansen for den, men her møtte jeg meg selv i døra :P

Er svært uenig med Saltkjelen her, jeg syns svart tak på hvite biler er helt kanon. Syns definitivt du skal gå for det, samt diffusoren, svarte detaljer på hvit bil er så riktig som man får det ;)

Åh, for en morsom kommentar! Tusen takk for det :D Vil tro den blir enda bedre når den får skikkelige hjul og litt senk 8)

Folieringen er fortsatt i vurderingsfasen, rett og slett fordi om jeg ikke liker det, så er det ikke verre enn å rive av igjen. Har en kamerat som driver litt på med det, så det trenger ikke bli så dyrt heller. Skal først prøve meg frem med de sorte BMW Performance nyrere, så får jeg se når hva som skjer når våren nærmer seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil caaatooo! Liker veldig godt F10/11! Coilovers? :D

Takk for det :D Coilovers hadde sannelig vært tingen, men siden den har nivåregulering bak og EDC dempere foran ser jeg for meg at det blir "en del" stress å montere coilovers :( Bak er det jo riktignok til å trikse og mikse med nivåreguleringen for å få den lav nok.. tror jo det kunne vært heftig med en skamlav F11 :D

I første omgang blir det "bare" Hartge senkefjærer og andre stag til nivåreguleringen bak, slik at den blir "familiesenket" 30 mm.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en skikkelig lav F11 med fete hjul blir i hvert fall ikke feil! :D Men, det er noe med brukervennlighet også da. En såpass dyr bruksbil bør vel være mulig å bruke på en normal måte også. Hvis ikke blir det vanskelig å rettferdiggjøre kostnaden kanskje. Tror uansett det blir veldig bra med 30mm senk! Gleder meg til å se resultatet! 8)

Gratulerer med ny vogn foresten! Min forlot gardsplassen i dag... Et trist syn i grunn. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KW har KWv3 coilovers til F10, men ikke F11. Det er synd fordi de skal være enormt bra på F10'en, selv om KW EDC funksjon utgår da.

Her er en video med F10 med coilovers. :)

Og så håper du får tatt noen bilder med senk og 21" hjul før vinteren kommer der nord. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KW har KWv3 coilovers til F10, men ikke F11. Det er synd fordi de skal være enormt bra på F10'en, selv om KW EDC funksjon utgår da.

Her er en video med F10 med coilovers. :)

Og så håper du får tatt noen bilder med senk og 21" hjul før vinteren kommer der nord. :-D

For den svarte der var ikke til å få gåsehud av...... fy f.. selv samboer måtte innrømme den var sexy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en skikkelig lav F11 med fete hjul blir i hvert fall ikke feil! :D Men, det er noe med brukervennlighet også da. En såpass dyr bruksbil bør vel være mulig å bruke på en normal måte også. Hvis ikke blir det vanskelig å rettferdiggjøre kostnaden kanskje. Tror uansett det blir veldig bra med 30mm senk! Gleder meg til å se resultatet! 8)

Gratulerer med ny vogn foresten! Min forlot gardsplassen i dag... Et trist syn i grunn. :cry:

Tidligere - på både E39'en, E60'en og til dels CLS'en (som riktignok hadde luftfjæring) - har jeg "skamsenket" såpass at de har vært mindre heldig å bruke på vinterstid, og som kanskje har medført at jeg har fått utnyttet bilene så mye som jeg kanskje burde ift. verditap siden vinteren her oppe er 7 - 8 måneder :P Har riktignok hatt billige bruksbiler i tillegg da, ungkar og spillmann som jeg var :P

Huff, kan tenke meg at det var trist :( Skal du handle deg noen bil tilbake, eller blir det 328'en som skal tre inn som bruksbil..? :)

KW har KWv3 coilovers til F10, men ikke F11. Det er synd fordi de skal være enormt bra på F10'en, selv om KW EDC funksjon utgår da.

Her er en video med F10 med coilovers. :)

Og så håper du får tatt noen bilder med senk og 21" hjul før vinteren kommer der nord. :-D

Fy f..., der var det flere mildt sagt heftige F10'er! Når jeg ser slikt skulle jeg virkelig ønske at jeg hadde sedan istedenfor touring 8) Men, selv om jeg ikke får til å ta print screen på Mac, så vil du se ca. 42 sekunder ut i filmen en skamlav F11..! Lurer derfor på at grunnen til at KW v3 coilovers ikke er tilgjengelig til F11 kun er fordi de selges i hele sett (foran og bak), mens man kun kan bruke settet foran på F11 pga. nivåreguleringen bak. Hmm.. straks noen finner ut av dette kan det jo virkelig bli interessant neste sesong... ;)

Får senkesett og felger på 1. september, kommer bilder da! 8)

For den svarte der var ikke til å få gåsehud av...... fy f.. selv samboer måtte innrømme den var sexy!

Synes samtlige biler var sexy, men den svarte var ekstra sweet :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere - på både E39'en, E60'en og til dels CLS'en (som riktignok hadde luftfjæring) - har jeg "skamsenket" såpass at de har vært mindre heldig å bruke på vinterstid, og som kanskje har medført at jeg har fått utnyttet bilene så mye som jeg kanskje burde ift. verditap siden vinteren her oppe er 7 - 8 måneder :P Har riktignok hatt billige bruksbiler i tillegg da, ungkar og spillmann som jeg var :P

Huff, kan tenke meg at det var trist :( Skal du handle deg noen bil tilbake, eller blir det 328'en som skal tre inn som bruksbil..? :)

Hadde vært tøft å sett denne skikkelig lav! 8) Rimelig heftige de på youtube videoen!

Nei, E36'n skal få stå i garasjen! Har litt planer for den.. Skal hente 6 trinns kasse og litt div til den i morgen. :wink:

Har kjøpt meg en 02 520iAT Edition Exclusive som bruksbil. :) Har egentlig hatt behov for touring i lengere tid, men liker sedan mye bedre så jeg har dratt det ut litt...

Virket som en seriøs kar han som kjøpte E39'n, så satser på at den lever godt fremover. Han skulle lage en tråd om den på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f..., der var det flere mildt sagt heftige F10'er! Når jeg ser slikt skulle jeg virkelig ønske at jeg hadde sedan istedenfor touring 8) Men, selv om jeg ikke får til å ta print screen på Mac, så vil du se ca. 42 sekunder ut i filmen en skamlav F11..! Lurer derfor på at grunnen til at KW v3 coilovers ikke er tilgjengelig til F11 kun er fordi de selges i hele sett (foran og bak), mens man kun kan bruke settet foran på F11 pga. nivåreguleringen bak. Hmm.. straks noen finner ut av dette kan det jo virkelig bli interessant neste sesong... ;)

Får senkesett og felger på 1. september, kommer bilder da! 8)

Den hvite med sorte felger som er ca 42 sek ut i filmen er en F10. :wink:

Alle disse er i USA, og der selger de ikke F11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært tøft å sett denne skikkelig lav! 8) Rimelig heftige de på youtube videoen!

Nei, E36'n skal få stå i garasjen! Har litt planer for den.. Skal hente 6 trinns kasse og litt div til den i morgen. :wink:

Har kjøpt meg en 02 520iAT Edition Exclusive som bruksbil. :) Har egentlig hatt behov for touring i lengere tid, men liker sedan mye bedre så jeg har dratt det ut litt...

Virket som en seriøs kar han som kjøpte E39'n, så satser på at den lever godt fremover. Han skulle lage en tråd om den på forumet.

Kunne godt tenkt meg å sett den skikkelig lav, jeg også 8)

Hmmm.. med 6-trinns kasse så lukter det jo også ytterligere oppgraderinger ;) Blir morsomt å følge med! Så også bilder av bruksbilen din, kan jo bli en veldig fin bil det også med litt omsorg og kjærlighet.

Den hvite med sorte felger som er ca 42 sek ut i filmen er en F10. :wink:

Alle disse er i USA, og der selger de ikke F11.

Finstuderte filmen nå, og du har nok rett... men tenk hvor rått det kunne blitt med slik senk på F11 også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...