Mariuse34 Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Hei! Høyre bakvindu på bilen har ikke villet åpne seg. Det har vært lite brukt og jeg tenkte det trengte smøring. Jeg kjørte på med silikonspray og etter en stund åpnet det seg. Problemet er at jeg ikke får det opp igjen. Det ser ut som det har hoppet av en vaier nedi døren (har tatt av dørsiden osv). Så nå er vinduet åpent hele tiden. Motoren får tydeligvis ikke tak ordentlig på vaieren for å dra vinduet opp igjen. Jeg lurer derfor på om dette er enbetydende med at vaieren er røket, eller om det er noe sjanse for at jeg kan reparere as is. Hvis vaieren må byttes, så må vel hele mekanismen byttes. Er dette noe som lar seg skaffe brukt? Marius
Mekkemikk Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Du må nok inn i døra for å se hva som er problemet. Vipp ut heisbryter og lys på undersiden, samt skrue under lokk under innvendig døråpner - da kan du vippe ut innvedig panel fra undersiden (døråpner vipper du ut gjennom hullet). Finnes video av prosedyren på youtube (søk på door panel bmw e39 eller no) Deretter skrur du av airbag (3 skruer) og drar av innvendig beskyttelse (tapetkniv kan være nyttig). Vinduet er festet med et par klemmer - hvis du er heldig har klemmene løsnet (silikon?) - da legger du vinduet på plass og skrur inn klemmene forsiktig. Hvis heisen ikke går opp og ned har du et annet problem - feil på motor eller vaier.
Mariuse34 Skrevet August 12, 2011 Forfatter Skrevet August 12, 2011 Morn du! Takk for råd. Jeg pilte fra hverandre døra isted. Vaieren har lagd en solid knyte inne ved motoren og røket. Vaier er dermed useless. Må ha ny vaier, men antar dermed at jeg må skaffe meg ny mekanisme siden vaier alene ikke selges.
Mekkemikk Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Takk for råd. Jeg pilte fra hverandre døra isted. Vaieren har lagd en solid knyte inne ved motoren og røket. Vaier er dermed useless. Må ha ny vaier, men antar dermed at jeg må skaffe meg ny mekanisme siden vaier alene ikke selges. Dersom det bare er vaier som er gåen, og motor er ok, så ville jeg sjekket ut om det er mulig å få tak i en tilsvarende vaier et eller annet sted. Sykkelverksted? Firmaer som rigger seilbåt? Biltema? Du har jo malen for hvordan denne vaieren skal se ut på andre dør, så det burde være mulig å sette inn en ny vaier - vel jeg bare fabulerer, og har ikke noe erfaring med dette.
Mariuse34 Skrevet August 12, 2011 Forfatter Skrevet August 12, 2011 er noen fester etc på den som er litt anderledes. motor er fin. Har funnet de brukt i tyskland til 300 kroner. Ser om jeg klarer å få tak i en i Norge først.
DariusK Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 er noen fester etc på den som er litt anderledes. motor er fin. Har funnet de brukt i tyskland til 300 kroner. Ser om jeg klarer å få tak i en i Norge først. Har den i Oslo hvis du trenger? Er fortsatt montert på bilen så kan testes også.
Kure Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Du kan få kjøpt hele mekanismen fra meg for kr 500,- eks frakt. Mener disse ligger på ca 1000 lappen rundt på bil skrotene....
Mariuse34 Skrevet August 13, 2011 Forfatter Skrevet August 13, 2011 DariusK og Kure: Jeg skal forbi fredrikstad i dag på en svipp tur til sverige. Jeg bor i Oslo. Ergo kjøper jeg helst den mekanismen som kan selges meg idag Ring eller sms meg på 92270580!
gkw89 Skrevet August 13, 2011 Skrevet August 13, 2011 koster 800 for ny på gs til høyre foran på e46, så kan da ikke være langt unna på denne her bak
DariusK Skrevet August 13, 2011 Skrevet August 13, 2011 koster 800 for ny på gs til høyre foran på e46, så kan da ikke være langt unna på denne her bak 3038,- Kr GS og 2407,- KOED+frakt.
gkw89 Skrevet August 14, 2011 Skrevet August 14, 2011 hmm, jeg bytta jo akkurat på e46 på jobben da.... alternativ vare... men daså... kanskje jeg har sett feil pluss at det var foran
DariusK Skrevet August 15, 2011 Skrevet August 15, 2011 hmm, jeg bytta jo akkurat på e46 på jobben da.... alternativ vare... men daså... kanskje jeg har sett feilpluss at det var foran Alternativ vare finnes 890,- men, uten motor, jeg tenkt at vi snakker om orginal vare med motor...
gkw89 Skrevet August 15, 2011 Skrevet August 15, 2011 trenger jo ikke motor når det er wire'n som er ryki
DariusK Skrevet August 15, 2011 Skrevet August 15, 2011 trenger jo ikke motor når det er wire'n som er ryki var ikke nøye nok, når jeg lest tråden
Robin L Skrevet August 15, 2011 Skrevet August 15, 2011 samme skjedde hos meg og. men jeg så ikke mål på å bytte wieren jeg ass. få den i riktig lengde osv... jeg ringte gs og kjøpte en brukt bare for en billig penge. satt den rett inn og alt funka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå