Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe nye dekk og lurer på om det er noen som har erfaring med Nokian Z G2? Dimensjonene er 225/40-18 foran og 255/35-18 bak.

Alle innspill tas imot med takk.

Skrevet

Kjørt på det halvannen sesong i 235/45-17. Gode dekk, rett og slett. Drenerer godt med vann. Lite støy, men synes de ruller noe tungt. Begynner å kjenne økende tendens til sporing nå når de er halvslitte. "Samme" dekk som Hakka Z her i Norge, i allefall mønster og utseende på dekkside, og det er en testvinner. Nokian lager jo generelt jævla gode dekk! Tror kanskje jeg skal prøve Michelin neste gang.

Skrevet

Kjører på Michelin Pilot Sport nå og har vært fornøyd med de, men synes de slites fort og sporer fælt nå når de er slitt. Det er dyre dekk og vurderer Nokian som har betydelig lavere pris på dimensjonen bak.

Skrevet

Ikke så mye å lure på om prisen er avgjørende. Jeg mener at det til prisen er meget meget gode dekk. Jeg ville ikke hoppet ned på Sava, Uniroyal, Nankang, PingPong og kompani.

Skrevet

Heisann!

Har selv kjøpt disse dekkene til min e36 325i sedan.

215/45 R17. Er kjempe forrnøyd. De lager lite støy, har testet om de vannplaner i 100 kmt og det gikk flott. De sitter veldig godt på veien, slipper ikke like lett som før når man trør på. Hadde noen dunloop 225 bak før som slapp mye lettere. Merker lite til sptoring på min bredde da. Ble også en del lettere på rattet.

• 4 weeks later...
Skrevet

Hei,

er meget godt fornøyd med mine Hakka Z i 245/45 17. Ingen overraskelser så langt, de kjennes lite nervøse ut og drenerer vann på en kontrollert måte. God komfort, lite støy.

Måtte dog ta to runder med avbalansering for å bli fornøyd, dekkforhandleren mente dette var normalt for Nokian. De bruker noe lengre tid på å sette seg skikkelig i felgene, i følge han - så rebalanseringen er selvsagt kostnadsfri.

Skrevet

Da er dekkene kjøpt og montert. Bestilte fra dekkonline.com mandag og dekkene ble levert på døren fredag. Totalt 5100,- inkl. frakt og toll/moms. Betalte 750,- for montering hos Tevo dekk på Alna og er veldig fornøyd med både kundeservice og jobben som ble gjort. Dekkene har veldig godt veigrep og imponerer spesielt på våt asfalt. De drenererer lett gjennom vanndammer uten dramatikk eller uventa rattutslag. Merker heller ikke noe til sporing som er så godt som fraværende. I det hele tatt er bilens veiegenskaper betydelig endret til det bedre og jeg er veldig fornøyd!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...