vktdaniel Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 jeg skiftet til faselift lykter bak med led da ledd stripene blinker kjapt hvorfor det
SweetBMW Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 Fordi at bilen din ikke kom med LED fra før av så den tror pærene er gående fordi det ikke går noe særlig strøm i kretsen,. Må kode om LCMen din eller kjøpe en fra facelift og så kode den. Eller få tak i et sett mostander og lodd inn.
vktdaniel Skrevet August 17, 2011 Forfatter Skrevet August 17, 2011 mine vanlige perer har (3 om) og di nye diode perene har (1,5 mega om) skal eg da sette in motstander på (1,5 om) på hver av ledningene som går til kjøre lysene (led stripene) er dette riktig forstått
vktdaniel Skrevet August 26, 2011 Forfatter Skrevet August 26, 2011 Hei har skaffet meg en brukt lysmodul fra en faselift bil som eg har fått kodet hos bmw men det flimrer fortsat i kjøre lysene i tilrg så får eg en liten prikk foran kilometer telleren. dette er baklysene jeg snakker om Hjelp
Alpejohn Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Hei! Dette ordnet jeg på gamlingen sin 98 modell også, han kjøpte en LCM fra en 2001 eller 2002 tror jeg. Koda denne selv, og det fungerte utmerket! Kodet også xenonlys i samme slengen. Grunnen til at der er en prikk forran km, er fordi speedometeret har lagret KM, og KM er også lagret i LCM. Så når du bytter LCM stemmer ikke de to lagrede KM med hverandre. Derfor må du kode din bilen's chassi nr, og km til den nye LCM. Vist bmw ikke har gjort dette, må du dra tilbake snarest og klage, du bør heller ikke kjøre så mye mer før du får vekk prikken, da det går rykter om at bilen stopper etter 10 mil eller noe. Dette vet ikke jeg, men har lest at noen påsto at den gjorde det. Men vist det fortsatt flimrer har dem ikke kodet den vil jeg tro. Gamlingen sin også flimra før, da vi satte inn ny LCM huska jeg ikke om det fortsatt flimra, men etter jeg kodet den til bilen, og la inn rett chassi nr, og km, så sluttet det og flimre vertfall. Nå funker det knas. Ta kontakt med de som skulle kode den, og si at det fortsatt flimrer, og at prikken i speedometeret lyser. Dette skal dem vite! Fredrik
vktdaniel Skrevet August 26, 2011 Forfatter Skrevet August 26, 2011 di sa di hadde kodet lysmodulen med kodingen fra den gamle lysmodulen er dette helt på ber tur eller
Alpejohn Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 di sa di hadde kodet lysmodulen med kodingen fra den gamle lysmodulener dette helt på ber tur eller Vel, ja og nei.. Det man gjør er og legge inn "programmet" som ligger på gamle modulen, inn på den nye, så det stemmer at dem legger inn bilens orginale oppsett på den nye lys modulen. Hvor vidt man MÅ kode chassi nr tør jeg ikke påstå, men det skal gjøres for at ting skal stemme. Og når man ikke koder ny km stand i den nye modulen (Slik at speedometeret og lcm har samme km stand) så får du prikken. Dette burde dem vite, ellers så har dem tydeligvis ikke så god peiling på dette. Jeg ville dratt tilbake og bedt dem om å kode km stand og chassi nr på den nye modulen også, dette hører med til jobben! Jobben dem nå har gjort, vil jeg si er halvferdig. Fredrik
SweetBMW Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 du MÅ kode inn chassis nr ja, og nei bilen stopper ikke etter 10 mil, for noe tull. BMW hevder de ikke kan kode om brukte kodete moduler, så dette var jo en god nyhet.
Alpejohn Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 du MÅ kode inn chassis nr ja, og nei bilen stopper ikke etter 10 mil, for noe tull. BMW hevder de ikke kan kode om brukte kodete moduler, så dette var jo en god nyhet. Det kan nok stemme ja, dem kan vertfall ikke kode brukte ECU. Og DET er udugelig det! Tenk og måtte betale 13000,- for en ny ECU, når du får en brukt i tyskland for 1200,-! Det syns jeg er tullete av Bmw og ikke tillate det. Det er openlyst for å melke kunder for penger! Det du kan gjør, er og kjøpe deg PA Soft 1.3.6 og gjøre dette selv, det er veldig enkelt og rett frem. Og det koster et par hundre kroner. Men du må ha pc med com port, eller et com port adapter som funker med pa soft interface. Men om dem har fått kodet den, burde vertfall blinkinga forsvunnet. Hvilken modell var lys modulen fra?
SweetBMW Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 hvis de bare tok kodinga fra din gamle bil over til den nye uten og aktivere xenon og LED så spiller det liten rolle.
aigin Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 høres ut som kløner som har gjort det dere.. hm en så enkel jobb
Alpejohn Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Husker ikke om jeg måtte kode LED etterpå å ha lagt inn orginal program, men mulig jeg gjorde det, og så koda jeg xenonlys etterpå. Nei, det virker ikke så veldig proffesjonelt!
vktdaniel Skrevet August 27, 2011 Forfatter Skrevet August 27, 2011 ja da får eg få noen som er mere kompetente til jobben, de var jo ikke så hjelpsome oppe på bmw heller
vktdaniel Skrevet August 27, 2011 Forfatter Skrevet August 27, 2011 du MÅ kode inn chassis nr ja, og nei bilen stopper ikke etter 10 mil, for noe tull. BMW hevder de ikke kan kode om brukte kodete moduler, så dette var jo en god nyhet. Det kan nok stemme ja, dem kan vertfall ikke kode brukte ECU. Og DET er udugelig det! Tenk og måtte betale 13000,- for en ny ECU, når du får en brukt i tyskland for 1200,-! Det syns jeg er tullete av Bmw og ikke tillate det. Det er openlyst for å melke kunder for penger! Det du kan gjør, er og kjøpe deg PA Soft 1.3.6 og gjøre dette selv, det er veldig enkelt og rett frem. Og det koster et par hundre kroner. Men du må ha pc med com port, eller et com port adapter som funker med pa soft interface. Men om dem har fått kodet den, burde vertfall blinkinga forsvunnet. Hvilken modell var lys modulen fra? Lcm er fra 2001
vktdaniel Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 bmw sa til meg at di ikke fikk lagt inn led eller km stand på lcm Hjelp Meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå