Gå til innhold

Min BMW 740 E38

Blunde
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk endelig kjøpt meg en skikkelig bil i begynnelsen av Juni og er svært fornøyd.

Det er en 1995 Bmw 730 ombygd til 740 manuell.

Slenger først og fremst ut denne posten for å se om det er noen her på forumet som har eigd den før, eller har hatt noe med ombygginga å gjøre. Skulle gjerne hatt litt info:)

Det er jo også veldig greit å få vist den litt fram:)

Er også interessert i info for hva som må gjøres for å få den godkjent ombygd:)

Mvh

Børge

25my3xnhc1uuq5nbdzx6_thumb.jpg

p67qvpci16dtwqfbc1yy_thumb.jpg

9tqt1xdj16hmf7jajk0j_thumb.jpg

dc2tf349nvcigucpue9b_thumb.jpg

e87lca3uirf719xoj3am_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fratulerer med E38. veldig fine biler :) er ikke så mye som må gjøres for og få en E38 ekstra fin. fine felger i 20" og litt senk kan gjøre mye :)

jeg sendte mail til BT om og bytte motor og fikk ja. og fremgangsmåten for å gjøre det.

her er svaret jeg fikk på søknaden om 740 motor i 728.

Kjøretøy id: XX XXXXX

Ombygging av kjøretøy reguleres av kjøretøyforskriftens kap.7. Etter ombygging skal kjøretøyet fortsatt tilfredsstillede krav som gjaldt ved førstegangs registrering (Kjøretøyforskriften (KF) § 1-4 pkt.2).

Generelt ved motorbytte tillates det ombygd inntil det største motoralternativet bilen kunne leveres med fra fabrikk.Bilen må da ellers bygges teknisk lik utgaven med den aktuelle motoren. Vi sitter ikke inne med detaljspesifikkinformasjon om hva som skiller de ulike modellene så som garanti for at de rette delene er benyttet kan viakseptere bekreftelse fra verksmester på merkeverksted (BMW).NB: Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. I så tilfelle må detfremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på kjøretøyets understellsnummer.

Det må videre fremlegges dokumentasjon for anskaffelse av deler/donorkjøretøy.

Kjøretøyet må etter ombyggig fremstilles en trafikkstasjon for kontroll hvor endelig godkjenning kan gis.

Din henvendelse anses nå som ferdigbehandlet fra vår side.

Med hilsen

Statens vegvesen Stor-Oslo distrikt

Kjøretøy hallkontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fratulerer med E38. veldig fine biler :) er ikke så mye som må gjøres for og få en E38 ekstra fin. fine felger i 20" og litt senk kan gjøre mye :)

jeg sendte mail til BT om og bytte motor og fikk ja. og fremgangsmåten for å gjøre det.

Ombygging av kjøretøy reguleres av kjøretøyforskriftens kap.7. Etter ombygging skal kjøretøyet fortsatt tilfredsstillede krav som gjaldt ved førstegangs registrering (Kjøretøyforskriften (KF) § 1-4 pkt.2).

Generelt ved motorbytte tillates det ombygd inntil det største motoralternativet bilen kunne leveres med fra fabrikk.Bilen må da ellers bygges teknisk lik utgaven med den aktuelle motoren. Vi sitter ikke inne med detaljspesifikkinformasjon om hva som skiller de ulike modellene så som garanti for at de rette delene er benyttet kan viakseptere bekreftelse fra verksmester på merkeverksted (BMW).NB: Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. I så tilfelle må detfremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på kjøretøyets understellsnummer.

Kjøretøyet må etter ombyggig fremstilles en trafikkstasjon for kontroll hvor endelig godkjenning kan gis.

Med hilsen

Kjøretøy hallkontroll

Betyr det at en må ha chassinr og diverse fra donorbil eller?

Takk skal du ha for et godt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hilsen

Kjøretøy hallkontroll

Betyr det at en må ha chassinr og diverse fra donorbil eller?

Takk skal du ha for et godt svar :)

man må kunne dokumentere hvor motor og deler kommer fra. hviss ikke kan biltilsynet tro delene er stjålet og noe ulovlig har fåregått. er også best og spøre biltilsønet FØR man bygger om bilen. da er de enklere og ha med og gjøre. har du noe dokumentasjon på deler og slikt kan du sende en søknad om ombygging. vente på svar. får du ja så venter du en før du viser bilen. da tror de du har spørt først og bygget om etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...