RF91 Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Snakka med biltilsynet i dag, og de sa at jeg måtte snakke med importøren av BMW for å få dokumentasjon på at bilen tåler kreftene i motoren som settes i, eventuelt hva som måtte gjøres for at det skulle bli trafikksikkert. Så snakka jeg med BMW Norge og der var en kar ved navn Torstein veldig klar på at de ikke sender ut dokumentasjon på motorbytter og heller ikke har gjort det siden 1995. Eneste han kunne foreslå var å reise til Tyskland og få ordna Tüv-godkjenning, men det blir uaktuelt for min del. Jeg veit at det triller flere E30'er rundt om i landet med både M50 og S50 som er godkjent, så da lurer jeg på hvordan i h*****e dere har fått til det Jeg har osgå sendt epost til en BMW-forhandler i Førde, men Torstein sa at forhandlere ikke hadde myndighet til å gi ut slik dokumentasjon. Jeg har aldri hatt noe med godkjenninger å gjøre før, så alle råd mottas med stor takk Mvh Rune
Fekzen Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 FTE i forumet har fått en E30 325i Turbo godkänd i BT så han borde ha koll på vad man behöver för att det ska gå. Han hade en effekt på 262,7 hk / 373,5 Nm så det är ju bra mycket mer än en original M50. Mvh// A.Fekzen
RF91 Skrevet August 17, 2011 Forfatter Skrevet August 17, 2011 Takker Sendte han en PM som vi håper han gidder å svare på
SSM Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Du kan ringe tilbake til BT og si at dem kan dra til helvete å gjøre jobben sin skikkelig. Det er kommet er vedtak som sier 330hk/350nm som MAKS i E30 på grunnlag av Hartge H35-24v bilen. Viss dem protesterer så sier du at dem får ta kontakt med SFOOR, for de vet det. Synst det er ufattelig at de ikke kan få beskjed om dette over hele landet! Det SKAL vere likt for alle uansett hva trafikk stasjon man har med å gjøre.
RF91 Skrevet August 17, 2011 Forfatter Skrevet August 17, 2011 Sogndal trafikkstasjon hadde vertfall ikke peiling på det der. Har hørt om det selv, men fort å skyte seg i foten da det er mange lenestoleksperter der ute med forskjellige meninger Veit du om en trafikkstasjon som faktisk har peiling på hva de driver med?
SSM Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Det er ikke noe du hører, jeg har jobba med dette selv, satt å ringte til Hartge for å få dem til å gi BT info om H35 bilen mtp karroseri styrke osv osv osv. Jeg godkjente min i slutten av April i år med S50B32 i Haugesund. Noen uker tidligere hadde de møte i Oslo der de vedtok dette og satte den "grensen". Ring sentralbordet til Statens Vegvesen og si at du vil bli satt over til noen i SFOOR gruppen, enten Knut Ekkren eller Arne Bakkevig.
RF91 Skrevet August 17, 2011 Forfatter Skrevet August 17, 2011 Skal prøve Så får vi håpe det ikke blir noen flere humper i veien Tusen takk for hjelpa
RF91 Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Snakka med en kar i SFOOR, trur det var Knut Ekkren, og han ga meg navn og epost-adresse til en kar på tviltrangsynet i Førde, så sendte han en mail. Ikke fått svar enda, men får vel smøre meg med litt tålmodighet
D.Toft Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 knut ekkeren er en hyggelig mann å snakke med...
RF91 Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Joda, han var veldig hyggelig Bare håpe på at han i Førde får fingen ut
Eivind B Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Er en eg kjenne som fikk godkjennt søknaden sin med m52b28 i Førde:) Og det va i fjor, så burde gå lett der no:)
RF91 Skrevet August 23, 2011 Forfatter Skrevet August 23, 2011 Du ha vel ikkje eit nummer der eg får tak i Rune Løset på biltilsynet? Lyst å prøve å ringe han og sjekke om han har fått eposten min
Joachim_M5 Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Ring Statens Veivesen på 815 44 040, så setter de deg over.
ehrnst Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 m50b25 kan vel godkjennes under 320is om du har facelift-bil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå