Alpejohn Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Hei, På vei hjem i gårkveld, ble lyset mitt plutselig så dårlig(Kjørte med fjærnlys), da jeg kom hjem oppdaget jeg at lysa lyste helt ned i bakken, altså ikke så høyt som dem har gjort til vanlig. Jeg har orginale xenonlys, facelift lys, og nettopp bytta plast justeringa inni, så det er ikke dem! Dette gjelder BEGGE lysa. Når jeg slår på tenninga, starter dem ganske lavt, og går helt i bunn, og så opp igjen til samme lave innstilling. Så justeringa funker, men den er plutselig veldig lav. Er dette typisk for knekt stag på sensor eller? Har ikke fått kikka nærmere på det enda, men skal gjøre det seinere. Søkte på google og fant litt om knekt stag vertfall. Noen som har vært bort i det samme? Fredrik
LasseTheDude Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Sku tro at bilen din trur den er jævlig tung i ræva Altså noe med en sensor som registrerer høyden på bilen (vinkel)
Alpejohn Skrevet August 19, 2011 Forfatter Skrevet August 19, 2011 Sku tro at bilen din trur den er jævlig tung i ræva Altså noe med en sensor som registrerer høyden på bilen (vinkel) Hmm, ja du sier noe der! spørst om det kan vær bak da Takk for tipset! EDIT: Var ute å kikka litt i sta, kunne ikke se så godt, men så ut som staget fortsatt var på. Men kom til og tenke på at siste månedene har jeg fått en dei feilkode på nivåreg. (Blinker i speedometeret). Dette har gått bort ved at jeg stopper og starter igjen.. Var en periode det kom flere ganger pr dag. Kan det være sensoren holder på og ta kveld, eller nå har tatt kveld? Hvordan kan jeg eventuelt feilsøke denne? Noen som vet om man kan gjøre det med INPA?
LasseTheDude Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Jeg trur det er den sensuren som er død ja. Og du bør vel kunne feilsøke med dette ;> Hakke fått min kabel og software enda så er usikker. Min sensor satt på framakselen på en ford
Alpejohn Skrevet August 19, 2011 Forfatter Skrevet August 19, 2011 Jeg trur det er den sensuren som er død ja. Og du bør vel kunne feilsøke med dette ;> Hakke fått min kabel og software enda så er usikker. Min sensor satt på framakselen på en ford Mener man får lese ut signal fra sensorene med INPA.. Må vel være bake siden nivåregulereinga driver og feiler i ny og ne undersøker mer etter jobb!
oleo Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 På min så hadde låseringen rundt staget ved høyre framhjul hoppet av. (Armen som justerer høyden på lyset)
vingebil411 Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Har samme problem med på min e39 med orginalt xenon, Kjørelysa lyser for mykje ned. Kva ligger pris ligger sensorene på? lett å bytte?
oleo Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Har samme problem med på min e39 med orginalt xenon, Kjørelysa lyser for mykje ned. Kva ligger pris ligger sensorene på? lett å bytte? Hvis det bare er at denne armen har kløsnet... slik som på min bil så koster det ikkno! Den kan du feste med strips e.l. Bare la det være såpass løst at den kan bevege seg når den skal.
vingebil411 Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Har samme problem med på min e39 med orginalt xenon, Kjørelysa lyser for mykje ned. Kva ligger pris ligger sensorene på? lett å bytte? Hvis det bare er at denne armen har kløsnet... slik som på min bil så koster det ikkno! Den kan du feste med strips e.l. Bare la det være såpass løst at den kan bevege seg når den skal. Ligger på framakselen desse?
Morbus Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Ja på høyre bærearm fremme. Hadde akkurat samme problem på min e39, fant aldri ut av hvorfor. Så vi justerte opp grunnhøyden mekanisk på lampa. auto høydejustering fungerer fortsatt fint.
Alpejohn Skrevet August 19, 2011 Forfatter Skrevet August 19, 2011 Jeg har nå kikka under bilen forran, staget sitter fortsatt på bærearmen, og alt ser tilsynelatende fint ut. Jeg har koblet på med INPA og lest av verdier på sensorer bak, og begge to reagerer når jeg stiger inn i bagasjerommet. Så ser ut til at dem funker på nivåreguleringa vertfall. Tenkte og jekke opp litt seinere og ta av hjulet og armen, og justere på den manuelt og se om den reagerer. Prøvde og koble på LWR modulen (høydejusteringa) men får ikke koble til. Nå har jeg LCM 4, og tror LWR er innebygd i den. Vet ikke om jeg kan få opp noe på sensoren fremme. Skal kikke på det med DIS også senere. Heller ingen feilkoder på LCM og nivåreguleringa Edit: Har nå testa med 2 relativt tunge personer bak, og det gir ikke utslag i det hele tatt, altså ikke liv. Skal teste en brukt sensor forran, funker det ikke da, er det nok den bak regner jeg med.. Noen som vet om det er mulig og måle sensoren for og sjekke om den er gåen?
Alpejohn Skrevet August 20, 2011 Forfatter Skrevet August 20, 2011 Har nå testa en brukt sensor forran, uten at det ga noe utslag. Skal prøve og måle sensoren bak i dag, om je når tak i den og sjekke. Nivåreguleringa virker slik den skal, når jeg laster tungt bak starter kompressor. Kommer tilbake med mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå